Please use this identifier to cite or link to this item:
http://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/130
Title: | Навчання майбутніх судноводіїв ділового англійського писемного мовлення |
Other Titles: | Teaching business english writing to future deck officers |
Authors: | Смелікова, В.Б. Смеликова, В.Б. Smelikova, V.B. |
Keywords: | морська кореспонденція уміння писемного мовлення діловий лист майбутній судноводій морська англійська мова Maritime English correspondence writing skills business letter future deck officer Maritime English |
Issue Date: | Jul-2019 |
Publisher: | Видавничий дім «Гельветика» |
Citation: | Смелікова В.Б. Навчання майбутніх судноводіїв ділового англійського писемного мовлення / «Молодий вчений. – Херсон : Видавничий дім «Гельветика», 2019. – № 7.2 (71.2). – С.144 – 147. |
Series/Report no.: | УДК: 881.111:378.147:656.6; |
Abstract: | У статті розглянуто основні аспекти навчання майбутніх судноводіїв ділового англійського мовлення. Актуальність даної тематики визначається потребою у підготовці висококваліфікованих фахівців морської галузі, здатних до успішної професійної діяльності в межах світової спільноти, де знання англійської мови як мови міжнародного спілкування є ключовим. Описано різні види діяльності на практичних заняттях з ділової англійської мови, які б сприяли успішному опануванню писемного мовлення та основних комунікативних навиків студентів та підвищили їх навчальну мотивацію. Запропонована методика базується на компетентнісно-комунікативному підході і передбачає поетапність розвиту уміння письма. Розроблено комплекс завдань на матеріалі англійської мови. The article deals with the main aspects of the Business English writing learning by future deck officers. Topicality of this subject is determined by the requirement in preparation of highly skilled specialists in maritime industry, capable of successful professional activity within the world community, where the knowledge of English as a language of international communication is essential. Writing is a creative communicative skill to express thoughts. It is cognitively complex, requires much practice and is best learned through experience. Writing is one of the most challenging, time-consuming tasks in acquiring a foreign language. To improve students’ writing skills and accuracy, a teacher should encourage writing-thinking, provide instructions and examples of good writing in the target language, and give feedback focusing both on error correction and organization of writing (clarity, idea development, coherence). This paper explores difficulties of the development of business writing skills and gives recommendations on writing at English as a foreign language classes. Suggested method is based on the competence and communicative approaches and implies that writing would be taught in several steps. A set of exercises for teaching writing on the English language materials are reflected. Much attention in the article is paid to the description of different activities that may be applied on the practical English lessons and may help students to master successfully the language material and writing communicative skills and increase their academic motivation. Among the activities described in the article are brainstorming, mind map, business situations modeling (applying for a job), business letter writing, etc. Aiming at the requirements of the maritime English correspondence, the language characteristics of the maritime English correspondence are analyzed in this article, and the factors influencing the written skills of the maritime English correspondence are discussed. |
URI: | http://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/130 |
ISSN: | 2304-5809 |
Appears in Collections: | Кафедра англійської мови в судноводінні |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Smelikova_business_writing.pdf | 270.93 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.