Психолого-дидактичне підґрунтя навчання англомовного спілкування майбутніх фахівців флоту
Loading...
Date
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
RS Global Sp. z O.O.
Abstract
Принцип свідомості є одним з основних принципів розвитку англомовних навичок спілкування для майбутніх моряків. Він передбачає свідоме засвоєння всіх аспектів мовних знань (мовного, мовленнєвого і лінгвосоціо культурного); уможливлює також спілкування у повній відповідності до ситуації та конкретного культурного контексту; забезпечує ефективними навчальними тактиками та стратегіями для процесу навчання протягом усього життя.
Принцип осознанности является одним из основных принципов развития навыков общения на английском языке у будущих моряков. Он обеспечивает сознательное овладение всеми аспектами языковых знаний (лингвистическим, речевым и лингвосоциокультурным); делает возможным общение в полном соответствии с коммуникативной ситуацией и конкретным культурным контекстом; а также оснащает эффективными учебными тактиками и стратегиями, необходимыми и полезными для обучения на протяжении всей жизни.
Among the basic principles of the English-language communication skills development for future seafarers is the principle of consciousness. Being implemented in a teaching and learning process it provides understanding as a fundamental component of the future seafarers’ professional competence. As a result, all the aspects of language knowledge (linguistic, speech, and linguo-sociocultural issues) are processed by the students consciously. They also become able to communicate in full compliance with a communicative situation and a specific cultural context. Moreover, effective learning tactics and strategies that students master reasonably are expected to facilitate them in their further life-long learning process.
Description
International Journal of Innovative Technologies in Social Science 5(26), June 2020. Категорія Б.
Keywords
Майбутні моряки, англомовні комунікативні навички, криза ідентичності, провідна діяльність, інтелектуалізація когнітивних процесів, Будущие моряки, англоязычные коммуникативные навыки, кризис идентичности, ведущая деятельность, интеллектуализация когнитивных процессов, Future seafarers, English-language communication skills, identity crisis, leading activity, intellectualization of cognitive processes
Citation
Психолого-дидактичне підґрунтя навчання англомовного спілкування майбутніх фахівців флоту / Н. Огородник // International Journal of Innovative Technologies in Social Science 5(26), June 2020. – С. 7-11. DOI: https://doi.org/10.31435/rsglobal_ijitss