Please use this identifier to cite or link to this item: http://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/219
Title: Коммуникативная методика обучения морскому английскому языку как элемент реализации компетентностного подхода
Other Titles: Комунікативна методика навчання морської англійської мови як елемент реалізації компетентнісного підходу
Communicative teaching as an element of implementing competency-based approach
Authors: Кудрявцева, В.Ф.
Kudryavtseva, V.F.
Keywords: компетентностный подход
коммуникативное обучение
финальная задача
коммуникативная компетенция
компетентнісний підхід
комунікативне навчання
фінальна задача
комунікативна компетенція
competency-based approach
communicative teaching
final task
communicative competency
Issue Date: 2015
Publisher: Херсонська державна морська академія
Citation: Кудрявцева В.Ф. Коммуникативная методика обучения морскому английскому языку как элемент реализации компетентностного подхода. – Науковий вісник Херсонської державної морської академії : науковий журнал. – Херсон: Херсонська державна морська академія , 2015. – № 1 (12). – С. 139 - 147
Series/Report no.: УДК: 378;
Abstract: Компетентностный подход, экспериментально внедряемый в Херсонской государственной морской академии, вносит свои коррективы в практику коммуникативного обучения английскому языку профессиональной направленности. Компетентностный подход выстраивается вокруг понятия «коммуникативная компетентность», что становится определенным вызовом для преподавателей эффективно работающих в условиях коммуникативного обучения, целью которого аналогична – развить коммуникативные умения студентов. В связи с этим, целью данной статьи является осуществление сравнительного анализа компетентностного и коммуникативного подходов к обучению морского английского языка для решения стоящей перед нами задачи, внедрить компетентностный подход. В статье обращается внимание на отдельные практические аспекты внедрения компетентностного подхода в условиях коммуникативного обучения морского английского языка. Отмечая необходимость фокусированной работы над такими элементами компетентностного подхода, дополняющими коммуникативное обучение, как вычленение базовых коммуникативных компетенций для решения практических задач, определение критериев оценивания компетенций и процедуры демонстрации компетенций; автор делает вывод, что коммуникативный и компетентностный подходы являются взаимодополняющими с небольшим набором отличительных характеристик. Формула эффективного комбинирования компетентностного и коммуникативного подходов в обучении морскому английскому языку – высокое мастерство коммуникативного обучения плюс адекватно сформулированные и оцененные коммуникативные компетенции, требуемые современной морской индустрией. Компетентнісний підхід, що експериментально впроваджується в Херсонській державній морській академії, вносить свої корективи у практику комунікативного навчання англійської мови за професійним спрямуванням. Компетентнісний підхід вибудовується навкруги поняття «комунікатиивна компетентність», що стає певним викликом для викладачів, хто ефективно працює в умовах комунікативного навчання, мета якого аналогічна – розвивати комунікативні уміння студентів. У звязку з цим, метою даної статті є здійснення порівняльного аналізу компетентнісного та комунікативного підходів до навчання морської англійської мови для вирішення завдання, впровадити компетентнісний підхід, що стоїть перед нами. У статті звертається увага на окремі практичні аспекти впровадження компетентнісного підходу в умовах комунікативного навчання морської англійської мови. Відмічаючи необхідність фокусованої роботи над такими елементами компетентнісного підходу, що доповнюють комунікативне навчання, як вичленення базових комунікативних компетенцій для розвязання практичних задач, визначення критеріїв оцінювання компетенцій і процедури демонстрації компетенцій; автор робить висновок, що коммунікативний і компетентнісний підходи є взаємодоповнюючими з невеликим набором відмітних характеристик. На думку автора, формула ефективного комбінування компенентнісного та комунікативного підходів до навчання морської англійської мови – висока майстерність організації комунікативного навчання плюс адекватно сформульовані та оцінені комунікативні компетенції, що вимагаються сучасною морською індустрією. Competency-based approach being implemented experimentally at Kherson State Maritime Academy seeks for adjustments to the communicative teaching of English for specific purposes. Competency-based approach is built around the notion «communicative competence» that sets certain challenges for English teachers who are efficient with communicative teaching the aim of which is similar – to develop students’ communicative skills. Thereby, the aim of this article is comparative analysis of competency-based and communicative approaches to teaching maritime English for fulfilling the task of having the competency-based approach implemented. Some applied aspects of competency-based approach implementation within the framework of teaching maritime English communicatively are paid attention to. Emphasizing the necessity of focused work over such elements of competency-based approach that complement communicative teaching as designing basic communicative competencies for solving practical tasks, defining criteria for competencies assessment and procedure of demonstrating competencies mastery by students, the author comes to the conclusion that communicative and competency-based approaches are complementary with a brief list of distinctive characteristics. In the author’s opinion, the formula for efficient combination of competency-based and communicative approaches to teaching maritime English – perfect mastery of communicative teaching plus adequately formulated and assessed communicative competencies required by modern maritime industry.
URI: http://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/219
ISSN: 2313-4763
Appears in Collections:Кафедра англійської мови в судноводінні

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kudryavtseva_metodyka.pdf426.43 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.