Підвищення загальнотехнічної компетентності здобувачів вищої освіти спеціальності «Морський і внутрішній водний транспорт» при вивченні дисциплін «Інженерна і комп’ютерна графіка та технічна механіка».
Вантажиться...
Дата
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
КрНУ
Анотація
У статті розглядається проблема формування загальнотехнічної компетентності здобувачів вищої освіти у Херсонській державній морській академії за спеціальністю «Морський і внутрішній водний транспорт». Представлена система заходів, що дозволяє підвищити рівень загальнотехнічної компетентності фахівця морського транспорту щодо дисциплін «Інженерна і комп’ютерна графіка» та «Механіка» за допомогою побудови процесу навчання з урахуванням міждисциплінарних зв’язків, активізації пізнавальної діяльності здобувачів вищої освіти засобами самоконтролю та використання інноваційних форм навчання.
Зв’язки між елементами знань і умінь із різних навчальних предметів сприяють формуванню всебічно розвиненої творчої особистості, яка оволоділа системними знаннями, загальнонауковими уміннями та навичками і вміє застосовувати міжпредметне перенесення знань та умінь для розв’язування нових пізнавальних задач.
Загальнотехнічна підготовка здобувачів вищої освіти є етапом загальнопрофесійного навчання, спрямованого на успішне освоєння сучасних морських комплексів. Частиною системи професійної компетентності є загальнотехнічна (загальноінженерна) компетентність, що формується під час вивчення загальнопрофесійних і спеціальних дисциплін, у зміст яких включені рівні формування знань, умінь, навичок і розвитку професійно важливих якостей.
Ми розглядаємо загальнотехнічну компетентність як інтегративну якість майбутнього спеціаліста морського профілю, що включає сукупність знань, умінь, навичок, які становлять базовий рівень загальнотехнічної підготовки та професійно важливі якості, що забезпечують готовність до засвоєння, розуміння загальнотехнічних і спеціальних дисциплін для ефективного виконання професійних завдань.
Метою вивчення загальнотехнічних дисциплін має стати чітке усвідомлення взаємозв’язку між знаннями, що отримуються у закладі вищої освіти, і подальшим застосуванням їх у майбутній професійній діяльності.
The article examines the problem of forming the general technical competence of higher education graduates at the Kherson State Maritime Academy, specializing in sea and inland water transport. A system of measures is presented, which allows to increase the level of general technical competence of a maritime transport specialist in the disciplines “Engineering and computer graphics” and “Mechanics” by means of the construction of the learning process taking into account interdisciplinary connections, the activation of the cognitive activity of higher education institutions by means of self-control and the use of innovative forms of learning.
Connections between elements of knowledge and skills from different educational subjects contribute to the formation of a comprehensively developed creative personality who has mastered systemic knowledge, general scientific skills and abilities and knows how to apply intersubject transfer of knowledge and skills to solve new cognitive problems.
General technical training of students of higher education is a stage of general professional training aimed at successful mastering of modern marine complexes. Part of the system of professional competence is general technical (general engineering) competence, which is formed during the study of general professional and special disciplines, the content of which includes levels of formation of knowledge, abilities, skills and development of professionally important qualities.
We consider general technical competence as an integrative quality of a future maritime specialist, which includes a set of knowledge, abilities, skills that constitute the basic level of general technical training and professionally important qualities that ensure readiness to learn, understand general technical and special disciplines for the effective performance of professional tasks.
The goal of studying general technical disciplines should be a clear understanding of the relationship between the knowledge obtained at a higher education institution and their further application in future professional activities.
Опис
Категорія журналу: Б.
Ключові слова
загальнотехнічні дисципліни, general technical disciplines, міждисциплінарні зв’язки, interdisciplinary connections, самостійне набуття знань, independent acquisition of knowledge, інноваційні форми навчання, innovative forms of learning, інженерна і комп’ютерна графіка, engineering and computer graphics, технічна механіка, technical mechanics
Бібліографічний опис
Г.Ю.Васильченко, Ю.Г.Татарінцева, Н.П.Знамеровська. Підвищення загальнотехнічної компетентності здобувачів вищої освіти спеціальності «Морський і внутрішній водний транспорт» при вивченні дисциплін «Інженерна і комп’ютерна графіка та технічна механіка». Науковий журнал „Вісник Кременчуцького національного університету імені Михайла Остроградського". Вип.1. – 2024. - С. 26-33. DOI: https://doi.org/10.32782/1995-0519.2024.1.3
