Репозитарій

Ласкаво просимо до репозитарію Херсонської державної морської академії!

Репозитарій ХДМА – це електронний архів, що виконує функції накопичення, систематизації, зберігання та
забезпечення довготривалого відкритого доступу до праць професорсько-викладацького складу.

 

Фонди

Виберіть фонд, щоб переглянути його зібрання.

Нові надходження

Документ
Хмарні технології: забезпечення захисту інформації від кібератак на морському судні
(Громадська організація «Європейська наукова платформа», 2023) Камінська Н.Г.; Kaminska N.; Кравцова Л.В.
Хмарні технології, як розподілені системи обробки даних, набувають все більшого значення в різних галузях, зокрема в морській. Вони дозволяють ефективно обробляти великі обсяги даних та знижувати ризики кібернебезпеки завдяки централізованій обробці та зберіганню інформації. У морській галузі хмарні сервіси забезпечують підвищену інформаційну безпеку суден, оскільки знижують вразливість традиційних методів зберігання даних у окремих базах. Використання шифрування та протоколу TLS забезпечує захист інформації від несанкціонованого доступу. Однак, багато суден транспортної галузі досі користуються традиційними інтернет-технологіями, що спричиняє зростання кіберзлочинів. Причинами цього є високі фінансові витрати на впровадження хмарних сервісів та відсутність достатньої кількості кваліфікованих спеціалістів для роботи з новими технологіями. Cloud technologies, as distributed data processing systems, are gaining increasing importance in various industries, particularly in maritime. They enable efficient processing of large amounts of data while reducing cybersecurity risks through centralized data processing and storage. In the maritime industry, cloud services enhance the information security of vessels by reducing the vulnerabilities of traditional data storage methods in separate databases. The use of encryption and the TLS protocol ensures the protection of information from unauthorized access. However, many vessels in the transport sector still rely on traditional internet technologies, leading to an increase in cybercrimes. The reasons for this are high financial investments required for the implementation of cloud services and a lack of qualified specialists to work with modern technologies.
Документ
Розвиток річкової інформаційної системи
(ХДМА, 2024) Аппазов Е.С.; Appazov E.S.
Зростання обсягів перевезень на внутрішніх водних шляхах вимагає створення ефективної системи керування групами суден і забезпечення їх необхідною інформацією в реальному часі. Висока швидкість перевезень є важливим фактором для сучасних портів та річкової інфраструктури, оскільки вона забезпечує краще устаткування, більшу гнучкість і автоматизацію. Окрім цього, створення сетецентричної системи моніторингу підводної обстановки на основі гідрометеорологічних автономних станцій дозволить покращити моніторинг морських та річкових акваторій, використовуючи географічні і гідрографічні особливості регіону. Впровадження єдиної річкової інформаційної системи дозволить оптимізувати планування операцій і значно прискорити обробку вантажів, що зробить порти більш конкурентоспроможними на ринку судноплавства. The growth in cargo traffic on inland waterways requires the establishment of an effective ship group management system and the provision of timely and necessary information to vessels. High speed is crucial for modern ports and river infrastructure, as it ensures better equipment, greater flexibility, and higher automation. Moreover, the creation of a network-centric underwater situation monitoring system based on hydrometeorological autonomous stations will improve the monitoring of marine and river environments, utilizing the geographical and hydrographic features of the region. The implementation of a unified river information system will optimize the planning of operations and significantly speed up cargo handling, making ports more attractive and competitive for shipping companies.
Документ
Розробка ергатичної системи позиціонування з урахуванням існуючих комплексів
(ХДМА, 2020) Аппазов Е.С.; Appazov E.S.; Ворошилов М.С.
Ергатична система – це виробнича схема, що поєднує людину або групу людей та технічний пристрій для виконання завдань управління. Головною особливістю таких систем є їх соціально-психологічна складова, яка впливає на процес прийняття рішень. У морській галузі ергатичні системи відіграють важливу роль, особливо в контексті судноводіння, де ціна помилки може бути надзвичайно високою. Використання еволюційних методів оптимізації траєкторії руху судна дозволяє підвищити ефективність управління. Проте питання проектування та застосування ергатичних систем у сфері морських перевезень потребують подальших досліджень. An ergatic system is a production scheme that integrates a person or a group of people with a technical device to perform control tasks. The main characteristic of such systems is their socio-psychological component, which influences decision-making processes. In the maritime industry, ergatic systems play a crucial role, especially in navigation, where the cost of errors can be extremely high. The application of evolutionary methods for optimizing vessel trajectory enhances management efficiency. However, the design and implementation of ergatic systems in maritime transportation require further research.
Документ
Ергатична система керування групами суден
(ХДМА, 2020) Аппазов Е.С.; Appazov E.S.; Соколов А.В.
З огляду на зростання судноплавства та збільшення кількості суден на підходах до портів, виникає потреба у створенні ергатичних моделей для керування групами суден, що полегшить процес прийняття рішень операторами станцій керування рухом суден (СКРС) та капітанами суден. В умовах інтенсивного руху в обмежених районах, СКРС використовуються для контролю за судноводінням та управлінням небезпечно зближаються суден. Пропонується розробка ергатичної моделі, яка включає додатковий блок для суднової ARPA, що спрощує прийняття рішень у випадках, коли судна знаходяться в тісній групі. Впровадження такої моделі в майбутньому дозволить портовим властям відмовитись від оператора СКРС, оскільки його функції будуть виконуватись ергатичною моделлю керування групами суден. Стаття також пропонує використання ієрархічної моделі для розрахунку можливих варіантів розходження суден та генерації ""порад"" для судноводіїв. Considering the growth of shipping and the increasing congestion of ships approaching ports, there is a need to create ergatic models for managing groups of ships, which would facilitate decision-making for operators of Ship Movement Control Stations (SMCS) and ship captains. In areas with intense traffic, SMCS systems are used to monitor navigation and manage dangerously close ships. This study proposes an ergatic model for managing groups of ships, which includes the creation of an additional module for the ship's ARPA. The use of this ergatic model will ease the decision-making process for shipmasters when their vessels are in close proximity to each other. Furthermore, the implementation of this system in the future may allow port authorities to abandon SMCS operators, as their functions will be taken over by the ergatic model. The paper also suggests the use of a hierarchical model for calculating possible ship divergence patterns and generating ""advice"" for shipmasters from the ergatic system managing the group of ships.
Документ
Choice of ship management strategy based on data analysis
(ХДМА, 2024) Зайцева Т.В.; Zaytseva T.; Камінська Н.Г.; Kaminska N.
These theses focus on such an important question as a choice of ship management strategy based on the natural phenomena forecasting conducted on the results of statistical observations on environment behavior, which surrounds a ship. Since solving problems of analysis and forecasting involves the use of mathematics, the study of this topic within the discipline “Information Technology in Professional Activities” takes place using the capabilities of spreadsheets, supported by mathematical methods for constructing regression equations and solving systems of algebraic equations. The use of mathematical modeling apparatus allows students to solve such problems. The using of mathematical modelling apparatus allows students to be able to solve such tasks. Ці тези зосереджуються на такому важливому питанні, як вибір стратегії управління судном, основаної на прогнозуванні природних явищ, проведеному на основі результатів статистичних спостережень за поведінкою навколишнього середовища, що оточує судно. Оскільки розв’язання задач аналізу та прогнозування передбачає використання математики, вивчення цієї теми в рамках дисципліни «Інформаційні технології в професійній діяльності» здійснюється з використанням можливостей електронних таблиць, підтриманих математичними методами для побудови рівнянь регресії та розв’язування систем алгебраїчних рівнянь. Використання апарату математичного моделювання дозволяє студентам розв’язувати такі задачі.