The Principles of Communicative Teaching: Meaning and Realization via MOODLE Learning Platform

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Молодий вчений

Abstract

The article is focused on the study of practical realization of communicative approach principles in teaching Maritime English via the Moodle online learning platform as a means to comply with recent technology development. The study takes into consideration the principles stated in IMO Model Course 3.17 with the view on a language as on a practical tool of communication and students to be active learners involved in the planning of the course and self-correction and assessment. Стаття присвячена дослідженню практичної реалізації принципів комунікативного підходу у вивченні морської англійської мови засобами навчальної онлайн-платформи Moodle як способу імплементації нових освітніх цілей, що виникли завдяки нещодавньому технологічному розвитку. Дослідження опирається на принципи комунікативного підходу, викладені в Модельному курсі ІМО 3.17, з урахуванням того, що мова є практичним інструментом комунікації, а студенти активно беруть участь у плануванні курсу, оцінюванні та самокорекції. Статья посвящена исследованию практической реализации принципов коммуникативного подхода в изучении морского английского языка средствами учебной онлайн-платформы Moodle как способа имплементации новых образовательных целей, возникших благодаря недавнему технологическому развитию. Исследование базируется на принципах коммуникативного подхода, изложенных в Модельном курсе ІМО 3.17, с учетом того, что язык является практическим инструментом коммуникации, а студенты активно участвуют в планировании курса, оценке и самокоррекции.

Description

Міжнародна науково-практична конференція

Citation

Lisinchuk A. The Principles of Communicative Teaching: Meaning and Realization via MOODLE Learning Platform. Науковий журнал «Молодий вчений». 2019. № 7.2 (71.2). С. 64–66.

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By