Please use this identifier to cite or link to this item: http://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/2377
Title: Дидактичні положення концепції неперервної іншомовної професійно-орієнтованої підготовки
Other Titles: Didactic principles of continuous professionally-oriented foreign language training
Authors: Мороз, О.Л.
Moroz, O.L.
Keywords: неперервна освіта
іншомовна професійно-орієнтована підготовка
навчально-виробничий комплекс
інтеграція
координація
наступність
continuous education
professionally-oriented foreign language training
education and industrial complex
integration
coordination
succession
Issue Date: 2021
Publisher: Видавничий дім «Гельветика»
Citation: Мороз О. Л. Дидактичні положення концепції неперервної іншомовної професійно-орієнтованої підготовки. Інноваційна педагогіка. 2021. Вип. 41. Том 2. С. 68-71.
Series/Report no.: УДК;378.1+37.018.5
Abstract: У статті запропоновано визначення феномену неперервної морської освіти та встановлено базові дидактичні положення концепції іншомовної професійно-орієнтованої підготовки фахівців морської галузі в системі неперервної освіти. Встановлено, що ступеневу неперервну професійну підготовку доцільно проводити в умовах навчально-виробничих комплексів які являють собою систему органічно пов’язаних між собою навчальних закладів, виробничих підприємств, підпорядкованих спільній меті. Неперервна морська професійна освіта тлумачиться, як систематична освітня діяльність, спрямована на отримання і удосконалення знань, умінь та навичок у сфері управління морськими транспортними засобами в різних типах закладів освіти та шляхом самоосвіти. Іншомовна професійно-орієнтована компетенція, як важливий компонент професійної компетентності фахівців морської галузі, потребує формування та удосконалення протягом усього періоду навчання в рамках цілісного педагогічного процесу. Доведено, що система професійно-орієнтованої іншомовної підготовки майбутніх мореплавців набуває цілісності та неперервності за умови її здійснення на базових етапах: допрофесійної підготовки (професійний морський ліцей), професійна підготовка (морський коледж та/або морська академія), вища професійна освіта (морська академія) та післядипломна освіта (підвищення кваліфікації на базі тренажерних центрів). Проектування цілісного процесу іншомовної професійно-орієнтованої підготовки морських фахівців має ґрунтуватися на принципах наступності та послідовності, забезпечення координації навчально-виховної діяльності на різних рівнях освіти. Стверджується, що ефективність професійно-орієнтованої комунікативної підготовки майбутніх мореплавців безпосередньо залежить від професійної компетентності викладачів, їх високого рівня розвитку професійних знань та готовності до постійного розвитку та самовдосконалення. The article suggests the definition of the continuous maritime education phenomenon and substantiates the basic didactic principles of the framework of foreign professionally-oriented language training of seafarers in the system of continuous education. It is determined that the leveled continuous professional training should be carried out in educational and industrial complexes which are in fact the system of interconnected educational establishments and industrial enterprises that pursue a common aim. The continuous maritime education is defined as the systematic educational activity, aimed at the formation and deepening of knowledge, skills and competencies vital for the safe and efficient maritime transport vehicles handling in different types of educational establishments and by means of self-education. Professionally-oriented foreign language competency, as the important and critical component of seafarers’ professional competency requires the formation and development during all the period of education in the framework of the integral pedagogical process. It has been proved that the system of professionally-oriented foreign language competency of future seafarers can gain the qualities of integrity and continuality only under the condition that it is carried out on all basic stages of education in constant coordination: pre-professional training (Professional Maritime Lyceum), professional training (Maritime Specialized College and/or Maritime Academy), higher professional education (Maritime Academy) and post-graduate education (advanced training on the basis of training centers for seafarers). The process of integral professionally-oriented foreign language training of seafarers design must be grounded on the principles of succession and consistency, the provision of strict coordination of the educational process on all levels of education. It is stated that the efficiency of professionally-oriented communicative competency formation and development of future seafarers depends greatly on the professional competency of teachers, their level of professional knowledge and skills as well as their readiness to constantly improve and develop.
URI: http://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/2377
ISSN: 2663-6085
Appears in Collections:Кафедра англійської мови в судноводінні

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Moroz_didactic_principles.pdf196.7 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.