Please use this identifier to cite or link to this item: http://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/149
Title: Модель підготовки майбутніх судноводіїв до професійно-орієнтованого спілкування засобами кейс-технологій
Other Titles: Teaching model to prepare future seafarers for professionally-oriented communication by means of case-technologies
Authors: Смелікова, В.Б.
Смеликова, В.Б.
Smelikova, V.B.
Keywords: модель підготовки
майбутній судноводій
принципи
підходи
компоненти готовності
педагогічні умови
форми
методи і засоби навчання
teaching model
future seafarer
pedagogical conditions
components of readiness
principles
methods and approaches
Issue Date: 2016
Publisher: Научный мир
Citation: Смелікова В.Б. Модель підготовки майбутніх судноводіїв до професійно-орієнтованого спілкування засобами кейс-технологій / Научные труды SWorld.– Иваново : Научный мир, 2016. – Вып. 45. – Том 5. – С. 19 – 24.
Series/Report no.: УДК: 378.147:656.61.052(045)=161.2;
Abstract: У статті розглядається модель підготовки майбутніх судноводіїв до професійно-орієнтованого спілкування, яка включає чотири взаємопов’язані блоки: цільово-концептуальний, який регламентується Галузевим стандартом, вимогами ПДМНВ та роботодавців, до його складу включено мету та завдання навчального процесу, принципи, підходи; змістово-діяльнісний, до якого входять мотиваційний, когнітивний і операціональний компоненти та педагогічні умови; організаційно-процесуальний, який складається із форм, методів та засобів навчання; оцінювально-результативний, який представлений критеріями готовності майбутніх судноводіїв до професійно-орієнтованого спілкування, відповідними показниками, рівнями та результатом. The article describes the teaching model to prepare future seafarers for professionally-oriented communication by means of case-technologies. The model consists of four interrelated blocks. Target and conceptual block is based on the national curriculum for maritime educational institutions and International Convention on Standards of Training, Certification and Watchkeeping for Seafarers, and includes aim, tasks, principles and approaches of the teaching process. Content and activity block contains motivational, cognitive, operational components and pedagogical conditions; organizational and procedural block consist of methods, forms and means; assessment and productive block is represented by criteria of seafarer’s readiness for professionally-oriented communication, the corresponding indicators, levels and result.
URI: http://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/149
ISSN: 2224-0187
2410-6720
Appears in Collections:Кафедра англійської мови в судноводінні

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Smelikova_teaching_model.pdf839.61 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.