Please use this identifier to cite or link to this item: http://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/393
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorМороз, О.Л.-
dc.contributor.authorМороз, Е.Л.-
dc.contributor.authorMoroz, O.L.-
dc.date.accessioned2019-11-08T20:11:02Z-
dc.date.available2019-11-08T20:11:02Z-
dc.date.issued2019-07-
dc.identifier.citationМороз О.Л. Зміст робочих навчальних програм як важлива складова неперервної іншомовної підготовки курсантів / Педагогічні науки. – Херсон : Видавничий дім «Гельветика», 2019. – № 87. – С.122 – 128.uk_UA
dc.identifier.issn2413-1865 (Print)-
dc.identifier.issn2662-2772 (Online)-
dc.identifier.urihttp://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/393-
dc.description.abstractУ статті розглядається питання підвищення ефективності професійно орієнтованої іншомовної під¬готовки курсантів вищих морських навчальних закладів. Оскільки основним завданням професійної підготовки є забезпечення роботодавців висококваліфікованими, добре підготованими та компетент¬ними кадрами, які зможуть ефективно виконувати свої професійні обов’язки згідно з вимогами між¬народних стандартів, то розвиток професійно орієнтованої комунікативної компетенції вбачається як невід’ємна частина професійної освіти. Вивчивши це питання з різних аспектів та беручи до уваги власний досвід викладання морської англійської в Херсонській державній морській академії, ми дійшли висновку про наявність нагальної потреби в розробленні більш сучасної та гнучкої робочої навчальної програми з дисципліни «Англійська мова за професійним спрямуванням». Для цього необхідно узгодити наявний формат робочих навчаль¬них програм як із вимогами міжнародних документів (Міжнародна конвенція про підготовку та дипло¬мування моряків та несення вахти, Модельний курс 3.17), так і з національними освітніми вимогами. Визнавши той факт, що будь-яка діяльність, зокрема й освітня, є більш ефективної, якщо починається з визначення мети й усвідомлення фінальної цілі, ми пропонуємо в робочих навчальних програмах не лише вказувати базову мету курсу загалом, а й формулювати ключові вміння та навички до кожного заняття. The article reveals the issue of increasing the efficiency of professionally oriented communicative competence acquired by future seafarers. As the main task of professional education is to provide employers with highly qualified and well-trained, competent personnel, able to carry out the duties effectively and in compliance with international standards, the development of professionally oriented communicative competency is deemed an integral part of professional training. Especially so it is for the future seafarers who are going to carry out their professional tasks in multilingual crews. That’s why teachers of Maritime English face the need of searching for new more effective means, methods and forms of communicative teaching. Having studied this issue in different aspects and taking into consideration our teaching experience at Kherson State Maritime Academy we came to the conclusion that there is a pressing need for a more modern and flexible syllabus for English at university level, taking into account a focus on English as a means of international communication, the academic and professional needs of undergraduate and graduate students. It means that the current format of syllabus for Maritime English requires to be brought into compliance with both STCW, IMO Model Course 3.17 and national educational requirements stipulated by the Ministry of Education of Ukraine and IMO. So, our article is aimed at suggesting the way of reorganizing the syllabus for Maritime English in accordance with the modern educational needs and the key aspects of lifelong learning. Having realized the fact that any type of human activity, including educational one, becomes more efficient when starts with defining the aim or objective we suggest to formulate and state not only the basic aim of the course syllabus to be defined at the explanatory note section, but also to formulate and specify the key skills and abilities the cadets must be able to demonstrate by the end of each lesson. Our practical teaching experience proves that such approach gives the possibility to teachers plan their lessons more effectively as they know beforehand what communicative skills to develop and thus enables them to select and arrange appropriate tasks and activities for the lesson. On the other hand, precisely defined and formulated objective of the lesson gives cadets the possibility to realize the final outcome of the educational process, shows the importance of it for their future professional performance and in such a way motivates them to study better at each stage of their education.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherВидавничий дім «Гельветика»uk_UA
dc.relation.ispartofseriesУДК: 348.147;-
dc.subjectпрофесійно орієнтована комунікативна підготовкаuk_UA
dc.subjectпрофесійна підготовкаuk_UA
dc.subjectнавчально-методичне забезпеченняuk_UA
dc.subjectробоча навчальна програмаuk_UA
dc.subjectprofessionally oriented communicative traininguk_UA
dc.subjectprofessional traininguk_UA
dc.subjectmethodological supportuk_UA
dc.subjectteaching and learning materialsuk_UA
dc.subjectsyllabusuk_UA
dc.titleЗміст робочих навчальних програм як важлива складова неперервної іншомовної підготовки курсантівuk_UA
dc.title.alternativeReorganizing the syllabus as one of the main components in continuous communicative training within the frame of lifelong learninguk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Кафедра англійської мови в судноводінні

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Moroz_syllabus.pdf345.59 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.