Please use this identifier to cite or link to this item: http://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/243
Title: Cross-Curricular Approach to the Development of Maritime English Course For Navigators
Other Titles: Міждисциплінарний підхід до розроблення навчального курсу з морської англійської мови для судноводіїв
Междисциплинарный подход к разрабатыванию учебного курса по морскому английскому языку для судоводителей
Authors: Фролова, О.О.
Фролова, Е.А.
Frolova, O.O.
Барсук, С.Л.
Barsuk, S.L.
Keywords: cross-curricular approach
curriculum
interdisciplinary integration
Maritime English
training programme
profession-focused subjects
maritime institution
navigators
міждисциплінарний підхід
навчальний план
міждисциплінарна інтеграція
морська англійська мова
навчальна програма
професійно орієнтовані дисципліни
морський навчальний заклад
судноводії
междисциплинарный подход
учебный план
междисциплинарная интеграция
морской английский язык
учебная программа
профессионально ориентированные дисциплины
морское учебное заведение
судоводители
Issue Date: 2018
Publisher: КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти»
Citation: Фролова О.О., Барсук С.Л. Cross-Curricular Approach to the Development of Maritime English Course for Navigators. Педагогічний альманах. Херсон, 2018. Вип. 39. С. 54-60.
Series/Report no.: УДК: 372.881.111.1:378:656.6(045)=161.2;
Abstract: The article describes how cross-curricular approach can be applied to the development of Maritime English course for navigators. Different approaches to the design of interdisciplinary courses have been analyzed. The authors discuss the requirements to the development of crosscurricular language course and outline possible interdisciplinary units in the recently up-dated Maritime English programme for navigators at Kherson State Maritime Academy which focuses on the sequence and advancement of communicative language learning within the integrated content of profession-focused subjects. The cross-curricular teaching activities are recommended for use in relation to learning outcomes and how they are interlinked with occupational requirements of the maritime industry. У статті висвітлено роль міждисциплінарного підходу в процесі розроблення навчального курсу з морської англійської мови для судноводіїв. Проаналізовано різні підходи до планування міждисциплінарних курсів. Автори наводять вимоги до розроблення інтегративної мовної програми та пропонують варіанти міждисциплінарних зв’язків в оновленій програмі з морської англійської мови для судноводіїв у Херсонській державній морській академії, яка базується на послідовності комунікативного навчання крізь інтегрований зміст професійно орієнтованих дисциплін. Пропонуються приклади міждисциплінарних завдань відповідно до цілей навчання та професійних вимог морської індустрії. В статье отражена роль междисциплинарного подхода в процессе разрабатывания учебного курса по морскому английскому языку для судоводителей. Проанализированы разные подходы к планированию междисциплинарных курсов. Авторы приводят требования к разрабатыванию интегрированной языковой программы и предлагают варианты междисциплинарных связей в обновленной программе по морскому английскому языку для судоводителей в Херсонской государственной морской академии, которая базируется на последовательности коммуникативного обучения сквозь интегрированное содержание профессиональных дисциплин. Предлагаются примеры междисциплинарных заданий в соответствии с целями обучения и профессиональных требований морской индустрии.
URI: http://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/243
ISSN: 2616-5597
Appears in Collections:Кафедра англійської мови в судноводінні

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Frolova_cross_curricular_approach.pdf658.92 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.