Please use this identifier to cite or link to this item: http://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/454
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЗайцева, Т.В.-
dc.contributor.authorZaytseva, T.-
dc.date.accessioned2019-11-13T08:21:34Z-
dc.date.available2019-11-13T08:21:34Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationZaytseva T. The Introduction of the Competence-based Approach in Educational Process of Training of Skippers. CEUR Workshop Proceedings. 1614, 687–699. http://ceurws.org/Vol-1614/paper_25.pdf (2016).uk_UA
dc.identifier.issn1613-0073-
dc.identifier.urihttp://ceur-ws.org/-
dc.identifier.urihttp://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/454-
dc.descriptionСборник трудов CEUR-WS.orguk_UA
dc.description.abstractКомпетентнісно-орієнтована професійна освіта – це об'єктивне явище в освіті, викликане до життя соціально-економічними, політико-освітніми і педагогічними передумовами. Сьогодення пред’являє до сучасного фахівця чимало нових вимог, які недостатньо враховані або зовсім не враховані в програмах підготовки спеціалістів у різних предметних галузях, у тому числі і в морській справі. Основна ідея компетентнісного підходу полягає в тому, що освіта повинна давати не окремі розрізнені знання, вміння та навички, а розвивати здібність та готовність студентів до майбутньої професійної діяльності у різних соціально-виробничих умовах. Для морської галузі, яка в своїй основі є міжнародною, впровадження компетентнісного підходу в систему підготовки курсантів є на сьогодні актуальним. Пошук ефективних форм організації навчального процесу, який поєднує академічну, практичну, тренажерну підготовку фахівців даної галузі є невід’ємною частиною праці викладача ВНЗ. The competence-based professional education is the objective phenomenon in education brought to life by social and economic, political and educational and pedagogical factors. One’s competitiveness at the modern job market usually depends on ability to operate new technologies, ability to continuous self-education and fast adaptation to various working conditions. Modern job market imposes the whole layer of new requirements on an employee which are taken into account on inadequate level or aren't taken into account at all in the training syllabus for specialist degree in different subject areas and in maritime education in particular. The main idea of the competence-based approach is that education has to provide not isolated knowledge and skills but to develop students’ ability and readiness for future professional activity in various social and working conditions. The competence-based education, which has been introduced in many countries, is nevertheless a new way of organizing educational process in Ukrainian higher educational institutions. Because maritime education is of international nature, the introduction of the competence-based approach into cadets training program is of immediate importance nowadays. Search for effective forms of the educational process organization, which will allow combining the academic, practical and simulator trainings of specialists in this area, is an integral part of teacher’s work at higher education institution.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherCEUR Workshop Proceedingsuk_UA
dc.subjectКомпетенціїuk_UA
dc.subjectкомпетентнісний підхідuk_UA
dc.subjectкомпетентнісно-орієнтована освітаuk_UA
dc.subjectКомпетенцииuk_UA
dc.subjectкомпетентностный подходuk_UA
dc.subjectкомпетентно-ориентированное образованиеuk_UA
dc.subjectCompetencyuk_UA
dc.subjectcompetence-based approachuk_UA
dc.subjectcompetence-based educationuk_UA
dc.titleThe Introduction of the Competence-based Approach in Educational Process of Training of Skipperuk_UA
dc.title.alternativeВпровадження компетентнісного підходу в навчальний процес підготовки курсантівuk_UA
dc.title.alternativeВнедрение компетентностного подхода в учебный процесс подготовки курсантовuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Кафедра інноваційних технологій та технічних засобів судноводіння

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Zaytseva_Competence-based_Approach.pdf877.48 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.