Please use this identifier to cite or link to this item: http://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/241
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorМороз, О.Л.-
dc.contributor.authorМороз, Е.Л.-
dc.contributor.authorMoroz, O.L.-
dc.date.accessioned2019-11-05T12:46:34Z-
dc.date.available2019-11-05T12:46:34Z-
dc.date.issued2019-07-
dc.identifier.citationМороз О.Л. Особливості формування професійно-орієнтованої комунікації майбутніх фахівців морського флоту в умовах неперервної освіти / «Молодий вчений. – Херсон : Видавничий дім «Гельветика», 2019. – № 7.2 (71.2). – С.118 – 121.uk_UA
dc.identifier.issn2304-5809-
dc.identifier.urihttp://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/241-
dc.description.abstractУ статті визначені особливості поетапного формування професійно-орієнтованої комунікації майбутніх фахівців морського флоту в умовах неперервної освіти. Визначено, що система неперервної освіти є підґрунтям реалізації різнорівневого навчання студентів/курсантів іншомовної професійно-орієнтованої комунікації в умовах науково-педагогічного комплексу «ліцей-коледж-академія». Обґрунтовано необхідність різнорівневого навчання з огляду на вимоги чинного законодавства, міжнародної морської організації та вікові особливості студентів/курсантів. З’ясовано основні особливості формування комунікативної компетенції на кожному із виокремлених рівнів відповідальності, що дозволяє реалізувати такі важливі принципи професійної освіти як наступність та послідовність. The article is aimed at revealing the peculiar features of professional maritime communication formation in terms of lifelong learning. Considering the need to change the system of professional education in Ukraine it’s been determined that it requires innovative techniques, computer-based technologies and lifelong learning principles to be introduced to its implementation. The system of lifelong learning characterizes the levels of professional training in accordance with the national and international educational standards. This system is defined as the basis for implementing the multi-leveled educational approach in the academic complex “lyceum – college - academy”. The implementation of the multi-leveled approach when teaching Maritime English complies with the Ukrainian national legislation which defines the qualification levels such as qualified personnel, associate, bachelor and master. At the same time this approach meets the requirements of the STCW Convention as for the defining the competencies at different levels of responsibility: support, operational and managerial ones. The article shows the peculiar features of teaching Maritime English at each level of responsibility in one of the educational institutions integrated in the academic complex. At the support level of responsibility the education is aimed at developing basic language systems (vocabulary and grammar) and language communication skills (reading and listening) as at this stage the development of reception interpretative skills is at focus. At the next level (operational) the key focus is on interpersonal communication, the ability to discuss problems to find the best solution. So, productive skills need to be trained.The silks of interpersonal communication should still be developed at the managerial level of responsibility but here the focus of attention should also include the development of writing skills. Such peculiar features when implementing the multi-leveled approach allow for the succession and logical sequence of communicative training in terms of lifelong learning.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherВидавничий дім «Гельветика»uk_UA
dc.relation.ispartofseriesУДК: 348.147;-
dc.subjectнеперервна освітаuk_UA
dc.subjectрізнорівневе навчанняuk_UA
dc.subjectпрофесійно-орієнтована комунікаціяuk_UA
dc.subjectпрофесійна освітаuk_UA
dc.subjectосвітньо-кваліфікаційні рівніuk_UA
dc.subjectlifelong learninguk_UA
dc.subjectmulti-leveled educationuk_UA
dc.subjectprofessional communicationuk_UA
dc.subjectprofessional traininguk_UA
dc.subjectlevels of professional traininguk_UA
dc.titleОсобливості формування професійно-орієнтованої комунікації майбутніх фахівців морського флоту в умовах неперервної освітиuk_UA
dc.title.alternativePeculiar features of professional maritime communication formation in terms of lifelong learninguk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Кафедра англійської мови в судноводінні

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Moroz_professional_communication.pdf296.19 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.