Please use this identifier to cite or link to this item: http://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/971
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКльопка, Ю.С.-
dc.contributor.authorКлёпка, Ю.С.-
dc.contributor.authorKlopka, Y.S.-
dc.date.accessioned2020-06-15T10:08:08Z-
dc.date.available2020-06-15T10:08:08Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationКльопка Ю.С. Використання комп’ютерних технологій у викладанні морської англійської мови. Науковий журнал «Молодий вчений». 2020. № 4 (80). С. 582–585.uk_UA
dc.identifier.issn2304–5809 (Print)-
dc.identifier.issn2313–2167 (Online)-
dc.identifier.urihttp://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/971-
dc.description.abstractУ статті розглядається новий підхід до використання комп’ютерних технологій, а саме робота з відеоматеріалом, на заняттях морської англійської мови для розвитку комунікативної компетентності майбутніх судноводіїв. Був проведений аналіз створення і використання методичних матеріалів для роботи з відео на уроках англійської мови. Наведені приклади діяльності та система вправ на основі відеоматеріалів, які відповідають вимогам комунікативного і компетентнісного навчання та були впроваджені в модель уроку за структурою EASA. Представлені методологічні матеріали дають можливість застосовувати відео на заняттях у вищих навчальних закладах. На думку авторів, робота спрямована на демонстрацію результативності такої методики. Ефективність навчальних матеріалів англійської мови для відео-уроків була доведена курсантами 4 курсу. В статье рассматривается новый подход к использованию компьютерных технологий, а именно работа с видеоматериалом на занятиях морского английского языка для развития коммуникативной компетентности будущих судоводителей. Был проведен анализ создания и использования методических материалов для работы с видео на уроках английского языка. Приведены примеры деятельности и система упражнений на основе видеоматериалов, которые соответствуют требованиям коммуникативного и компетентностного обучения и были внедрены в модель урока по структуре EASA. Представленные методологические материалы дают возможность применять видео на занятиях в высших учебных заведениях. По мнению авторов, работа направлена на демонстрацию результативности такой методики. Эффективность учебных материалов английского языка для видео-уроков была доказана курсантами 4 курса. The goal of our research is using computer technologies, namely video materials, at the lessons of Maritime English. The system of exercises based on video resources was implemented into EASA lesson model for developing speaking competencies of future deck officers. Video represents the language in a live context at the lessons, because this learning tool is authentic. It links lessons to the real world and shows the language in action. The use of video is very effective in developing students' communicative culture, because video materials not only introduce students to the native language of their speakers, but also immerse them in a situation where they become familiar with the language of facial expressions and gestures, the style of interaction of people. Video materials allow students to assign tasks to interpreting facial expressions and gestures, recognizing the style of relationships, to avoid gross mistakes in a real situation, while communicating with foreigners. You can use videos such as: educational videos, documental film, cartoons, video recordings of television news and other television programs, advertising. There are three main stages of work with video: pre-viewing activities, while-viewing activities, post-viewing activities. The tasks used during the first stage should be aimed at preparing the students for the video material. At the textual stage, the demonstration of the video material itself must be accompanied by active educational activities of the student-viewers. The purpose of these tasks is to control the level of understanding. The third stage is aimed at creating a situational basis for further development of communicative competence. The content of the video, the features of the story, the characteristics of the participants and the situation should be the basis for the situation. At this stage, exercises aimed at developing productive oral skills are used. As the practice of teaching English at KSMA shows, the use of video materials facilitate increasing cadets' motivation to learn English, and moreover improve their listening and speaking skills. So, there are four types of communication activities involved while working with video materisls: listening, speaking, reading and writing, that allows to speak about the effectiveness and appropriateness of using authentic video at the lessons of Maritime English.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherВидавничий дім «Гельветика»uk_UA
dc.relation.ispartofseriesУДК: 378.1:681.3;-
dc.subjectморська англійська моваuk_UA
dc.subjectструктура заняттяuk_UA
dc.subjectсистема вправuk_UA
dc.subjectкомунікативна компетенціяuk_UA
dc.subjectвідеоматеріалuk_UA
dc.subjectморской английский языкuk_UA
dc.subjectструктура занятияuk_UA
dc.subjectсистема упражненийuk_UA
dc.subjectкоммуникативная компетенцияuk_UA
dc.subjectвидеоматериалuk_UA
dc.subjectmaritime Englishuk_UA
dc.subjectEASA lesson modeluk_UA
dc.subjectthe system of exercisesuk_UA
dc.subjectcommunicative competenceuk_UA
dc.subjectvideo materialuk_UA
dc.titleВикористання комп’ютерних технологій у викладанні морської англійської мовиuk_UA
dc.title.alternativeИспользование компьютерных технологий в преподавании морского английского языкаuk_UA
dc.title.alternativeUsing computer technologies in maritime English teachinguk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Кафедра англійської мови в судноводінні

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Klopka_computer_technologies.pdf218.68 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.