Технології віртуальної реальності у розрізі мікронавчання: теоретичні та практичні засади

Вантажиться...
Ескіз

Дата

Назва журналу

Номер ISSN

Назва тому

Видавець

Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій

Анотація

Дослідження спрямоване на розкриття теоретичних здобутків сучасної освітньої парадигми мікронавчання та шляхів її практичної імплементації у навчальний процес. У статті розкрито поняття «мікронавчання» з точки зору трьох його царин – формативної, нетрадиційної та інформативної, виявлено ключові принципи та інструменти його реалізації, зокрема завдяки симулятору проектованої віртуальної реальності. Останній занурює студента в імітовані умови професійної діяльності, де він має діяти відповідно до різних сценаріїв, з якими можливо зіткнутися у майбутньому. У ході дослідження встановлено, що мікронавчання за рахунок техніки «нагітів» уможливлює ефективне досягнення навчальних цілей як на мікро рівнях – блоки завдань, так і на макро рівнях – модулі й курси. Це зумовлено ієрархічною структурою навчального змісту в рамках даної освітньої парадигми, де навчальні одиниці мікро рівнів (нагіти) використовуються для побудови складних структур мезо та макро рівнів. Відповідно «нагіт» трактуємо як елементарну автономну навчальну одиницю, яка може бути реалізованою окремо або у комбінації з іншими подібними одиницями для утворення більш складних навчальних структур. Новизна дослідження полягає в описі ключових п’яти навчальних нагітів структуризації навчального процесу в руслі принципів мікронавчання – нагіт традиційного навчання (class learning nugget), нагіт електронного навчання (e-learning nugget), нагіт мобільного навчання (mobile learning nugget), нагіт глибинного навчання (deep learning nugget) та нагіт віртуального навчання (VR learning nugget). Останній трактуємо як підклас навчального нагіту, націлений на отримання чіткого досвіду в рамках віртуальної реальності та імплементований за допомогою технологій ВР. Він відіграє важливу роль у формуванні практичних навиків під час поточної його реалізації та демонстрації рівня сформованості компетенції студента по заключній реалізації нагіта віртуального навчання. Особливе значення така навчальна одиниця має для освітніх закладів, де практичне отримання досвіду можливе лише за стінами установи. The research is focused on revealing the theoretical achievements of the modern educational paradigm of microlearning and ways of its practical implementation in the educational process. The article defines the concept of ""micro-learning"" from the point of view of its three domains – formative, non-traditional and informative, reveals the key principles and tools for its implementation, in particular by means of the projected virtual reality simulator. The latter submerges a student into imitated conditions of future professional activity, where he acts according to different scenarios he can face at work. In the course of the research it was established that microlearning by means of the ""nuggets"" technique enables the effective achievement of educational goals both at the micro level – blocks of tasks, and at the macro level – modules and courses. This is due to the hierarchical structure of educational content within the framework of this educational paradigm, where micro-level educational units (nuggets) are used to build complex meso- and macro-level structures. Accordingly, we interpret ""nugget"" as an elementary autonomous educational unit that can be implemented separately or in combination with other similar units to form more complex educational structures. The novelty of the study lies in the description of five key learning nuggets of structuring the educational process in line with the principles of microlearning – traditional/class learning nugget, e-learning nugget, mobile learning nugget, deep learning nugget and virtual reality learning nugget. We interpret the latter as a subclass of educational nugget, aimed at obtaining a clear experience within the framework of virtual reality and implemented with the help of VR technologies. It plays an important role in the formation of practical skills during its current implementation as well as for demonstrating the level of the student's competence formation within the final realization of the VR learning nugget. Such an educational unit is of particular importance for educational establishments, where practical experience is possible only outside the institution.

Опис

Фахове видання категорії Б

Бібліографічний опис

Федорова О.В. Технології віртуальної реальності у розрізі мікронавчання: теоретичні та практичні засади. Інноваційна педагогіка. «Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій» Вип. 52. Т. 2. 2022. С. 150-156. DOI: https://doi.org/10.32782/2663-6085/2022/52.2.31

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By