Підготовка морських фахівців до єдиного вступного іспиту з англійської мови: методичний аспект
Вантажиться...
Дата
Автори
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Гельветика
Анотація
Статтю присвячено пошуку ефективних способів формування читацьких навичок морських фахівців, необхідних для успішного складання ЄВІ з англійської мови. Декілька років тому в Україні набув чинності закон, за яким особи, які бажають вступати до закладу вищої освіти для здобуття ступеня магістра, мають складати іспит з англійської мови, тому постає питання ефективної підготовки студентів до єдиного вступного іспиту та єдиного фахового вступного випробування. Іспит виявляє рівень сформованості мовленнєвих і мовних граматичних і лексичних компетентностей кандидатів, а також умінь самостійно читати і розуміти автентичні тексти за визначений проміжок часу. Основною причиною великої кількості помилок під час складання ЄВІ є неуважність до деталей, тому необхідно навчити кандидатів використовувати саме ті навички читання, які максимально ефективно допоможуть виконати завдання у встановлений час (використати контекст, знайти правильні ключові слова тощо). Основна увага приділена таким навичкам читання, як: швидке читання для розуміння суті (skimming), тобто встигнути за короткий проміжок часу охопити текст і зрозуміти, про що він; швидке читання для отримання спеціальної інформації (scanning), що полягає в тому, щоб швидко знайти конкретну інформацію; детальне читання тексту (reading for detail), яке передбачає ретельне опрацювання тексту та повне його розуміння. Крім того, подано інструкції щодо роботи із завданнями іспиту ЄВІ з англійської. У статті проаналізовано завдання розділу єдиного вступного іспиту з англійської мови до магістратури, які викликають найбільше питань в учасників іспиту і вимагають виділення більшої частини часу на виконання. З’ясовано важливість розвитку в морських фахівців навички формувати попередні припущення (predicting), що дає можливість налаштуватися на певну тематику та активізувати лексичний запас, що дає змогу краще підготуватися до сприйняття нової інформації. Наприкінці статті запропоновано методичні рекомендації щодо підготовки потенційних вступників до магістратури до складання ЄВІ з англійської мови, наприклад: прочитати весь текст, не звертаючи уваги на пропуски; спробувати передбачити, яка саме інформація потрібна (час, місце, дія, опис тощо); обрати ключові слова у питаннях та в тексті тощо. У статті наведено приклади вправ, які можна використати для навчання виконання розділу ЄВІ «Використання мови», наприклад: сканувати весь текст для загального розуміння, не читаючи варіанти відповідей; визначити, до яких частин мови належать пропущені слова; дати змогу кандидатам «передбачити» відповіді, тобто заповнити пропуски власними варіантами відповідей; надати власні варіанти неправильних відповідей тощо. The article is devoted to the search for effective ways of developing marine specialists’ reading skills, which are necessary for successful passing of English entrance exam. For several years now, a law has come into force in Ukraine, according to which those persons who want to enter higher education institutions to obtain master’s degree must make English entrance exam. There is a problem of effective preparing of students for entrance exam. The exam reveals the level of speech and language grammatical and lexical competencies of candidates, as well as the ability to read independently and understand authentic texts for a certain period of time. The main reason for the large number of errors at this exam is inattention to details, therefore, it is necessary to teach candidates to use those reading skills which can help them to complete tasks in the set time as efficiently as possible (for example, use the context, find the right keywords).The main attention is paid to such reading skills as: skimming, that is, to read the text in a short period of time and understand what it is about; scanning is to read quickly and to find specific information; reading for detail is detailed study of the text and its full understanding. In addition, instructions for working with the tasks of English entry exam are provided. The tasks of English entrance exam which cause the most questions among the participants and require the most time are analyzed in the article. The importance of the development of marine specialists’ predicting skills, which allows to adjust to a specific subject and activate vocabulary, and therefore better prepare for the reception of new information. At the end of the article, guidelines are proposed for preparing of applicants for Master’s English entry exam, for example: read the entire text, ignoring the spaces; try to predict what kind of information is needed (time, place, action, description, etc.); choose keywords in questions and in text etc. The article provides examples of exercises that can be used to teach how to complete English entry exam section “Use of Language”, for example: scan the text for general understanding, without reading the answer options; determine the parts of speech of missing words; provide the opportunity for candidates to “predict” the answer, that is, fill in the gaps with their own answer options; provide your own options for incorrect answers etc.
Опис
Категорія журналу: Б
Ключові слова
Бібліографічний опис
Піндосова Т.С. Підготовка морських фахівців до єдиного вступного іспиту з англійської мови: методичний аспект. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. Дрогобич. Вип. 42. Том 3. 2021. С. 127-132. DOI https://doi.org/10.24919/2308-4863/42-3-22