Запровадження змішаного навчання у професійну підготовку майбутніх фахівців морської галузі
Loading...
Date
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
ІІТЗН
Abstract
Автор актуалізує проблему запровадження змішаного навчання у професійну
підготовку майбутніх фахівців морської галузі. На основі аналізу досліджень щодо
застосування цифрових технологій у професійній підготовці майбутніх фахівців морської
галузі зроблено висновок про те, що змішане навчання морських фахівців вимагає
подальшого теоретичного осмислення та практичної реалізації. У статті здійснено опис
практичного досвіду застосування змішаного навчання у освітньому процесі Херсонської
державної морської академії (ХДМА). Зазначається, що компетентнісний підхід є
методичною основою змішаного навчання, адже метою професійної підготовки майбутніх
фахівців морської галузі стають не набуття знань, умінь та навичок, а рівні досягнень ними
компетентностей, тобто можливість здатності використання своїх знань, умінь та навичок у
конкретній професійній ситуації. Подано напрями вдосконалення змішаного навчання у
ХДМА. Зосереджено увагу на використанні LMS Moodle в організації асинхронного
навчання майбутніх фахівців морської галузі. Запропоновано структурно-функціональну
модель застосування змішаного навчання в професійній підготовці курсантів ХДМА. У ній
акцентовано увагу на функціях структурних підрозділів ХДМА в організації та реалізації
змішаного навчання, уточненні структури електронного курсу, функціях викладачів та
інтерактивних засобах навчання. Подано приклад застосування можливостей 3D
моделювання та сервісу LearningApps у навчанні англійської мови майбутніх фахівців
морської галузі, а саме використання ігрових завдань «Вгадай слово», «Заповнити
пропуски», «Кросворд», «Перегони», «Класифікація», «Знайди пару», «Просте
упорядкування». Зазначено, що важливого значення для впровадження змішаного навчання
набуває відповідна підготовка науково-педагогічних працівників та оволодіння ними
цифровими компетентностями. Для цього в запропонованій моделі реалізовано підвищення
кваліфікації викладацького складу в LMS Moodle шляхом навчання на електронних курсах. Автор актуализирует проблему внедрения смешанного обучения в
профессиональную подготовку будущих специалистов морской отрасли. На основе анализа
исследований по применению цифровых технологий в профессиональной подготовке
будущих специалистов морской отрасли сделан вывод о том, что применение смешанного
обучения в подготовке морских специалистов требуют дальнейшего теоретического
осмысления и практической реализации. В статье осуществлено описание практического
опыта применения смешанного обучения в образовательном процессе Херсонской
государственной морской академии (ХГМА). Отмечается, что компетентностный подход
является методической основой смешанного обучения, ведь целью профессиональной
подготовки будущих специалистов морской отрасли становятся не приобретение знаний,
умений и навыков, а уровни достижений ими компетентностей, то есть их способность
использовать свои знания, умения и навыки в конкретной профессиональной ситуации.
Автором поданы направления совершенствования применения смешанного обучения в
ХГМА. Сосредоточено внимание на использовании LMS Moodle в организации
асинхронного обучения будущих специалистов морской отрасли. Предложена структурно-
функциональная модель применения смешанного обучения в профессиональной подготовке
курсантов ХГМА. В ней акцентировано внимание на функциях структурных подразделений
академии в организации смешанного обучения, его реализации, уточнении структуры электронного курса, функциях преподавателей и интерактивных средств обучения.
Приведен пример применения сервиса LearningApps в обучении английскому языку
будущих специалистов морской отрасли, а именно использование игровых заданий «Угадай
слово», «Заполнить пробелы», «Кроссворд», «Гонки», «Классификация», «Найди пару»,
«Простое упорядочение». Отмечено, что важное значение для внедрения смешанного
обучения приобретает соответствующая подготовка научно-педагогических работников и
владение ими цифровых технологий. Для этого организовано повышение квалификации
преподавательского состава в LMS Moodle путем обучения на электронных курсах.
Description
Категорія А
Citation
Волошинов С.А. Запровадження змішаного навчання у професійну підготовку майбутніх фахівців морської галузі / С.А. Волошинов // Інформаційні технології і засоби навчання. Випуск № 70(V.2) – Київ : ІІТЗН, 2019. – С. 104 – 120. DOI : 10.33407/itlt.v70i2.2575