Please use this identifier to cite or link to this item: http://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/241
Title: Особливості формування професійно-орієнтованої комунікації майбутніх фахівців морського флоту в умовах неперервної освіти
Other Titles: Peculiar features of professional maritime communication formation in terms of lifelong learning
Authors: Мороз, О.Л.
Мороз, Е.Л.
Moroz, O.L.
Keywords: неперервна освіта
різнорівневе навчання
професійно-орієнтована комунікація
професійна освіта
освітньо-кваліфікаційні рівні
lifelong learning
multi-leveled education
professional communication
professional training
levels of professional training
Issue Date: Jul-2019
Publisher: Видавничий дім «Гельветика»
Citation: Мороз О.Л. Особливості формування професійно-орієнтованої комунікації майбутніх фахівців морського флоту в умовах неперервної освіти / «Молодий вчений. – Херсон : Видавничий дім «Гельветика», 2019. – № 7.2 (71.2). – С.118 – 121.
Series/Report no.: УДК: 348.147;
Abstract: У статті визначені особливості поетапного формування професійно-орієнтованої комунікації майбутніх фахівців морського флоту в умовах неперервної освіти. Визначено, що система неперервної освіти є підґрунтям реалізації різнорівневого навчання студентів/курсантів іншомовної професійно-орієнтованої комунікації в умовах науково-педагогічного комплексу «ліцей-коледж-академія». Обґрунтовано необхідність різнорівневого навчання з огляду на вимоги чинного законодавства, міжнародної морської організації та вікові особливості студентів/курсантів. З’ясовано основні особливості формування комунікативної компетенції на кожному із виокремлених рівнів відповідальності, що дозволяє реалізувати такі важливі принципи професійної освіти як наступність та послідовність. The article is aimed at revealing the peculiar features of professional maritime communication formation in terms of lifelong learning. Considering the need to change the system of professional education in Ukraine it’s been determined that it requires innovative techniques, computer-based technologies and lifelong learning principles to be introduced to its implementation. The system of lifelong learning characterizes the levels of professional training in accordance with the national and international educational standards. This system is defined as the basis for implementing the multi-leveled educational approach in the academic complex “lyceum – college - academy”. The implementation of the multi-leveled approach when teaching Maritime English complies with the Ukrainian national legislation which defines the qualification levels such as qualified personnel, associate, bachelor and master. At the same time this approach meets the requirements of the STCW Convention as for the defining the competencies at different levels of responsibility: support, operational and managerial ones. The article shows the peculiar features of teaching Maritime English at each level of responsibility in one of the educational institutions integrated in the academic complex. At the support level of responsibility the education is aimed at developing basic language systems (vocabulary and grammar) and language communication skills (reading and listening) as at this stage the development of reception interpretative skills is at focus. At the next level (operational) the key focus is on interpersonal communication, the ability to discuss problems to find the best solution. So, productive skills need to be trained.The silks of interpersonal communication should still be developed at the managerial level of responsibility but here the focus of attention should also include the development of writing skills. Such peculiar features when implementing the multi-leveled approach allow for the succession and logical sequence of communicative training in terms of lifelong learning.
URI: http://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/241
ISSN: 2304-5809
Appears in Collections:Кафедра англійської мови в судноводінні

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Moroz_professional_communication.pdf296,19 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.