Please use this identifier to cite or link to this item: http://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/350
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorТокуєва, А.О.-
dc.contributor.authorТокуева, А.А.-
dc.contributor.authorTokuieva, A.O.-
dc.date.accessioned2019-11-08T07:51:32Z-
dc.date.available2019-11-08T07:51:32Z-
dc.date.issued2019-06-
dc.identifier.citationТокуєва А.О. Роль практичної підготовки під час навчання у вищому закладі освіти морського профілю / «Молодий вчений. – Херсон : Видавничий дім «Гельветика», 2019. – № 7.2 (71.2). – С.29 - 31uk_UA
dc.identifier.issn2304–5809 (Print)-
dc.identifier.issn2313–2167 (Online)-
dc.identifier.urihttp://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/350-
dc.description.abstractУ статті висвітлено роль практичної підготовки майбутніх фахівців у закладах морської освіти. Розглянуто необхідність підготовки конкурентоспроможного спеціаліста, який володіє всіма необхідними знаннями та навичками для роботи, продовжує навчання впродовж всього життя, а також володіє методами взаємодії з персоналом. Для досягнення такого рівня, невід’ємною частиною навчання являється практична підготовка курсантів під час навчання та тренажерна підготовка в імітаційних центрах. Сучасний ринок праці висуває ряд оновлених вимог для працівників морської галузі. Ще з моменту надання Україні незалежності постало питання щодо підготовки якісного плавскладу. Морська індустрія весь час вдосконалювалась, особливо після виходу на міжнародний стандарт. Для закладів морської освіти виникла необхідність постійного та стрімкого зросту, що і зумовило розвиток практичної підготовки курсантів під час навчання у реальних умовах та тренажерну підготовку на імітаційних центрах, які дозволяють оволодіти навичками швартування, керування судном, екстреної евакуації з судна на шлюпках вільного падіння тощо. Ключові слова: практична підготовка, тренажерна підготовка, освітньо-професійна програма, навчальні плани, морська освіта. The article highlights the role of practical training of future specialists in marine education institutions. The necessity of preparing a competitive specialist who possesses all the necessary knowledge and skills for work, is learning process throughout his life, and also possesses methods of interaction with the personnel is considered. To achieve this level, an integral part of the training is the practical training of cadets during practice training and training center education at the simulation facilities. The modern labor market has put forward a number of updated requirements for marine workers. Since the moment of Ukraine's independence, the question arose about the preparation of a high-quality floating crew. The maritime industry has been improving all the time, especially after reaching the international standard. For establishments of marine education, the necessity of constant and rapid growth has risen, which resulted in the development of practical training of cadets during real­time training and simulation training at mocking centers, which allows you to master the skills of mooring, ship management, emergency evacuation from a boat on a free fall boat, etc. The conducted study allowed to generalize the experience of the functioning of marine educational institutions at different historical stages and provided the basis for identifying such prospects for the development of marine education: growth the level of democracy in the management of maritime educational institutions, especially those that today are educational and professional centers; support of pedagogical initiatives on updating forms and methods of teaching cadets with introduction of modern educational technologies and preservation of national traditions and regional mentality; further development of the content of marine education - improvement of curricula and programs, the creation of new educational programs, the expansion of profiles, specialties and specializations with the preservation of continuity in determining the objectives of training, the ratio of its elements and parts; coordination of strategic tasks and tactics of training and retraining specialists of marine specialties with socioeconomic demands of Europe and the world, international standards; ensuring integrity in the management of the marine education system, taking into account departmental spraying of its structural elements. Keywords: practical training, training center, educational­training program, curriculum, maritime education.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherВидавничий дім «Гельветика»uk_UA
dc.relation.ispartofseriesУДК: 881.111:378.147:656.6;-
dc.subjectпрактична підготовкаuk_UA
dc.subjectтренажерна підготовкаuk_UA
dc.subjectосвітньо-професійна програмаuk_UA
dc.subjectнавчальні планиuk_UA
dc.subjectморська освітаuk_UA
dc.subjectpractical traininguk_UA
dc.subjecttraining centeruk_UA
dc.subjecteducational­training programuk_UA
dc.subjectcurriculumuk_UA
dc.subjectmaritime educationuk_UA
dc.titleРоль практичної підготовки під час навчання у вищому закладі освіти морського профілюuk_UA
dc.title.alternativeRole of practical training in educational process of maritime institutionsuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Кафедра англійської мови в судноводінні

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Tokuieva_molod_vchenii.pdf203.92 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.