Please use this identifier to cite or link to this item:
http://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/1399
Title: | Психолого-дидактичне підґрунтя навчання англомовного спілкування майбутніх фахівців флоту |
Authors: | Огородник, Н.Є. Огородник, Н.Е. Ohorodnyk, N.Ye. |
Keywords: | Майбутні моряки англомовні комунікативні навички криза ідентичності провідна діяльність інтелектуалізація когнітивних процесів Будущие моряки англоязычные коммуникативные навыки кризис идентичности ведущая деятельность интеллектуализация когнитивных процессов Future seafarers English-language communication skills identity crisis leading activity intellectualization of cognitive processes |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | RS Global Sp. z O.O. |
Citation: | Психолого-дидактичне підґрунтя навчання англомовного спілкування майбутніх фахівців флоту / Н. Огородник // International Journal of Innovative Technologies in Social Science 5(26), June 2020. – С. 7-11. DOI: https://doi.org/10.31435/rsglobal_ijitss |
Series/Report no.: | УДК: 372.881.111.1; |
Abstract: | Принцип свідомості є одним з основних принципів розвитку англомовних навичок спілкування для майбутніх моряків. Він передбачає свідоме засвоєння всіх аспектів мовних знань (мовного, мовленнєвого і лінгвосоціо культурного); уможливлює також спілкування у повній відповідності до ситуації та конкретного культурного контексту; забезпечує ефективними навчальними тактиками та стратегіями для процесу навчання протягом усього життя. Принцип осознанности является одним из основных принципов развития навыков общения на английском языке у будущих моряков. Он обеспечивает сознательное овладение всеми аспектами языковых знаний (лингвистическим, речевым и лингвосоциокультурным); делает возможным общение в полном соответствии с коммуникативной ситуацией и конкретным культурным контекстом; а также оснащает эффективными учебными тактиками и стратегиями, необходимыми и полезными для обучения на протяжении всей жизни. Among the basic principles of the English-language communication skills development for future seafarers is the principle of consciousness. Being implemented in a teaching and learning process it provides understanding as a fundamental component of the future seafarers’ professional competence. As a result, all the aspects of language knowledge (linguistic, speech, and linguo-sociocultural issues) are processed by the students consciously. They also become able to communicate in full compliance with a communicative situation and a specific cultural context. Moreover, effective learning tactics and strategies that students master reasonably are expected to facilitate them in their further life-long learning process. |
Description: | International Journal of Innovative Technologies in Social Science 5(26), June 2020. Категорія Б. |
URI: | http://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/1399 |
Appears in Collections: | Кафедра англійської мови в судновій енергетиці |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Ohorodnyk_Psyhologo-ped.pdf | 305.31 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.