Please use this identifier to cite or link to this item:
http://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/2626
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Diahyleva, O.S. | - |
dc.contributor.author | Дягилева, О.С. | - |
dc.contributor.author | Yurzhenko, A.Y. | - |
dc.contributor.author | Юрженко, А.Ю. | - |
dc.contributor.author | Kononova, O.Y. | - |
dc.contributor.author | Кононова, О.Ю. | - |
dc.date.accessioned | 2024-12-16T13:56:42Z | - |
dc.date.available | 2024-12-16T13:56:42Z | - |
dc.date.issued | 2024-12-15 | - |
dc.identifier.citation | Diahyleva, O., Yurzhenko, A. and Kononova, O., 2024. Benchmarking in online maritime education: tracing the evolution of assessment in electronic educational environments. Educational Dimension [Online], 11, pp.146–159. Available from: DOI: https://doi.org/10.55056/ed.804 | uk_UA |
dc.identifier.issn | 2708-4604 (print) | - |
dc.identifier.issn | 2708-4612 (online) | - |
dc.identifier.uri | https://acnsci.org/journal/index.php/ed/article/view/804 | - |
dc.identifier.uri | http://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/2626 | - |
dc.description | Стаття категорії Б | uk_UA |
dc.description.abstract | The paper is devoted to the analysis of the evolution process of assessment practices in online maritime education within electronic educational environments (EEEs). It is highlighted that with the increasing popularity of EEEs worldwide, especially amid the COVID-19 pandemic, online education has become a crucial tool for ensuring continued access to learning. It is mentioned that despite the growing importance of e-learning platforms, there remains a gap in understanding best practices, trends, and innovations in assessment methods within this context. A comparison analysis of the most popular e-learning platforms is conducted in the study. The benefits of Moodle while online maritime education are mentioned in the article. The results of the study showed that Moodle has many tools and instruments for future ship engineers who want to study maritime English. The study also found that Moodle offers flexibility, interactivity, and efficiency in evaluating students' learning progress and outcomes with the help of these tools and instruments. This work highlights that while Moodle's assessment tools are effective, teachers can enhance the teaching and learning experience for both themselves and their cadets. Стаття присвячена аналізу процесу еволюції практик оцінювання в морській освіті онлайн, а саме в електронних освітніх середовищах (EEE). Підкреслюється, що зі зростанням популярності EEE у всьому світі, особливо в умовах пандемії COVID-19, онлайн-освіта стала ключовим інструментом для забезпечення постійного доступу до навчання. Зазначається, що незважаючи на зростаючу важливість платформ електронного навчання, залишається прогалина в розумінні найкращих практик, тенденцій та інновацій у методах оцінювання в цьому контексті. У дослідженні проведено порівняльний аналіз найпопулярніших платформ електронного навчання. У статті згадуються переваги використання Moodle під час морського онлайн-навчання. Результати дослідження показали, що Moodle має багато інструментів і діяльностей для майбутніх суднових механіків, які хочуть вивчати морську англійську мову. Дослідження також виявило, що Moodle пропонує гнучкість, інтерактивність та ефективність в оцінюванні прогресу та результатів навчання студентів за допомогою цих інструментів та діяльностей. Ця робота підкреслює, що, незважаючи на ефективність інструментів оцінювання Moodle, викладачі можуть покращити досвід викладання та навчання як для себе, так і для своїх курсантів. | uk_UA |
dc.language.iso | en | uk_UA |
dc.publisher | Educational Dimension | uk_UA |
dc.subject | educational technologies | uk_UA |
dc.subject | Maritime English | uk_UA |
dc.subject | higher education | uk_UA |
dc.subject | blended learning | uk_UA |
dc.subject | e-learning | uk_UA |
dc.subject | освітні технології | uk_UA |
dc.subject | морська англійська мова | uk_UA |
dc.subject | вища освіта | uk_UA |
dc.subject | змішане навчання | uk_UA |
dc.subject | електронне навчання | uk_UA |
dc.subject | MOODLE | uk_UA |
dc.title | Benchmarking in online maritime education:tracing the evolution of assessment in electroniceducational environments | uk_UA |
dc.title.alternative | Бенчмаркінг в морській освіті онлайн: відстеження еволюції оцінювання в електронному освітньому середовищі | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Appears in Collections: | Кафедра англійської мови з підготовки морських фахівців за скороченою програмою навчання |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Diahyleva_benchhmarking.pdf | 432.32 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.