Трансформація викладання у морських ЗВО в умовах цифровізації: виклики та можливості
Вантажиться...
Дата
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Наукові перспективи
Анотація
Цифровізація є одним із потужних факторів зростання світової економіки у найближчій перспективі. Турбулентність соціально-економічних процесів вимагає вирішення проблем у вищій освіті України, її принципово нових трансформацій, які покликані якісно змінити її зміст, форми, методи, засоби і технології викладання в умовах цифрової економіки. Морська освіта має відповідати вітчизняним та міжнародним нормативним документам. Основним завданням вищої освіти у морській галузі є забезпечення такого рівня знань та компетентностей, який дозволить українським морякам успішно конкурувати на міжнародному ринку праці. Викладачі закладів вищої освіти (ЗВО) стикаються з проблемами осучаснення процесу викладання, модернізації та гармонізації методичного забезпечення відповідно до особливостей здобувачів, адаптації системи оцінювання їх навичок. Успішне вирішення цих професійно важливих завдань має базуватись на міцному науковому фундаменті, який гарантує дотримання оптимального поєднання фундаментальних і практичних знань, використання інтерактивних технологій навчання, освоєння стратегій і технологій застосування знань, зв'язок матеріалу, що вивчається, з практичними проблемами та реаліями повсякденного життя тощо. Розроблено матрицю вибору технологій викладання дисциплін із урахуванням характерних рис та особливостей поколінь, що навчаються у морських ЗВО, яка сприятиме підвищенню якості підготовки морських фахівців, створенню репутаційного капіталу закладу та вибудовуванню особистого бренду викладача в умовах цифровізації та жорсткої конкуренції на ринку освітніх послуг. В умовах гострої конкуренції на ринку освітніх послуг запропоновано створення цифрового золота закладу завдяки креативу викладачів, що матиме цінність як для формальної, так і неформальної та інформальної освіти та сприятиме швидкій адаптації ЗВО до тенденцій та потреб ринку праці, зростанню його репутаційного капіталу, мотивації викладачів та співробітників. Сподіваємось, що цифрове золото ЗВО допоможе розкрити освітній експортний потенціал України.
Digitalization is one of the powerful factors in the growth of the world economy in the near future. The turbulence of socio-economic processes requires solving problems in higher education in Ukraine, its fundamentally new transformations, which are designed to qualitatively change its content, forms, methods, tools and technologies of teaching in the context of digitalization.Maritime education must comply with domestic and international regulations. The main task of higher education in the maritime sector is to provide a level of knowledge and competencies that will allow Ukrainian seafarers to compete successfully in the international labor market.Teachers of higher education institutions (HEIs) face the problem of updating the teaching process, modernization and harmonization of methodological support in accordance with the characteristics of higher educationstudents, adaptation of the system of assessment of their skills.Successful solution of these professionally important tasks should be based on a solid scientific foundation, which guarantees the optimal combination of fundamental and practical knowledge, the use of interactive learning technologies, development of strategies and technologies of knowledge, the connection of the studied material with practical problems and realities of life etc.A matrix of choice of technologies for teaching disciplines has been developed taking into account the characteristics and features of generations studying in maritimeHEIs, which will improve the quality of training of maritime specialists, create reputational capital and build a teacher personal brand in digitalization and competition in the market of educational services.
In the conditions of competition in the market of educational services it is proposed to create digital gold of the institution with the help of teachers' creativity, which will be valuable for both formal and non-formal and informal education and will promote rapid adaptation of higher education institutions to labor market trends and needs, growth of its reputational capital, motivation of teachers and staff. We hope that the digital gold of theHEIs will help to reveal the educational and export potential of Ukraine.
Опис
Категорія журналу: Б.
Ключові слова
цифровізація, морська освіта, теорія поколінь, інноваційні технології викладання, репутаційний капітал ЗВО, цифрове золото ЗВО, digitalization, maritime education, generation theory, innovative teaching technologies, reputational capital of higher education institutions, digital gold of higher education institutions
Бібліографічний опис
Стовба Т.А., Панченко І.М. Трансформація викладання у морських ЗВО в умовах цифровізації: виклики та можливості. Перспективи та інновації науки. 2021. № 2 (2). С. 131–143. DOI: https://doi.org/10.52058/2786-4952-2021-2(2)-131-143
