Project-based Learning and Task-based Language Teaching Method at the English Lessons.
Вантажиться...
Дата
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Toronto, Canada
Анотація
This research focuses on the on the study of similarity and differences of Task-based Language Teaching Method and Project work to give instructions how to let students of different language levels master English for communicative purposes.
The article analyzes the peculiarities of the use of these methods to improve communicative competence by getting learners to solve a task or set of problems by communicating together in the target language. This article highlights the basic principles and stages of TBLT and Project-based Learning Method to allow students to effectively and quickly achieve the desired result, namely free and fast communication in a foreign language.
Це дослідження зосереджено на вивченні подібності та відмінностей методу навчання мови на основі завдань і роботи над проектом, щоб дати інструкції, як дозволити студентам з різними рівнями оволодіти англійською мовою для комунікативних цілей.
У статті проаналізовано особливості використання цих методів для вдосконалення комунікативної компетенції шляхом спонукання учнів до розв’язання задач чи комплексу питань шляхом спільного спілкування цільовою мовою. У цій статті висвітлюються основні принципи та етапи TBLT та методу проектного навчання, які дозволяють студентам ефективно та швидко досягти бажаного результату, а саме вільного та швидкого спілкування іноземною мовою.
Опис
Міжнародна науково-практична конференція.
Бібліографічний опис
Shevelova-Harkusha Natalia .Project-based Learning and Task-based Language Teaching Method at the English Lessons. Materials of the VIII International Scientific and Practical Conference «Questions. hypotheses. answers: science XXI century». – Toronto, Canada: «SC. Scientific conferences», May 14-15, 2024. – C. 136-140.
