Репозитарій

Ласкаво просимо до репозитарію Херсонської державної морської академії!

Репозитарій ХДМА – це електронний архів, що виконує функції накопичення, систематизації, зберігання та
забезпечення довготривалого відкритого доступу до праць професорсько-викладацького складу.

 

Фонди

Виберіть фонд, щоб переглянути його зібрання.

Нові надходження

Документ
Approaches to using quadcopters for ship escorting to avoid probable collisions
(ХДМА, 2024) Онишко Д.М.; Onyshko D.М.; Носов П.С.; Nosov P.S.; Зінченко С.М.; Zinchenko S.M.; Mateichuk V.M.; Матейчук В.М.; Kyrychenko K.V.; Кириченко К.В.
Maritime vessel navigation is a complex process requiring high precision and reliability, particularly in hazardous waters. Traditional systems such as ECDIS and marine radars face limitations in accuracy, data updates, and information interpretation. Dynamic environmental changes, technological constraints, and human factor influence increase the risk of navigational errors. The use of quadcopters for high-precision monitoring of the marine environment and traffic is proposed as an innovative solution. This technology enhances safety by providing accurate and timely data on potential hazards, allowing ship captains to make well-informed decisions. Effective implementation requires the development of advanced management algorithms, integration with ship systems, and data analysis capabilities. Навігація морських суден є складним процесом, що потребує високої точності та надійності, особливо в небезпечних акваторіях. Традиційні системи, такі як ECDIS та морські радари, мають обмеження щодо точності, оновлення даних та інтерпретації інформації. Динамічні зміни морського середовища, технологічні обмеження та вплив людського фактора підвищують ризики навігаційних помилок. Запропоновано використання квадрокоптерів для високоточного моніторингу навколишнього середовища та судноплавства. Ця технологія підвищує безпеку, забезпечуючи точні та оперативні дані про потенційні загрози, що дозволяє капітанам ухвалювати зважені рішення. Ефективне застосування квадрокоптерів потребує розробки вдосконалених алгоритмів управління, інтеграції з судновими системами та аналізу отриманих даних.
Документ
Development of smart glasses for supporting mariner decision-making with ECDIS data
(ХДМА, 2023) Носов П.С.; Nosov P.S.; Ponomaryova V.P.; Mamenko P.P.; Маменко П.П.; Rex Afiakudue Medekong
Ensuring navigational safety and reducing human error in maritime navigation are critical challenges. This study proposes the development of specialized glasses with an integrated camera and internal display as an innovative solution. Mariners rely on navigational tools such as ECDIS, but human errors can still lead to navigational mistakes. The proposed technology minimizes these risks by automating the detection and response to threats. By providing essential navigational data directly within the mariner's field of view, the system enhances situational awareness, reduces reaction time, and improves overall maritime safety. The implementation of such smart glasses could significantly advance the industry by increasing safety, efficiency, and autonomy in vessel management. Забезпечення безпеки навігації та зменшення впливу людського фактору в морському судноплавстві є надзвичайно важливими завданнями. У дослідженні запропоновано розробку спеціалізованих окулярів із вбудованою камерою та внутрішнім дисплеєм як інноваційне рішення. Моряки широко використовують навігаційні системи, зокрема ECDIS, однак людські помилки можуть спричиняти навігаційні похибки. Запропонована технологія зменшує ці ризики шляхом автоматизації виявлення та реагування на загрози. Отримання ключової навігаційної інформації безпосередньо в полі зору моряка підвищує ситуаційну обізнаність, скорочує час реакції та покращує загальну безпеку судноплавства. Впровадження таких окулярів може суттєво покращити морську галузь, підвищуючи рівень безпеки, ефективності та автономності в управлінні суднами.
Документ
Modeling the impact of irrational ship management on the condition of ship technical systems
(ХДМА, 2024) Носов П.С.; Nosov P.S.
This thesis investigates the critical issue of human error in the context of ship management and its consequences on the technical systems and the safety of navigation. The focus is on analyzing and modeling the destabilizing impact of the navigator's actions, such as improper speed control, navigation errors, and deviations from the planned route, which can lead to wear or failure of the ship's technical systems. Ця теза досліджує критичну проблему людської помилки в контексті управління судном та її наслідки для технічних систем і безпеки навігації. Основна увага зосереджена на аналізі та моделюванні дестабілізуючого впливу дій навігатора, таких як неправильне регулювання швидкості, навігаційні помилки та відхилення від запланованого маршруту, що можуть призвести до зношення або відмови технічних систем судна.
Документ
Ship handling is an influential factor in processes within functional ship technical systems, including
(ОНМУ, 2024) Носов П.С.; Nosov P.S.; Зінченко С.М.; Zinchenko S.M.; Бень А.П.; Ben A.P.; Грицук І.В.; Gritsuk I.V.
The thesis examines the impact of ship handling methods on the operation of its technical systems, especially in complex maneuvering conditions. It highlights the human factor in decision-making processes, particularly during complex maneuvers in unpredictable situations, and their influence on ship energy systems, specifically engines. The research emphasizes the need for the development and implementation of automated and intelligent control systems to enhance efficiency and safety in navigation, as well as to reduce the impact of human factors on the risks of accidents. Теза розглядає вплив методів управління судном на роботу його технічних систем, особливо у складних умовах маневрування. Вона акцентує увагу на людському факторі в процесі прийняття рішень, особливо під час виконання складних маневрів у непередбачуваних ситуаціях, та їх вплив на суднові енергетичні системи, зокрема двигуни. Дослідження підкреслює необхідність розробки та впровадження автоматизованих та інтелектуальних систем керування для підвищення ефективності та безпеки мореплавства, а також для зменшення впливу людського фактора на ризики аварійності.
Документ
Impact of the human operator factor in rational management of marine technical systems and complexes
(ХДМА, 2023) Носов П.С.; Nosov P.S.; Грицук І.В.; Gritsuk I.V.; Зінченко С.М.; Zinchenko S.M.; Онишко Д.М.; Onyshko D.М.
The study focuses on analyzing the interaction between the human operator and automated control systems, which plays a crucial role in the safety and efficiency of navigation. The causes of destabilizing influences that the operator may introduce when interacting with technical systems are identified, and approaches for optimizing these interactions are developed. The integration of automated and ergonomic systems with two-stage interaction, where the operator is the central element of the system, is proposed. This ensures the stability and reliability of ship technical systems in conditions of uncertainty, thus enhancing navigation safety. Дослідження зосереджено на аналізі взаємодії між людським оператором та автоматизованими системами управління, що має вирішальне значення для безпеки та ефективності навігації. Визначено причини дестабілізуючих впливів, які оператор може вводити під час взаємодії з технічними системами, та розроблено підходи до оптимізації цих взаємодій. Запропоновано інтеграцію автоматизованих та ергономічних систем з двоступеневою взаємодією, де оператор є центральним елементом системи. Це дозволяє забезпечити стабільність та надійність технічних систем судна в умовах невизначеності, що в свою чергу підвищує безпеку навігації.