Please use this identifier to cite or link to this item: http://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/2370
Title: Response code and its principle of usage at the Maritime English Language
Other Titles: Код відповіді та його принципи використання на заняттях з морської англійської мови
Authors: Кулікова, І.Ю.
Kulikova, I.Y.
Keywords: response code
maritime English
teaching and learning processes
код відповіді
морська англійська мова
навчальні процеси
Issue Date: 2021
Publisher: Гельветика
Citation: І.Кулікова. Response code and its principle of usage at the Maritime English Language / Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка / [редактори-упорядники М. Пантюк, А. Душний, І. Зимомря]. – Дрогобич: «Гельветика», 2021. – Вип. 42. Том 3. – C 75-79. DOI https://doi.org/10.24919/2308-4863/42-3-13
Series/Report no.: УДК;811.111
Abstract: У статті описуються такі поняття, як «код відповіді», «морська англійська мова», «процеси навчання». Код відповіді – це педагогічний інтегративний та інтерактивний інструмент, який використовується на будь-якому етапі заняття будь-якої форми для розповсюдження кодованої інформації для всіх. Порушена проблема полягає в тому, що QR-код використовується в освітніх термінах, але це лише засіб у процесі навчання для отримання визначених професійних навичок у морській англійській мові. Підкреслено, що мета полягає в тому, щоб довести, що QR-коди можуть бути ефективно інтегровані та застосовані до практики навчання на заняттях із морської англійської мови не як технології, а як педагогічний інструмент у навчальному процесі. The abstract describes such notions as “response code”, “maritime English”, “teaching and learning processes”. Response code is a pedagogical integrative and interactive tool used at any lesson stage and forms to spread out coded information for everyone. Distinguished the problem statement – QR code is used in educational terms, but it’s just a technique in learning process to obtain some professional skills in maritime English. Emphasized the aim is to prove the QR codes can be effectively integrated and applied into teaching practices at the Maritime English lessons not as technology but as pedagogical tool in educational process. Studied many researches devoted to the QR codes: Chaisatien and Akahori, Al-Khalifa, Al-Khalifa. Some of them suggest to use QR codes in guidebooks for students’ individual studies where they can find out the information; some as students can ask questions and make comments without embarrassment or suggest the activities using the QR codes in competitive and collaborative way. Explored advantages of quick response codes they are fast to use to get instant access to encrypted information; they are convenient to consist of large amounts of information in a small image; they are simple and practicable to use. Described the samples of the activities using the QR codes at the lesson stages: “Reflection cube”, quiz, “What’s the gap?”, “Live” QR code. Discovered some teachers’ and students’ challenges with the QR codes’ implementation – is to obtain some time for preparation to create and place it, and to have a smartphone and the ability to upload the application. Summed up the involvement of new technologies in the educational process will increase the interest of students in learning, and for teachers can be a convenient form of organization of the educational process.
Description: Категорія журналу В. Міжнародна база даних Index Copernicus International.
URI: http://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/2370
Appears in Collections:Кафедра англійської мови в судноводінні

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kulikova_QR code.pdf318.56 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.