Please use this identifier to cite or link to this item:
http://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/1607
Title: | Formation of Personalized Learning Path for Foreign Students Based on the MOODLE E-Learning Platform Using SCORM-Package |
Other Titles: | Формування персоналізованого навчального шляху для іноземних студентів на основі платформи електронного навчання MOODLE з використанням пакету SCORM Формирование персонализированного учебного пути для иностранных студентов на основе платформы электронного обучения MOODLE с использованием пакета SCORM |
Authors: | Пуляєва, Г.В. Пуляева, А.В. Puliaieva, A. Кравцова, Л.В. Kravtsova, L. Зайцева, Т.В. Zaytseva, T. |
Keywords: | Learning Management System SCORM-packages Distance Learning Platform Information technologies Система управління навчанням SCORM-пакети Платформа дистанційного навчання Інформаційні технології Система управления обучением SCORM-пакеты Платформа дистанционного обучения Информационные технологии |
Issue Date: | Oct-2020 |
Publisher: | CEUR Workshop Proceedings |
Citation: | Anna Puliaieva, Lyudmila Kravtsova, Tatyana Zaytseva Formation of Personalized Learning Path for Foreign Students Based on the MOODLE E-Learning Platform Using SCORM-Package// ICT in Education, Research, and Industrial Applications. Proc. 1 6th Int. Conf. ICTERI 2020. Volume II: Workshops. Kharkiv, Ukraine, October 6-10, 2020, CEUR-WS.org, online. – С. 1129-1140. – Access mode : http://ceur-ws.org/Vol-2732/20201129.pdf |
Abstract: | In the paper questions about using Distance Learning Platform based on the SCORM standard for definition structure of teaching materials and creation personalized learning path for students are discussed. The authors made research of teaching way of the discipline Information Technologies for foreign students on the basis distance learning platform. A proposed strategy must take into consideration national, language, psychology and cognitive features of students, different their skill levels not only from information disciplines but also from other general science subjects. A number of reasons conditions the relevance and practicability of the study. First, learning of foreign students in the maritime academy requires the creation of according conditions for them, which help better adapt to the learning process. Second, scientifically planned and methodically determined distance learning can help to students to be not cut off educating when they have practice training in remote areas. Efficient use of education distance form depends on a built learning management system (LMS) and information technologies by which it had been realized. Application of SCORM-package improves cognitive orientation, its accessibility, variability, creative education aspects and contributes to forming a public usable web-based learning environment. SCORM-packages have been developed taking into account a standard, so can be used for e-learning system based on different platforms. Without taking into account that involved training course of marine professional was oriented to foreign students, the research results can be applied for students’ teaching in other areas, because usage of SCORM standard allows to develop learning course independently of a software platform and some topics are general for the forming of information culture of trainees. У статті розглядаються питання використання платформи дистанційного навчання щодо стандарту SCORM для визначення структури навчальних матеріалів та створення персоналізованого навчального шляху для студентів. Автори провели дослідження індивідуалізації викладання дисципліни «Інформаційні технології» для іноземних студентів на базі платформи дистанційного навчання. Запропонована стратегія повинна враховувати національні, мовні, психологічні та когнітивні особливості студентів, різні рівні їх підготовки не тільки з інформаційних дисциплін, але й з інших загальнотехнічних предметів. Ряд причин обумовлює актуальність та практичність дослідження. По-перше, навчання іноземних студентів у морській академії вимагає створення для них відповідних умов, які допомагають краще адаптуватися до навчального процесу. По-друге, науково сплановане та методично визначене дистанційне навчання може допомогти студентам не перервати навчання, коли вони проходять практичну підготовку у віддалених районах. Застосування пакету SCORM покращує когнітивну орієнтацію, її доступність, мінливість, аспекти творчої освіти та сприяє формуванню загальнодоступного веб-середовища навчання. Без урахування того, що залучений навчальний курс морського професіонала був орієнтований на іноземних студентів, результати досліджень можуть бути застосовані для викладання студентів в інших областях, оскільки використання стандарту SCORM дозволяє розробити навчальний курс незалежно від програмної платформи, і деякі теми загальне для формування інформаційної культури слухачів. В статье рассматриваются вопросы использования платформы дистанционного обучения на основе стандарта SCORM для определения структуры учебных материалов и создания персонализированной траектории обучения для студентов. Авторами проведено исследование методики преподавания дисциплины «Информационные технологии» для иностранных студентов на базе платформы дистанционного обучения. Предлагаемая стратегия должна учитывать национальные, языковые, психологические и когнитивные особенности обучаемых, различный уровень их навыков не только по информационным дисциплинам, но и другим общеобразовательным предметам. Ряд причин обуславливают актуальность и целесообразность исследования. Во-первых, обучение иностранных студентов в морской академии требует создания для них соответствующих условий, которые помогают лучше адаптироваться к процессу обучения. Во-вторых, научно спланированное и методически определенное дистанционное обучение может помочь студентам не прерывать обучения, когда они проходят практическую подготовку в отдаленных районах. Применение пакета SCORM улучшает когнитивную ориентацию, ее доступность, вариативность, творческие аспекты обучения и способствует формированию общедоступной учебной среды на базе Интернет. SCORM-пакеты разработаны с учетом стандарта, поэтому могут использоваться в системах электронного обучения на разных платформах. Без учета того, что включенный курс обучения морского специалиста был ориентирован на иностранных студентов, результаты исследования могут быть применены для обучения студентов в других областях, поскольку использование стандарта SCORM позволяет разрабатывать учебный курс независимо от программной платформы, а некоторые темы являются общие для формирования информационной культуры обучаемых. |
Description: | Міжнародна конференція |
URI: | http://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/1607 |
ISSN: | 1613-0073 |
Appears in Collections: | Кафедра суднових комп’ютерних систем та мереж |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Puliaieva_23_12_20_SCORM_packages.pdf | 748.13 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.