Please use this identifier to cite or link to this item: http://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/146
Title: Теоретичні та методичні засади запровадження кейс-технологій у підготовку майбутніх судноводіїв до професійно-орієнтованого спілкування
Other Titles: Theoretical and methodological grounds for introduction of case-technologies in the training of future deck officers for professional-oriented communication
Authors: Костюк, В.Б.
Kostyuk, V.B.
Keywords: кейс-технології
професійно-орієнтоване спілкування
судноводії
класифікація кейсів
ситуація
ситуативне завдання
аналіз
аналіз ситуації
ситуативний аналіз
case-based technologies
professionally-oriented communication
navigators
cases’ classification
case
situational task
analysis
case study
situational analysis
Issue Date: 2015
Publisher: Вінницького державного педагогічного університету ім. Михайла Коцюбинського
Citation: Костюк В.Б. Теоретичні та методичні засади запровадження кейс-технологій у підготовку майбутніх судноводіїв до професійно-орієнтованого спілкування/ Наукові записки : науковий журнал. – Серія «Педагогіка і психологія» [редкол.: Шахов В.І. (голова) та ін.]. – Вінниця : Вид-во Вінницького державного педагогічного університету ім. Михайла Коцюбинського, 2015. – Вип. 43. – С. 244 – 249.
Series/Report no.: УДК: 378.147:656.61.052.001(045);
Abstract: У статті розкрито сутність кейс-технологій, визначено їхню роль у підготовці майбутніх судноводіїв до професійно-орієнтованого спілкування; сформульовано основні принципи, дидактичні та гносеологічні особливості кейс-технологій; наведено класифікації кейсів різних науковців; досліджено причини виникнення та розвитку кейс-технологій як ефективного методу у формуванні комунікативних навиків сучасних фахівців морського флоту. Автор підкреслює, що робота курсантів з англомовним кейсом допомагає викладачу викликати цікавість до вивчення іноземних мов, розвинути креативність, уяву, розумові якості курсантів, активувати знання лексики та граматики, розвивати уміння усного мовлення. The article reveals the essence of case-based technologies, defined by its role in the training of future shipdrivers for professionally-oriented communication. In this article the basic principles, didactic and epistemological characteristics of case-based technologies are defined. Attention is also focused on the cases’ classification developed by different scientists. The article provides causes of appearance and development of case-based technologies as effective method of formation of modern shipdrivers’ communicative skills. The author emphasizes that cadets work with the foreign-language case helps teacher to promote interest to study foreign languages, to develop creative capabilities, imagination, cadet’s mental activity, to activate lexical and grammatical knowledge, to develop the communicative ability. The author comes to the conclusion that the process of work with the case promotes cadets motivation to study English, promotes better understanding of the case contents, helps to reveal problems connected with communication. Learning with cases lets cadets engage with authentic and complex problems and gain experience with diverse and unpredictable outcomes.
URI: http://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/146
ISBN: 97 8 -9 66-2770-3 0 -8
Appears in Collections:Кафедра англійської мови в судноводінні

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kostiuk_communication.pdf358.6 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.