Мінімізація кінетичної енергії при неминучому зіткненні суден.
Вантажиться...
Дата
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
ХДМА
Анотація
За останні 10-20 років значно зросла інтенсивність навігації та швидкість суден, а разом з ними збільшився і потік інформації. Судноводіям стає все важче знаходити правильні управлінські рішення, особливо в критичних ситуаціях, що є причиною збільшення кількості аварій на морському транспорті. Статистика аварій у світовій морській індустрії свідчить, що 75% всіх аварій відбувається з вини людського фактора. Тому, на думку експертів, значного зниження аварійності можна досягти лише за рахунок зменшення людського втручання в управління, а саме за рахунок створення автоматизованих систем підтримки прийняття рішень, ергатичних систем та автоматизованих систем з модулями автоматичного керування. Системи підтримки прийняття рішень контролюють роботу окремих навігаційних модулів і, якщо робочі параметри модулів виходять за допустимі межі, видають попереджувальні повідомлення або навіть дають «пораду» щодо того, як керувати судном. Капітан судна повинен обробити отриману інформацію, перш ніж прийняти рішення, що також потребує часу. У зв’язку з цим особливої уваги заслуговують автоматизовані системи керування з автоматичними модулями, коли людський фактор максимально виключений із контуру керування [1-27]. У цьому випадку навігатор лише приймає рішення про активацію автоматичного режиму керування і спостерігає за його роботою. Питання зменшення збитків при неминучому зіткненні суден розглядалося також у попередніх роботах авторів [1, 2].
Over the past 10-20 years, the intensity of navigation and the speed of ships have increased significantly, and with them the flow of information. It is becoming increasingly difficult for shipowners to find the right management decisions, especially in critical situations, which is the reason for the increase in the number of accidents in maritime transport. Accident statistics in the global maritime industry show that 75% of all accidents occur due to the fault of the human factor. Therefore, according to experts, a significant reduction in the accident rate can be achieved only by reducing human intervention in management, namely by creating automated decision support systems, ergatic systems and automated systems with automatic control modules. Decision support systems monitor the operation of individual navigation modules and, if the operating parameters of the modules go beyond acceptable limits, issue warning messages or even give “advice” on how to control the ship. The ship's captain must process the information received before making a decision, which also takes time. In this regard, special attention deserves automated control systems with automatic modules, when the human factor is maximally excluded from the control loop [1-27]. In this case, the navigator only makes a decision to activate the automatic control mode and monitors its operation. The issue of reducing losses in the event of an imminent collision of vessels was also considered in the authors' previous works [1, 2].
Опис
Міжнародна науково-практична конференція.
Бібліографічний опис
Зінченко С.М., Кириченко К.В., Маменко П.П., Матейчук В.М. Мінімізація кінетичної енергії при неминучому зіткненні суден // Матеріали XIV Міжнародної науково - практичної конференції "Сучасні інформаційні та інноваційні технології на транспорті" (MINTT-2022), Херсон, 25-27 травня 2022р. С. 12-17.