Please use this identifier to cite or link to this item: http://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/108
Title: ВИКОРИСТАННЯ ІНТЕРНЕТ-РЕСУРСІВ У ФОРМУВАННІ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ МОРСЬКИХ СПЕЦІАЛІСТІВ
Other Titles: THE USE OF INTERNET RESOURСES IN THE FUTURE MARITIME PROFESSIONALS’ COMMUNICATIVE COMPETENCE FORMATION
Authors: Дягилева, О.С.
Дягилева, Е.С.
Dyagileva, E.S.
Keywords: комунікативна компетентність
морські фахівці
Інтернет-ресурс
communicative competency
maritime professionals
Internet resource
LMS MOODLE
Issue Date: 19-Sep-2019
Publisher: Молодий вчений
Citation: Дягилева О.С., ВИКОРИСТАННЯ ІНТЕРНЕТ-РЕСУРСІВ У ФОРМУВАННІ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ МОРСЬКИХ СПЕЦІАЛІСТІВ. Молодий вчений. 2019. №7.2 (71.2). С. 48-51.
Series/Report no.: УДК 378.147;
Abstract: У статті розглядаються приклади використання Інтернет-ресурсів для формування комунікативної компетентності курсантів морських спеціальностей. Зазначається, що вимогою часу є використання у навчанні студентів ЗВО електронного інформаційно-комунікативного педагогічного середовища, у якому постає потреба розміщення ефективних Інтернет-ресурсів. До сервісу, який дозволяє використовувати відео, ми відносимо YouTube. Відмічається, що найбільш зручні способи додавання файлу відео формату на платформу MOODLE – за допомогою веб-посилань або сервісу «Сторінка». У статті перераховуються переваги використання відео ресурсів у формуванні комунікативної компетентності морських фахівців. У дослідженні також описується використання SCORM пакетів, набору файлів із зовнішніх Інтернет-ресурсів. Підсумовується, що використання ефективних Інтернет-ресурсів здійснює позитивно впливає на формування комунікативної компетентності майбутніх фахівців морської справи.The article examines examples of the Internet resources’ use for the formation of the future maritime professionals’ communicative competence. It is noted that the call of the times is the use of eLearning environment. To form the communicative competence of future maritime professionals, eLearning environment needs the arrangement of effective Internet resources. To the service that allows you to use the video files, we refer YouTube website. To create an electronic video catalog of the necessary video materials in the study of English for professional purpose on the MOODLE platform you can use the various resources offered by the platform. It is noted that the most comfortable and efficient ways of adding YouTube video files into the MOODLE platform is via web links or the Page service. The article outlines the advantages of using video resources in the formation of future maritime professionals’ communicative competence. The study also describes the use of SCORM package as a set of files from external Internet resources. The example from LearningApps.org service (Web 2.0 application) is described. It is noted that this service supports learning and teaching processes with small interactive modules (gamification activities). The advantages of such activities’ usage are as follows: interactivity, ease of use, motivation, etc. Other elements of the MOODLE platform that are embedded and helping to build communicative competence are as follows: Forum, Chat, Seminar, Task, Lesson and BigBlueButtonBN. Summing up, the use of effective Internet resources positively affects the formation of future maritime professionals’ communicative competence. The prospects for further research are seen in the study and use of English language electronic courses in the professional direction of the BigBlueButtonBN conference system, which allows you to create a virtual lesson in the real time classroom.
Description: Міжнародна науково-практична конференція
URI: http://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/108
ISSN: 2304-5809
Appears in Collections:Кафедра англійської мови з підготовки морських фахівців за скороченою програмою навчання

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Dyagileva_LMS MOODLE.pdf448.79 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.