Please use this identifier to cite or link to this item: http://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/975
Title: Formation of Maritime Education since the Independence of Ukraine
Authors: Токуєва, А.О.
Токуева, А.А.
Tokuieva, A.O.
Keywords: independent Ukraine
education
maritime education
international conventions
communicative approach
Незалежна Україна
освіта
морська освіта
міжнародні конвенції
комунікативний підхід
Независимая Украина
образование
морское образование
международные конвенции
комуникативный подход
Issue Date: Nov-2019
Publisher: КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти»
Citation: Токуєва А.О. Formation of Maritime Education since the Independence of Ukraine / Педагогічний альманах. Вип.44, Хрсон. – С.302 - 308
Series/Report no.: УДК: 37.013;
Abstract: The article deals with the formation of maritime education since the independence of Ukraine. Changes in the marine education system have been investigated. The relationship between national education and international maritime education has been revealed. Changes in the economic and social space of an independent state have been observed. During this period, changes have occurred not only within independent Ukraine, but in the world as a whole. Particular attention was given to English proficiency. The requirements for officers have also changed. Much attention has been paid to life savers and the environment. This has all led to significant changes in the maritime system. The article analyzes the state of the research problem in pedagogical theory and teaching practice and reveals the essence of the main research questions. The features of practical training in maritime schools are also disclosed. The Modern Period of Reforming the Marine Education System began with Ukraine's independence and named imitatively renewable. Marine education is a productive achievement of your own past. During 1991-1995 it resolved questions about the future of the Black Sea Fleet and there was a sharp reduction in not only the number of ships and the Ukrainian coastal economy of the state but also vocational technical schools and technical colleges marine professionals, singled out as a pause. Due to the integration of Ukraine into the world of educational and professional space and reorientation of the national training system and the certification of seafarers to the standards and requirements of the international maritime industry, the need for introduction into the educational process was actualized competence approach, which is a result of the activities of marine educational institutions defined by the list of competences according to the educational and qualification characteristics of the specialist. У статті розглянуто питання формування морської освіти за часів незалежності України. Досліджено зміни в системі морської освіти. Виявлено зв’язок між національною освітою та міжнародною морською освітою. Відзначено зміни в економічному та соціальному просторі незалежної держави. У досліджений період зміни відбулися не лише в незалежній Україні, а й у цілому світі. Особливу увагу було приділено вивченню англійської мови. Вимоги до офіцерів також змінилися, центр уваги переміщується на безпеку життєдіяльності та охорону навколишнього середовища. Все це призвело до значних змін у морській системі. У статті проаналізовано стан дослідницької проблеми в педагогічній теорії та навчальній практиці та розкрито суть основних дослідницьких питань. Також розкрито особливості практичної підготовки в морських школах. Сучасний період реформування системи морської освіти розпочався з незалежності України. Морська освіта - це продуктивне досягнення власного минулого незалежної держави. Протягом 1991-1995 рр. вирішувалося питання щодо майбутнього Чорноморського флоту і відбулося різке скорочення не лише кількості суден та прибережної економіки України, а й професійно-технічних училищ та технічних коледжів морських фахівців, виділених як пауза. Завдяки інтеграції України у світовий освітній та професійний простір та переорієнтації національної системи навчання та сертифікації моряків на стандарти та вимоги міжнародної морської галузі, необхідністю впровадження у навчальний процес був актуалізований компетентнісний підхід, що є результатом діяльності морських навчальних закладів, визначених переліком компетенцій відповідно до освітньо-кваліфікаційних характеристик фахівця.
URI: http://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/975
ISSN: 2616-5597 (Print)
Appears in Collections:Кафедра англійської мови в судноводінні

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Tokuieva_Formation_education.pdf627.4 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.