Please use this identifier to cite or link to this item:
http://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/2278
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Мороз, О.Л. | - |
dc.contributor.author | Мороз, Е.Л. | - |
dc.contributor.author | Moroz, O.L. | - |
dc.date.accessioned | 2023-02-15T11:09:15Z | - |
dc.date.available | 2023-02-15T11:09:15Z | - |
dc.date.issued | 2022 | - |
dc.identifier.citation | Moroz O.L. On some organizational aspects of efficient Maritime English teaching. Věda a perspektivy. 2022. № 2(9). P. 112-123. DOI: https://doi.org/10.52058/2695-1592-2022-2(9)-112-122 | uk_UA |
dc.identifier.issn | 2695-1584 (Print) | - |
dc.identifier.issn | 2695-1592 (Online) | - |
dc.identifier.uri | http://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/2278 | - |
dc.description.abstract | У статті визначено ключові організаційно-методичні педагогічні умови, які покликані забезпечити ефективність формування професійно-орієнтованої комунікативної компетенції майбутніх фахівців морської галузі. Стверджується, що упровадження пропонованих організаційно-методичних умов в освітній процес сприяє здійсненню раціонального та ефективного управління освітнім процесом, забезпечує таку організацію навчально-виховної діяльності, яка уможливлює підвищення якості професійно-орієнтованої іншомовної підготовки здобувачів освіти. Доведено, що позитивна динаміка змін мовного рівня знань вступників протягом всього періоду навчання забезпечується розподілом вступників на підгрупи з урахуванням рівня їх мовної підготовки за результатами розподільчого тесту. Такий спосіб формування навчальних груп дозволяє уникнути негативних наслідків вимушеної співпраці здобувачів освіти з різним рівнем володіння англійською мовою, сприяє створенню позитивної атмосфери та підвищує рівень мотивації до вдосконалення. Стверджується, що запровадження дуальної форми освіти є важливою організаційно-методичною умовою підвищення якості іншомовної професійно-орієнтованої підготовки, оскільки дозволить інтегрувати навчання і практичну професійну підготовку, привести компоненти освітньої діяльності у відповідність до вимог ринку праці, надає можливість випробувати знання іноземної мови в реальному спілкуванні із членами багатонаціональних екіпажів, сприяє розвитку соціокультурного та когнітивного компонентів професійно-орієнтованої комунікативної компетенції мореплавців. The article substantiates basic organizational pedagogical conditions which provide for the efficiency of the professionally-oriented communicative competency formation of future seafarers. It is argued that the implementation of the suggested organizational pedagogical conditions promotes the rational and efficient education process management, enables such organization of the teaching and learning activity which makes it possible to improve greatly the quality of professionally-oriented foreign language training thus providing future shipping industry personnel with adequate level of English language skills as required by the International Maritime Organization. It is proved in the article that the positive dynamics of the foreign language mastery at all stages of education is guaranteed if they are distributed into groups according to their initial level of English language proficiency. The enrollees are given the initial test which shows their actual language level according to which the academic groups are formed. Such practice allows for the mitigation of the negative consequences which are usual when students with different language skills are forced to work together in collaboration. Having academic groups where cadets are of the approximately the same language enables the creation of the positive atmosphere, increases the level of motivation to develop and improve language skills. It is argued that the implementation of the dual form of education is also an important organizational condition of foreign language training efficiency provision. The dual form of education allows for the integration of the academic and practical professional training, brings the components of the teaching and learning process into the compliance with the requirements of the employment market. Having practical training aboard enables students to test their Maritime English skills in real-life communication with multilingual crews and provides for the development of the socio-cultural and cognitive components of the professionally-oriented communicative competency. It is stated that among the important organizational conditions of the efficient Maritime English training there is the implementation of the continuing professional development policy for the Maritime English teachers. It is suggested how to practically implement this condition by means of faculty development sessions and expert classes on a regular basis. | uk_UA |
dc.language.iso | en | uk_UA |
dc.publisher | Mezinárodní Ekonomický Institut s.r.o. , Česká republika | uk_UA |
dc.subject | Професійно-орієнтована комунікативна компетенція | uk_UA |
dc.subject | управління освітнім процесом | uk_UA |
dc.subject | дуальна освіта | uk_UA |
dc.subject | мотивація | uk_UA |
dc.subject | розвиток педагогічної майстерності викладача | uk_UA |
dc.subject | professionally-oriented communicative competency | uk_UA |
dc.subject | education process management | uk_UA |
dc.subject | dual education | uk_UA |
dc.subject | motivation | uk_UA |
dc.subject | teacher’s professional development | uk_UA |
dc.title | On some organizational aspects of efficient Maritime English teaching | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Appears in Collections: | Кафедра англійської мови в судноводінні |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Moroz_organizational_aspects.pdf | 582.23 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.