Please use this identifier to cite or link to this item:
http://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/124
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Волошинов, С.А. | - |
dc.contributor.author | Voloshynov, S.A. | - |
dc.date.accessioned | 2019-10-08T10:09:37Z | - |
dc.date.available | 2019-10-08T10:09:37Z | - |
dc.date.issued | 2018 | - |
dc.identifier.citation | Волошинов С.А. Реалізація компетентнісного підходу у ступеневій підготовці морських фахівців / С.А. Волошинов // Ukrainian Journal of Educational Studies and Information Technology [електронний ресурс]. – Мелітополь : Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького, 2018. – № 6 (1) - С. 33 - 48. Режим доступа: http://ojs.mdpu.org.ua/index.php/itse/article/view/2396 | uk_UA |
dc.identifier.issn | 2521-1234 | - |
dc.identifier.uri | http://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/124 | - |
dc.description | Категорія В | uk_UA |
dc.description.abstract | У статті на основі аналізу засад компетентнісного підходу та проекту TUNING виявлено його особливості у процесі ступеневої підготовки морських фахівців у Херсонській державній морській академії. У статті проведен аналіз компетентностей, результатів навчання, засади впровадження компетентнісного підходу у навчанні майбутніх фахівців морської справи. Запропоновано розподіляти компетентності та результати навчання за рівнями мислення. Визначені параметри, що їх описують. Визначено викликами, які постають перед навчальним закладом у ході впровадження компетентнісного підходу. Виділено перешкоди у реалізації компетентнісного підходу. Автором також визначено, що процес впровадження компетентнісного підходу складається з двох частин: технологічної та ресурсної. In the article, based on the analysis of the principles of the competence approach and the project TUNING, the following features were identified in the process of graduate training of marine specialists in the Kherson State Maritime Academy: the practical orientation of educational programs, which is achieved by a clear definition of learning outcomes, consistent with the needs of society and economy; application of the concept of macrocompetence; qualitative changes in the way of understanding education; orientation on the formation of universal training actions by marine specialists; the application of B. Bloom's taxonomy with modifications made by scientists L. Anderson, D. Kraswall and P. Airazia; determine the results of training marine specialists in accordance with international standards. It is determined that the challenges faced by the educational institution in implementing the competence approach are the definition of learning goals, the transition to the formation and acquisition of competences by students, which is related to the requirements of modern society and the achievement of the major goals of higher education. The obstacles in the implementation of the competence approach are highlighted. It is noted that students of marine specialties should formulate universal educational activities, namely: to acquire knowledge in the process of independent work with educational literature; plan your activity; perceive, process and present educational information in various forms; to highlight the most important categories of teaching information in the text of the text; assessment skills; self-control ability. It is determined that the process of implementing the competence approach consists of two parts: technological and resource. The technological part determines the steps in implementing the modern organization of the educational process in accordance with the new realities. The resource part is inextricably linked with the implementation of technological. | uk_UA |
dc.language.iso | other | uk_UA |
dc.publisher | Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького | uk_UA |
dc.relation.ispartofseries | УДК: 370+378.14:656.61.052; | - |
dc.subject | компетентнісний підхід | uk_UA |
dc.subject | результати навчання | uk_UA |
dc.subject | компетентність | uk_UA |
dc.subject | макрокомпетентність | uk_UA |
dc.subject | морські фахівці | uk_UA |
dc.subject | ступенева підготовка | uk_UA |
dc.subject | рівні мислення | uk_UA |
dc.subject | competency approach | uk_UA |
dc.subject | step training | uk_UA |
dc.subject | marine specialists | uk_UA |
dc.subject | macrocompetence | uk_UA |
dc.subject | competence | uk_UA |
dc.subject | learning outcomes | uk_UA |
dc.subject | levels of thinking | uk_UA |
dc.title | Реалізація компетентнісного підходу у ступеневій підготовці морських фахівців | uk_UA |
dc.title.alternative | Realization of the Competence Approach in the Stage Training of Marine Specialists | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Appears in Collections: | Кафедра суднових комп’ютерних систем та мереж |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Voloshynov_Competence Approach.pdf | 331.76 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.