Please use this identifier to cite or link to this item: http://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/138
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКостюк, В.Б.-
dc.contributor.authorKostyuk, V.B.-
dc.date.accessioned2019-10-11T12:41:05Z-
dc.date.available2019-10-11T12:41:05Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationКостюк В.Б. Педагогічні умови застосування кейс-технологій у процесі активної підготовки судноводіїв до професійно-орієнтованого спілкування / Вісник Житомирського державного університету ім. Івана Франка : наук. журнал [гол. ред. Саух П.Ю.]. – Житомир: ЖДУ ім. І. Франка, 2015. – Вип. 2 (80). – С.84 – 89.uk_UA
dc.identifier.issn2076-6173-
dc.identifier.urihttp://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/138-
dc.description.abstractУ статті автор доводить, що використання кейс-технологій на заняттях з іноземної мови сприяє актуалізації спілкування на професійному рівні шляхом залучення студентів у діяльність, яка відображатиме зміст і ситуації майбутньої роботи за фахом. У статті висвітлено педагогічні умови ефективного застосування кейс-технологій у навчанні іноземної мови за професійним спрямуванням; виокремлено процесуальні та змістові педагогічні умови, необхідні для інтеграції кейс-технологій у процес формування іншомовної комунікативної компетентності судноводіїв та схарактеризовано особливості їх реалізації у морських навчальних закладах. В статье автор доказывает, что использование кейс-технологий на занятиях по иностранному языку способствует актуализации общения на профессиональном уровне путем привлечения студентов в деятельность, отражающую содержание и ситуации будущей работы по специальности. В статье рассматриваются педагогические условия эффективного применения кейс-технологий в обучении иностранному языку профессиональной направленности; определены процессуальные и содержательные педагогические условия, необходимые для интеграции кейс-технологий в процесс формирования иноязычной коммуникативной компетентности будущих судоводителей и охарактеризованы особенности их реализации в морских учебных заведениях. The author considers that the use of case-based technologies for the formation of the students’ foreign language competence at foreign language lessons fully meets the requirements of the modern education, as this study technology suggests the shift from the accumulation of the established knowledge and skills on the formation and development of the students' ability to act practically, apply the individual experience and the successful operation in situations of professional and social practices. But there is still the problem of insufficiently developed educational conditions of using the case-based technologies in the navigators’ training to the professionally-oriented communication in a foreign language. The purpose of the article is to analyze and identify educational conditions that contribute to the effective use of case-based technologies in the teaching discipline "Foreign Language for Professional Purposes". As the result of the analysis of the psychological and educational literature the author infers that the effectiveness of case-based technologies in teaching a foreign language at the university is provided by a set of procedural educational conditions: motivation of students to study a foreign language; organic combination of case-based technologies with other methods used in teaching a foreign language; development of instructional aids for the discipline and selected topics of the discipline in which the case-based technologies are used; the changing in nature of the "teacher-student" relationships; dialogic interaction organization. The author also distinguish the group of content (instructive) educational conditions without the creation and implementation of which is impossible to achieve the efficiency in the use of case-based technologies, they are the following: selection of the course content based on the students’ professional motives, interests, needs and objectives; structuring the educational material content; development and implementation of the practically oriented content in a foreign language training by using case-based technologies combined with traditional teaching methods; engaging students in the vocational training operations that simulate various aspects of their future profession; monitoring the progress of the stages in the cases of discussion, evaluation of students’ professional development.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherЖДУ ім. І. Франкаuk_UA
dc.relation.ispartofseriesУДК: 378.147:656.61.052.001.83(045);-
dc.subjectкейс-технологіїuk_UA
dc.subjectпедагогічні умовиuk_UA
dc.subjectморський навчальний закладuk_UA
dc.subjectіноземна моваuk_UA
dc.subjectпрофесійно-орієнтоване спілкуванняuk_UA
dc.subjectсудноводіuk_UA
dc.subjectкейс-технологииuk_UA
dc.subjectпедагогические условияuk_UA
dc.subjectморское учебное заведениеuk_UA
dc.subjectиностранный языкuk_UA
dc.subjectпрофессионально-ориентированное общениеuk_UA
dc.subjectсудоводительuk_UA
dc.subjectcase-technologiesuk_UA
dc.subjecteducational termsuk_UA
dc.subjectmaritime educational institutionuk_UA
dc.subjectforeign languageuk_UA
dc.subjectprofessionally oriented communicationuk_UA
dc.subjectnavigatoruk_UA
dc.titleПедагогічні умови застосування кейс-технологій у процесі активної підготовки судноводіїв до професійно-орієнтованого спілкуванняuk_UA
dc.title.alternativeПедагогические условия применения кейс-технологий в процессе активной подготовки судоводителей к профессионально-ориентированному общениюuk_UA
dc.title.alternativeEducational Conditions of Using Case-Based Technologies in the Training of Navigators to the Professionally-Oriented Communicationuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Кафедра англійської мови в судноводінні

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kostiuk_educational_conditions.pdf278.21 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.