Please use this identifier to cite or link to this item: http://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/2389
Title: Teaching Module Shipboard inspections in Maritime English course for master’s degree navigation faculty students
Other Titles: Викладання модуля Shipboard inspections на курсі Морська англійська мова для студентів магістратури факультету судноводіння
Authors: Пенза, І.В.
Penza, I.V.
Keywords: module
Shipboard Inspections
Maritime English
master’s degree
navigation faculty students
teaching
part
topic
модуль
суднові інспекції
морська англійська мова
магістр
студенти факультету судноводіння
викладання
частина
тема
Issue Date: 2021
Publisher: КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти»
Citation: Penza I. V. Teaching Module Shipboard inspections in Maritime English course for master’s degree navigation faculty students. Педагогічний альманах: збірник наукових праць. 2021. Вип. 50. 125-131. DOI: https://doi.org/10.37915/pa.vi50.313
Series/Report no.: УДК;377.1
Abstract: The article is devoted to the problem of teaching module Shipboard Inspections in Maritime English course for master’s degree navigation faculty students. It is stated that the module is studied by future masters in the second semester being a part of a student’s book Extramiler. As Maritime English syllabus is compiled in accordance with STCW requirements, professional materials suggested in the module are intertwined with grammar and vocabulary items to make students able to speak on professional issues, demostrating English language proficiency required. Teaching Shipboard Inspections should be organized in accordance with the communicative approach and active learning strategies. The module contains two sections: Know it and Do it. Section Know it comprises 3 parts: Part A What do shipboard inspections check?, Part B What inspection documents should you be aware of? and Part C What types of surveys can your ship undergo? Do it is a part providing the case to summarize knowledge on the module studied. Each part is aimed to achieve certain skill, altogether they are grouped around essential competency: to make students able to describe shipboard inspections and surveys procedures, their requirements and documents referring to them. Part A includes general overview of inspections, descriptions of Port State Control, Flag State Control, internal and external audits procedures and requirements. Part B contains the abstracts from different inspection documents, guidelines for masters, reports on inspections conducted, that include the deficiencies revealed, and checklists. Part C is aimed at familiarization with the types of surveys, their purpose and frequency. The module is enriched with cases adapted by the author that are a source of authentic information to form critical thinking, integrate various language skills and generate own ideas. Стаття присвячена проблемі викладання модулю Shipboard Inspections на курсі морської англійської мови для студентів магістратури факультету судноводіння. Зазначається, що модуль вивчається майбутніми магістрами у другому семестрі та є частиною навчального посібника Extramiler. Оскільки навчальну програму морської англійської мови укладено відповідно до вимог STCW, професійні матеріали, запропоновані в модулі, переплітаються з граматикою та лексикою, щоб студенти могли висловлюватись з професійних питань, демонструючи необхідне знання англійської мови. Вивчення суднових інспекцій має бути організовано відповідно до комунікативного підходу та стратегій активного навчання. Модуль містить два розділи: «Знай це» та «Зроби це». Розділ «Знай це» складається з 3 частин: Частина A Що перевіряють суднові інспекції?, Частина B Про які інспекційні документи слід знати? і Частина C Які види оглядів може проходити ваше судно? Do it — частина, яка надає кейс для узагальнення знань щодо вивченого модуля. Кожна частина спрямована на досягнення певних навичок, загалом вони згруповані навколо основної компетенції: вміти описувати процедури інспекцій та оглядів на судні, їхні вимоги та документи. Частина А включає загальний огляд інспекцій, описи портового контролю, контролю держави прапора, внутрішніх і зовнішніх аудитів і вимог. Частина Б містить витяги з різних інспекційних документів, рекомендації для капітанів, звіти про проведені перевірки, які містять виявлені недоліки, чек-листи. Частина С спрямована на ознайомлення з видами оглядів, їх метою та періодичністю. Кожна тема зазначеної частини містить тексти-рапорти з сайту Chirp Maritime. Загалом модуль збагачений адаптованими автором кейсами, які є джерелом автентичної інформації для формування критичного мислення, інтеграції різноманітних мовних навичок та генерування власних ідей.
URI: http://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/2389
ISSN: 2616-5597 (Print)
Appears in Collections:Кафедра англійської мови в судноводінні

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Penza_Teaching module.pdf596.81 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.