Please use this identifier to cite or link to this item: http://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/284
Title: Curriculum Resources in Navigation for International Students: Challenges and Opportunities
Other Titles: Підготовка іноземних студентів із судноводіння: виклики та перспективи
Подготовка иностранных студентов по судовождению: вызовы и перспективы
Authors: Фролова, О.О.
Фролова, Е.А.
Frolova, O.O.
Keywords: curriculum
education program
navigation
international students
maritime institution
навчальний план
навчальна програма
судноводіння
іноземні студенти
морський заклад освіти
учебный план
учебная программа
судовождение
иностранные студенты
морское учебное заведение
Issue Date: 2019
Publisher: Класичний приватний університет
Citation: Фролова О.О. Curriculum Resources in Navigation for International Students: Challenges and Opportunities. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. 2019. Вип. 62. Т. 2. С. 224-227.
Series/Report no.: УДК: 376.112.4;
Abstract: The author of the article studies the features of the educational process at Navigation Department of KSMA, describes the curriculum contents and practical teaching experiences that could be used to create a better environment for international students specializing in navigation. The results of the analysis will be presented in this article. Besides, the difficulties and recommendations of the further improvement of the curriculum, programs and teaching activities developed for international students will also be discussed. Авторка статті вивчає особливості навчального процесу факультету судноводіння ХДМА, описує зміст навчального плану підготовки судноводіїв та аналізує власний практичний досвід, який може бути використаний для покращення навчального середовища для іноземних студентів. Результати цього дослідження подано в статті. Окрім цього, розглянуто труднощі, з якими стикаються іноземні студенти та їхні викладачі, надано рекомендації щодо подальшого оновлення навчального плану, навчальних програм, навчально-методичної діяльності. Автор статьи изучает особенности учебного процесса факультета судовождения ХГМА, описывает содержание учебного плана подготовки судоводителей и анализирует собственный практический опыт, который может быть использован для улучшения учебной среды для иностранных студентов. Результаты этого исследования поданы в статье. Кроме этого, рассмотрены трудности, с которыми сталкиваются иностранные студенты и их преподаватели, предоставлены рекомендации относительно последующего обновления учебного плана, учебных программ, учебно-методической деятельности.
URI: http://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/284
ISSN: 1992-5786
Appears in Collections:Кафедра англійської мови в судноводінні

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Frolova_curriculum.pdf233.71 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.