Please use this identifier to cite or link to this item: http://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/105
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЮрженко, А.Ю.-
dc.contributor.authorYurzhenko, A.Y.-
dc.contributor.authorКононова, О.Ю.-
dc.contributor.authorКононова, Е.Ю.-
dc.contributor.authorKononova, O.Y.-
dc.date.accessioned2019-09-22T18:23:03Z-
dc.date.available2019-09-22T18:23:03Z-
dc.date.issued2019-09-19-
dc.identifier.citationЮрженко А.Ю., Кононова О.Ю. Використання цифрових технологій у формуванні критичного мислення курсантів на заняттях англійської мови. Молодий вчений. 2018. №7.2 (71.2). С. 56-59.uk_UA
dc.identifier.issn2304–5809-
dc.identifier.issn2313–2167-
dc.identifier.urihttp://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/105-
dc.descriptionМіжнародна науково-практична конференціяuk_UA
dc.description.abstractМетою нашого дослідження є обмін досвідом теоретичного та практичного застосування критичного мислення в контексті навчання англійської мови із використанням цифрових технологій. Для досягнення поставленої мети використовувався комплекс взаємопов’язаних методів: теоретичний (аналіз, узагальнення, порівняння для визначення найбільш відповідних підходів до вирішення проблеми); методологічний (компетентнісний, систематичний, діяльнісний, гейміфікований підхід). Розглянуто проблему формування критичного мислення у процесі вивчення іноземної мови, наведено приклади вправ на платформі MOODLE. Доведено, що процес формування критичного мислення є необхідною умовою самостійних та відповідальних дій у проблемних ситуаціях фахівців морської справи. У подальшій роботі заплановано впровадження базових компонентів глибокого навчання для розвитку критичного мислення. The purpose of our research is to exchange theoretical and practical ideas about critical thinking and its application in the context of learning and studying "English language for professional purpose" with the use of digital technologies. To achieve this goal a set of interrelated methods was used: theoretical (analysis, synthesis, comparison and generalization of theoretical positions and experience of teaching English for special purpose of future seafarers to determine the most appropriate approaches to solve the problem); methodological (competence, system, activity, informal approach). As a result of our research, we discussed the problem of forming critical thinking of students in the process of studying English for professional purpose using digital technologies, including case studies in the teaching and communication pedagogical environment of the platform MOODLE. In our work examples of exercises of prediction, description of situations, their analysis, distribution on categories / classes, synthesis of ideas are given. It was noted that the teacher can take both fictional and real life situations. The authors proved that after familiarization with authentic material (e.g. Internet magazines’ articles), which reflects the quasi-professional situations with modeling of problem and psychological situations from the future professional life on board cadets develop different types of thinking. The ways of their placement on the platform MOODLE are described. It is proved that the process of formation of critical thinking is a necessary condition for independent and responsible actions, in a problematic situation, in particular, by marine specialists. Thus the goal of modern education is not a person who has mastered a combination of certain knowledge, skills and abilities, but a creative, independent, free personality capable of self-development and learning the knowledge, skills and abilities necessary in life. Therefore, critical thinking must primarily target itself and its activities in order to improve it in accordance with the dynamics of a rapidly changing world. In further work on this issue, it is planned to study and implement the basic components of deep learning, which allow students to develop the critical thinking needed for marine specialists nowadays.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherНауковий журнал «Молодий вчений»uk_UA
dc.relation.ispartofseriesУДК 378.147.091.39:656.6:811.111:004(045)=161.2;-
dc.subjectкритичне мисленняuk_UA
dc.subjectцифрові технологіїuk_UA
dc.subjectметод кейсівuk_UA
dc.subjectLMS MOODLEuk_UA
dc.subjectcritical thinkinguk_UA
dc.subjectdigital technologiesuk_UA
dc.subjectcase studyuk_UA
dc.subjectкритическое мышлениеuk_UA
dc.subjectцифровые технологииuk_UA
dc.subjectметод кейсовuk_UA
dc.subjectплатформа MOODLEuk_UA
dc.titleВикористання цифрових технологій у формуванні критичного мислення курсантів на заняттях англійської мовиuk_UA
dc.title.alternativeUsing digital technologies in the formation of cadets’ critical thinking at the English lessonsuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Кафедра англійської мови з підготовки морських фахівців за скороченою програмою навчання

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Yurzhenko_critical thinking.pdf531.72 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.