Please use this identifier to cite or link to this item: http://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/637
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorВолошинов, С.А.-
dc.contributor.authorVoloshynov, S.A.-
dc.date.accessioned2019-12-10T12:31:49Z-
dc.date.available2019-12-10T12:31:49Z-
dc.date.issued2019-09-
dc.identifier.citationВолошинов С.А. Використання інформаційно-освітніх середовищ у професійній підготовці майбутніх морських фахівців: аналіз досвіду / С.А. Волошинов // Науковий вісник Миколаївського національного університету імені В.О. Сухомлинського. Педагогічні науки : зб. наук. пр. / за ред. проф. Тетяни Степанової. - № 3 (66), вересень 2019. – Миколаїв : МНУ імені В.О. Сухомлинського, 2019. – С. 53-58. DOI : 10.33310/2518-7813-2019-66-3-53-58uk_UA
dc.identifier.issn2518-7813-
dc.identifier.urihttp://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/637-
dc.descriptionКатегорія Вuk_UA
dc.description.abstractУ статті узагальнено досвід створення та впровадження інформаційно-освітніх середовищ професійної підготовки майбутніх морських фахівців. Визначено, що таке середовище має включати інноваційні технології освітньої діяльності, сучасні інформаційно-комунікаційні засоби навчання та засоби для здійснення тренажерної підготовки; бути створено на основі розподіленої інфраструктури технічних і програмних комплексів; бути багатоваріантним та багатокомпонентним; використовувати хмарні технології та інтелектуальні тренажерні середовища. В статье обобщен опыт создания и внедрения информационно-образовательных сред профессиональной подготовки будущих морских специалистов. Определено, что такая среда должна включать инновационные технологии образовательной деятельности, современные информационно- коммуникационные средства обучения и средства для осуществления тренажерной подготовки; быть создана на основе распределенной инфраструктуры технических и программных комплексов; быть многоовариантной и многокомпонентной; использовать облачные технологии и интеллектуальные трена- жерные среды. The article actualizes the question of the suitability of the educational environment for training future marine professionals to the conditions of their future professional activity. Based on the analysis of scientific, methodological and pedagogical works, the experience of creating and implementing information and educational environments for the professional training of future marine professionals has been generalized. It is determined that such environment should include innovative educational activities, modern information and communication training and facilities for training students. The information and educational environment should be created on the basis of a distributed infrastructure of technical and software complexes. It should be multivariate and multicomponent to accommodate all the needs of the learning process. The proliferation of cloud technologies encourages their use in the training of future marine professionals, taking into account all the risks posed by interaction with third parties in the implementation of the educational process using cloud services. Perspective in the training of future marine professionals is the use of intelligent training environment. It is important to ensure that future marine professionals are trained in an information and educational environment to provide end-to-end user identification, which is to ensure that users have automatic access to their resources. The author emphasizes that the effectiveness of training future marine professionals can be achieved through the appropriate organization of information and educational environment, if the creation and use of such tasks will be solved: achievement of the planned level of professional competence by all students; achievement of the planned quality of mastering the programs of training in the most rational way for the student; ensuring the desired effect of training in relation to the individual abilities of each student; most acceptable overcoming the contradictions between the increasing amount of information in a specific professional activity and a fixed time limit for its assimilation; the creation of conditions for teachers that, with the overall intensification of the training process, would not require them to increase efficiency of their physical force and moral influence.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherМНУ імені В.О. Сухомлинськогоuk_UA
dc.relation.ispartofseriesУДК : 378.09;-
dc.subjectінформаційно-освітнє середовищеuk_UA
dc.subjectпрофесійна підготовкаuk_UA
dc.subjectморські фахівціuk_UA
dc.subjectморська освітаuk_UA
dc.subjectинформационно-образовательная средаuk_UA
dc.subjectпрофессиональная подготовкаuk_UA
dc.subjectморские специалистыuk_UA
dc.subjectморское образованиеuk_UA
dc.subjectinformation-educational environmentuk_UA
dc.subjectprofessional traininguk_UA
dc.subjectmarine professionalsuk_UA
dc.subjectmaritime educationuk_UA
dc.titleВикористання інформаційно-освітніх середовищ у професійній підготовці майбутніх морських фахівців: аналіз досвідуuk_UA
dc.title.alternativeИспользование информационно-образовательной среды в профессио- нальной подготовке будущих морских специалистов: анализ опытаuk_UA
dc.title.alternativeSergey Voloshinov. The use of information-educational environment in the training of future marine professionals: analysis of experienceuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Кафедра суднових комп’ютерних систем та мереж

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Voloshynov_Vikoristania_informatsiino-osvitnіh_media.pdf221.94 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.