Please use this identifier to cite or link to this item: http://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/666
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorОгородник, Н.Є.-
dc.contributor.authorОгородник, Н.Е.-
dc.contributor.authorOhorodnyk, N.Ye.-
dc.date.accessioned2019-12-27T10:07:04Z-
dc.date.available2019-12-27T10:07:04Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationЗміст навчання англійської мови майбутніх офіцерів машинного відділення / Н.Є. Огородник // Науковий журнал «Молодий вчений» № 7.2 (71.2) липень 2019 р., Видавничий дім «Гельветика», м. Херсон. – С. 129-133.uk_UA
dc.identifier.urihttp://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/666-
dc.description.abstractЙдеться про роль нормативно-правових документів міжнародного рівня у врегулюванні змісту навчання англійської мови майбутніх моряків. На прикладі майбутніх морських офіцерів машинного відділення проаналізовано вимоги основоположних конвенцій ММО, а також рекомендації відповідних модельних курсів щодо володіння англійською мовою означеною категорією фахівців. Конкретизацію вимог здійснено через висвітлення характерних професійних функцій, тобто завдань і обов’язків офіцерського складу машинної команди. Втіленням здобутих знань з англійської мови, сформованих навичок і вмінь, а також практичного досвіду їх застосування визнано професійну англомовну комунікативну компетентність фахівців. Коротко описано спеціалізований з англійської мови для моряків модельний курс 3.17 – Maritime English як документ ММО інформаційно-рекомендаційного характеру, покликаний сприяти формуванню вищеозначеної компетентності. Речь идет о роли нормативно-правовых документов международного уровня в урегулировании содержания обучения английскому языку будущих моряков. На примере будущих морских офицеров машинного отделения проанализированы требования основополагающих конвенций ИМО, а также рекомендации соответствующих модельных курсов по владению английским языком обозначенной категории специалистов. Конкретизацию требований осуществлено через освещение характерных профессиональных функций, то есть задач и обязанностей офицерского состава машинной команды. Воплощением полученных знаний по английскому языку, сформированных навыков и умений, а также практического опыта их применения признано профессиональную англоязычную коммуникативную компетентность специалистов. Коротко описано специализированный по английскому языку для моряков модельный курс 3.17 - Maritime English как документ ИМО информационно-рекомендательного характера, призванный способствовать формированию вышеназванной компетентности. The article focuses on the basic regulations enforced by the International Maritime Organization (IMO) towards the Maritime English learning content. To this purpose the requirements of the fundamental IMO conventions as well as the recommendations of the corresponding model courses on the Maritime English language acquisition have been analyzed in terms of future marine engineer officers. To explore the changes in the Maritime English learning content due to the modern professional communication needs the specification of required performances has been carried out by characterizing marine engineers’ professional functions, i.e. their principal tasks and duties while working in the engine room. According to STCW the manifestation of the Maritime English proficiency the professional communicative competency is considered to be. Its minimum standard implies Use of English in a written and oral form and its specific training outcomes mean adequate knowledge of English to enable future marine engineers to use engineering publications and to perform engineering duties. Among the key documents identifying the basic requirements to the Maritime English teaching and learning process is the IMO model course 3.17 – Maritime English. Created on the basis of the STCW Convention it reflects the most important changes and the urgent needs of the maritime industry in respect of Maritime English proficiency. Being revised in 2015 following the Manila amendments to the STCW Convention, it is expected to assist in the implementation of the STCW Convention requirements regarding the English language and coordinate the future seafarers’ communication skills training in Maritime Education and Training (MET) institutions all over the world. It is recognized that given the international status of the seafarer’s profession the development of Maritime English communicative competency should be harmonized by a number of regulations, but both of international and national importance.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherВидавничий дім «Гельветика»uk_UA
dc.relation.ispartofseriesУДК: 372.881.111.1;-
dc.subjectанглійська мова для моряківuk_UA
dc.subjectофіцери машинного відділенняuk_UA
dc.subjectКонвенція ПДНВuk_UA
dc.subjectмодельний курсuk_UA
dc.subjectкомунікативна компетентністьuk_UA
dc.subjectанглийский язык для моряковuk_UA
dc.subjectофицеры машинного отделенияuk_UA
dc.subjectмодельный курсuk_UA
dc.subjectкоммуникативная компетентностьuk_UA
dc.subjectMaritime Englishuk_UA
dc.subjectengineer officersuk_UA
dc.subjectSTCW Conventionuk_UA
dc.subjectmodel courseuk_UA
dc.subjectcommunicative competenceuk_UA
dc.titleЗМІСТ НАВЧАННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ МАЙБУТНІХ ОФІЦЕРІВ МАШИННОГО ВІДДІЛЕННЯuk_UA
dc.title.alternativeTEACHING MARITIME ENGLISH FOR FUTURE MARINE ENGINEER OFFICERSuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Кафедра англійської мови в судновій енергетиці

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ohorodnyk_Zmist_navchannia.pdf352.64 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.