Please use this identifier to cite or link to this item: http://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/975
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorТокуєва, А.О.-
dc.contributor.authorТокуева, А.А.-
dc.contributor.authorTokuieva, A.O.-
dc.date.accessioned2020-06-15T10:46:51Z-
dc.date.available2020-06-15T10:46:51Z-
dc.date.issued2019-11-
dc.identifier.citationТокуєва А.О. Formation of Maritime Education since the Independence of Ukraine / Педагогічний альманах. Вип.44, Хрсон. – С.302 - 308uk_UA
dc.identifier.issn2616-5597 (Print)-
dc.identifier.urihttp://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/975-
dc.description.abstractThe article deals with the formation of maritime education since the independence of Ukraine. Changes in the marine education system have been investigated. The relationship between national education and international maritime education has been revealed. Changes in the economic and social space of an independent state have been observed. During this period, changes have occurred not only within independent Ukraine, but in the world as a whole. Particular attention was given to English proficiency. The requirements for officers have also changed. Much attention has been paid to life savers and the environment. This has all led to significant changes in the maritime system. The article analyzes the state of the research problem in pedagogical theory and teaching practice and reveals the essence of the main research questions. The features of practical training in maritime schools are also disclosed. The Modern Period of Reforming the Marine Education System began with Ukraine's independence and named imitatively renewable. Marine education is a productive achievement of your own past. During 1991-1995 it resolved questions about the future of the Black Sea Fleet and there was a sharp reduction in not only the number of ships and the Ukrainian coastal economy of the state but also vocational technical schools and technical colleges marine professionals, singled out as a pause. Due to the integration of Ukraine into the world of educational and professional space and reorientation of the national training system and the certification of seafarers to the standards and requirements of the international maritime industry, the need for introduction into the educational process was actualized competence approach, which is a result of the activities of marine educational institutions defined by the list of competences according to the educational and qualification characteristics of the specialist. У статті розглянуто питання формування морської освіти за часів незалежності України. Досліджено зміни в системі морської освіти. Виявлено зв’язок між національною освітою та міжнародною морською освітою. Відзначено зміни в економічному та соціальному просторі незалежної держави. У досліджений період зміни відбулися не лише в незалежній Україні, а й у цілому світі. Особливу увагу було приділено вивченню англійської мови. Вимоги до офіцерів також змінилися, центр уваги переміщується на безпеку життєдіяльності та охорону навколишнього середовища. Все це призвело до значних змін у морській системі. У статті проаналізовано стан дослідницької проблеми в педагогічній теорії та навчальній практиці та розкрито суть основних дослідницьких питань. Також розкрито особливості практичної підготовки в морських школах. Сучасний період реформування системи морської освіти розпочався з незалежності України. Морська освіта - це продуктивне досягнення власного минулого незалежної держави. Протягом 1991-1995 рр. вирішувалося питання щодо майбутнього Чорноморського флоту і відбулося різке скорочення не лише кількості суден та прибережної економіки України, а й професійно-технічних училищ та технічних коледжів морських фахівців, виділених як пауза. Завдяки інтеграції України у світовий освітній та професійний простір та переорієнтації національної системи навчання та сертифікації моряків на стандарти та вимоги міжнародної морської галузі, необхідністю впровадження у навчальний процес був актуалізований компетентнісний підхід, що є результатом діяльності морських навчальних закладів, визначених переліком компетенцій відповідно до освітньо-кваліфікаційних характеристик фахівця.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherКВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти»uk_UA
dc.relation.ispartofseriesУДК: 37.013;-
dc.subjectindependent Ukraineuk_UA
dc.subjecteducationuk_UA
dc.subjectmaritime educationuk_UA
dc.subjectinternational conventionsuk_UA
dc.subjectcommunicative approachuk_UA
dc.subjectНезалежна Українаuk_UA
dc.subjectосвітаuk_UA
dc.subjectморська освітаuk_UA
dc.subjectміжнародні конвенціїuk_UA
dc.subjectкомунікативний підхідuk_UA
dc.subjectНезависимая Украинаuk_UA
dc.subjectобразованиеuk_UA
dc.subjectморское образованиеuk_UA
dc.subjectмеждународные конвенцииuk_UA
dc.subjectкомуникативный подходuk_UA
dc.titleFormation of Maritime Education since the Independence of Ukraineuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Кафедра англійської мови в судноводінні

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Tokuieva_Formation_education.pdf627.4 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.