Please use this identifier to cite or link to this item:
http://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/732
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Волошинов, С.А. | - |
dc.contributor.author | Voloshynov, S.A. | - |
dc.date.accessioned | 2020-03-10T14:29:56Z | - |
dc.date.available | 2020-03-10T14:29:56Z | - |
dc.date.issued | 2019 | - |
dc.identifier.citation | Волошинов С.А Аналіз підходів та засобів навчання у морських закладах освіти за кордоном/ С.А. Волошинов // Педагогічний дискурс: зб. наук. праць. - Вип 27. - Хмельницький : Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія, 2019. - С. 77 - 83. DOI: 10.31475/ped.dys.2019.27.09 | uk_UA |
dc.identifier.issn | 2313-8769 | - |
dc.identifier.uri | http://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/732 | - |
dc.description | Категорія В | uk_UA |
dc.description.abstract | У статті здійснено аналіз сучасного стану морської освіти за кордоном. Проаналізовано дослідження щодо професійної підготовки морських фахівців за кордоном і зроблено висновок про не достатнє висвітлення питання дослідження підходів та засобів навчання у морських освітніх закладах за кордоном, що спрямовані на підвищення ефективності морської освіти. Висвітлено значення таких міжнародних інститутів як Міжнародна асоціація морських університетів та Міжнародний морський університет в удосконаленні професійної підготовки майбутніх морських фахівців. Проаналізовано дослідження щодо проблем удосконалення професійної підготовки морських фахівців у країнах, що розвиваються (Південна Африка, В’єтнам). Визначено, що для удосконалення професійної підготовки майбутніх морських фахівців в Україні можуть бути використані такі підходи як міждисциплінарний, дуальний, інформативний, дослідницький, інтегративний, а також принцип мобільності. Як ефективні засоби навчання визначено засоби віртуальної та доповненої реальності, мобільні технології та дистанційне навчання. The article analyzes the current state of maritime education abroad. The study on the training of maritime specialists abroad is analyzed and the conclusion is made that the issue of research on approaches and means of training in maritime educational institutions abroad, aimed at improving theefficiency of maritime education, is not adequately covered. The importance of such international institutes as the International Association of Maritime Universities and the International Maritime University in improving the professional training of future maritime professionals is highlighted. It is revealed that the International Association of Maritime Universities is paying attention to the problems of the impact of virtual reality on maritime education and training, including the coverage of how to apply virtual reality in the training of maritime professionals. It is determined that the main content of the educational programs of the International Maritime University is the educational and research problems. Studies on the challenges of improving the training of maritime professionals in developing countries (South Africa, Vietnam) are analyzed. Some recommendations that may be appropriate for introducing Ukraine’s maritime education as a country undergoing a process of reforming the national education system are presented. Methods such as analysis, synthesis, comparison, generalization wereused to achieve the goal. It has been established that the emphasis is on developing the digital skills of future maritime professionals and implementing the requirements of the 4th Industrial Revolution into maritime education and training. It is determined that to improve the professional training of future maritime specialists in Ukraine such approaches as interdisciplinary, dual, informative, research, integrative, as well as the principle of mobility can be used. As the result, virtual and augmented reality, mobile technologies and distance learning are identified as effective learning tools. | uk_UA |
dc.language.iso | other | uk_UA |
dc.publisher | Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія | uk_UA |
dc.relation.ispartofseries | УДК: 378.1; | - |
dc.subject | зарубіжний досвід | uk_UA |
dc.subject | професійна підготовка | uk_UA |
dc.subject | четверта промислова революція (4.0) | uk_UA |
dc.subject | морські фахівц | uk_UA |
dc.subject | foreign experience | uk_UA |
dc.subject | professional training | uk_UA |
dc.subject | maritime specialist | uk_UA |
dc.subject | fourth industrial revolution (4.0) | uk_UA |
dc.title | Аналіз підходів та засобів навчання у морських закладах освіти за кордоном | uk_UA |
dc.title.alternative | Analysis of Approaches and Teaching Tools in Maritime Educational Institutions Abroad | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Appears in Collections: | Кафедра суднових комп’ютерних систем та мереж |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Voloshynov_Analysis_of_Approaches.pdf | 245.57 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.