Please use this identifier to cite or link to this item: http://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/189
Title: Педагогічні підходи до формування алгоритмічних компетентностей майбутніх судноводіїв
Other Titles: Педагогические подходы к формированию алгоритмических компетентностей будущих судоводителей
Pedagogical methods of forming algorithmically competence of future navigators
Authors: Волошинов, С.А.
Voloshynov, S.A.
Keywords: компетентність
компетенція
фахова компетенція
майбутні судноводії
компетенция
алгоритмічно-компетентний фахівець
компетентность
профессиональная компетенция
алгоритмически-компетентный специалист
будущие судоводители
algorithmically qualified specialist
competence
professional jurisdiction
future navigators
jurisdiction
Issue Date: 2011
Publisher: ХДУ
Citation: Волошинов С.А. Педагогічні підходи до формування алгоритмічних компетентностей майбутніх судноводіїв / С.А. Волошинов // Збірник наукових праць. Педагогічні науки. Випуск 59. – Херсон : ХДУ, 2011. – С. 228 – 233
Series/Report no.: УДК : 371.134:629.5.072.8;
Abstract: Статтю присвячено аналізу понять “компетентність”, “компетенція”, “фахова компетенція” та визначенню їх відмінностей. Визначено поняття “ інформаційнокомунікаційна компетентність фахівця” та розглянута система компетентностей майбутніх фахівців водного транспорту. Розглянуті педагогічні умови формування кінцевого результату алгоритмічно-компетентний фахівець. В статье проводится анализ понятий “компетентность”, “компетенция”, “профессиональная компетенция” и определение их отличий. Обозначено понятие “информационно–коммуникационная компетентность специалиста” и система компетентности будущих специалистов водного транспорта. Рассмотрены педагогические условия формирования конечного результата – алгоритмично-компетентный специалист. The article is devoted to the analysis of concepts „competence”, „jurisdiction”, „professional jurisdiction”, and to determination of their differences. The concept „informatively communication competence of specialist” was examined, and system of the competences of future specialists of water-carriage was also studied. The pedagogical terms of forming of end-point result of algorithmically qualified specialist were considered too.
Description: Категорія В
URI: http://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/189
ISSN: 2413-1865
Appears in Collections:Кафедра інноваційних технологій та технічних засобів судноводіння

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Voloshynov_pedagogical_methods.pdf243.83 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.