Please use this identifier to cite or link to this item: http://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/2360
Title: Іншомовна компетентність: педагогічні та лінгвістичні аспекти
Other Titles: Foreign language competence: pedagogical and linguistic aspects
Authors: Швецова, І.В.
Shvetsova, I.V.
Keywords: морська англійська мова
стандартні фрази для спілкування в морі
ІМО
викладання морської англійської мови
викладачі англійської мови спеціального призначення у вищих навчальних закладах
майбутні судноводії
морські заклади вищої освіти
фахівці морської галузі
Maritime English
standard marine communication phrases
teaching Maritime English
teachers of English for Specific Purposes at higher educational establishments
future navigators
maritime institutions of higher education
specialists in the maritime industry
Issue Date: 28-Oct-2021
Publisher: Видавничий дім «Гельветика»
Citation: Швецова І. В. Іншомовна компетентність: педагогічні та лінгвістичні аспекти // Нова філологія. Збірник наукових праць. Запоріжжя : Видавничий дім «Гельветика», 2021. № 83. 288 с. с. C 276-281. DOI https://doi.org/10.26661/2414-1135-2021-83-40
Series/Report no.: УДК;372.881.111.1
Abstract: У статті розглянуто проблему іншомовної компетентності майбутні фахівців із навігації і управління морськими суднами. Обґрунтовано ідею про те, що головна мета навчання іноземної мови полягає в оволодінні нею як засобом комунікації та опануванні іншомовною компетентністю, необхідною для професійної діяльності. Наведено аналіз поглядів дослідників стосовно сутності «компетенція», визначено те, що поняття компетентності значно ширше, оскільки воно розуміється комплексно та складається з різних компонентів: сукупності знань, умінь та навичок, необхідних для здійснення відповідної професійної діяльності, властивостей мотивації, ціннісних орієнтирів, готовності до дії, до оцінювання та рефлексії. Визначено, що іншомовна компетенція передбачає не лише наявність навичок та вмінь, але й адекватне їх використання в конкретній мовленнєвій ситуації. На основі сучасних педагогічних підходів та напрямів визначено структурні блоки іншомовної компетентності майбутніх фахівців із навігації і управління морськими суднами: аксіологічно-мотиваційний компонент, когнітивний та регулятивно-діяльнісний. Проаналізовано ключові елементи когнітивного компонента іншомовної компетентності майбутніх фахівців, що функціонують відповідно до особливостей мови та професійної діяльності фахівців. У статті з’ясовано специфіку англійської морської термінології, що зумовлює необхідність її врахування її в процесі навчання здобувачів освіти вищих навчальних закладів із метою формування їхньої іншомовної компетентності. У статті охарактеризовано лінгвістичні та педагогічні аспекти формування іншомовної компетентності. З’ясовано, що в процесі навчання морської англійської мови здобувачі освіти мають набути знання про лінгвістичні особливості англійської мови, що підходять для морського дискурсу/тексту і комунікації та включають типову або часто використовувану технічну лексику і певні граматичні структури. Основну увагу в роботі акцентовано на лінгвістичних особливостях морської англійської мови, а також методології викладання цього навчального предмета для загальних і спеціальних цілей (з урахуванням специфіки когнітивних процесів у морській сфері) і має бути враховано у процесі формування іншомовної компетенції. The article deals with the problem of foreign language competence of future specialists in navigation and ship handling at sea. The article substantiates the idea that the main goal of teaching foreign language consists in mastering foreign language as a communication tool and developing foreign language competence necessary for professional activity. An analysis of researchers’ views on the essence of “competence” is presented and it is determined that the concept of competence is much broader as it is understood comprehensively and consists of various components: a set of knowledge, skills and abilities necessary to carry out relevant professional activities, properties of motivation, values, readiness for action, evaluation and reflection. Based on the study of the essence of the concepts, it is determined that the foreign language competence implies not only the presence of skills and abilities, but also their adequate use in a specific speech situation. On the basis of modern pedagogical approaches and directions the structural blocks of foreign language competence of future specialists in navigation and ship handling at sea have been identified: axiological-motivational, cognitive, regulatory activational components. The key elements of the cognitive component of foreign-language competence of future specialists are analyzed, functioning in accordance with the peculiarities of the language and professional activities of specialists. The peculiarities of English marine terminology are identified in the article, which stipulates the necessity of its consideration in the process of higher education students’ training with the aim of forming their foreign language competence. The article characterizes the linguistic and pedagogical aspects of foreign language competence formation. The article reveals that in the process of learning maritime English, higher education students are to acquire knowledge about linguistic features of English, suitable for maritime discourse/text and communication and include typical or frequently used technical vocabulary and certain grammatical structures. The focus of the paper is on the linguistic features of maritime English and the methodology of teaching this subject for general and special purposes (taking into account specific cognitive processes in the maritime domain) and should be taken into account during the development of foreign language competence.
URI: http://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/2360
ISSN: 2414-1135
Appears in Collections:Кафедра англійської мови в судноводінні

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Shvetsova_maritime English.pdf347.38 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.