Please use this identifier to cite or link to this item: http://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/124
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorВолошинов, С.А.-
dc.contributor.authorVoloshynov, S.A.-
dc.date.accessioned2019-10-08T10:09:37Z-
dc.date.available2019-10-08T10:09:37Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationВолошинов С.А. Реалізація компетентнісного підходу у ступеневій підготовці морських фахівців / С.А. Волошинов // Ukrainian Journal of Educational Studies and Information Technology [електронний ресурс]. – Мелітополь : Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького, 2018. – № 6 (1) - С. 33 - 48. Режим доступа: http://ojs.mdpu.org.ua/index.php/itse/article/view/2396uk_UA
dc.identifier.issn2521-1234-
dc.identifier.urihttp://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/124-
dc.descriptionКатегорія Вuk_UA
dc.description.abstractУ статті на основі аналізу засад компетентнісного підходу та проекту TUNING виявлено його особливості у процесі ступеневої підготовки морських фахівців у Херсонській державній морській академії. У статті проведен аналіз компетентностей, результатів навчання, засади впровадження компетентнісного підходу у навчанні майбутніх фахівців морської справи. Запропоновано розподіляти компетентності та результати навчання за рівнями мислення. Визначені параметри, що їх описують. Визначено викликами, які постають перед навчальним закладом у ході впровадження компетентнісного підходу. Виділено перешкоди у реалізації компетентнісного підходу. Автором також визначено, що процес впровадження компетентнісного підходу складається з двох частин: технологічної та ресурсної. In the article, based on the analysis of the principles of the competence approach and the project TUNING, the following features were identified in the process of graduate training of marine specialists in the Kherson State Maritime Academy: the practical orientation of educational programs, which is achieved by a clear definition of learning outcomes, consistent with the needs of society and economy; application of the concept of macrocompetence; qualitative changes in the way of understanding education; orientation on the formation of universal training actions by marine specialists; the application of B. Bloom's taxonomy with modifications made by scientists L. Anderson, D. Kraswall and P. Airazia; determine the results of training marine specialists in accordance with international standards. It is determined that the challenges faced by the educational institution in implementing the competence approach are the definition of learning goals, the transition to the formation and acquisition of competences by students, which is related to the requirements of modern society and the achievement of the major goals of higher education. The obstacles in the implementation of the competence approach are highlighted. It is noted that students of marine specialties should formulate universal educational activities, namely: to acquire knowledge in the process of independent work with educational literature; plan your activity; perceive, process and present educational information in various forms; to highlight the most important categories of teaching information in the text of the text; assessment skills; self-control ability. It is determined that the process of implementing the competence approach consists of two parts: technological and resource. The technological part determines the steps in implementing the modern organization of the educational process in accordance with the new realities. The resource part is inextricably linked with the implementation of technological.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherМелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницькогоuk_UA
dc.relation.ispartofseriesУДК: 370+378.14:656.61.052;-
dc.subjectкомпетентнісний підхідuk_UA
dc.subjectрезультати навчанняuk_UA
dc.subjectкомпетентністьuk_UA
dc.subjectмакрокомпетентністьuk_UA
dc.subjectморські фахівціuk_UA
dc.subjectступенева підготовкаuk_UA
dc.subjectрівні мисленняuk_UA
dc.subjectcompetency approachuk_UA
dc.subjectstep traininguk_UA
dc.subjectmarine specialistsuk_UA
dc.subjectmacrocompetenceuk_UA
dc.subjectcompetenceuk_UA
dc.subjectlearning outcomesuk_UA
dc.subjectlevels of thinkinguk_UA
dc.titleРеалізація компетентнісного підходу у ступеневій підготовці морських фахівцівuk_UA
dc.title.alternativeRealization of the Competence Approach in the Stage Training of Marine Specialistsuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Кафедра суднових комп’ютерних систем та мереж

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Voloshynov_Competence Approach.pdf331.76 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.