Please use this identifier to cite or link to this item: http://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/65
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЮрженко, А.Ю.-
dc.contributor.authorYurzhenko, A.Y.-
dc.date.accessioned2019-09-11T13:51:47Z-
dc.date.available2019-09-11T13:51:47Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationYurzhenko A., The use of learningapps gamification activities as controlled exercises in MOODLE e-course, Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : наук. журнал / голов. ред. А. А. Сбруюва. – Суми : Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019. – № 1 (85). – C.278-288.uk_UA
dc.identifier.issn2312-5993-
dc.identifier.urihttp://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/65-
dc.descriptionКатегорія Вuk_UA
dc.description.abstractThe article determines the concepts of “gamification” (an approach of usage game mechanics in non-gaming activities like learning access) and “e-courses” (courses of study conducted via electronic media, especially via the Internet) in scientific discourse. It also describes the main advantages of e-learning comparing with face-to-face learning. Platform LearningApps is described with main gamification activities. How to create instructions of the following LearningApps interactive activities are described: Matching Pairs; Group assignment; Number line; Simple order; Freetext input; Matching Pairs on Images. Another gamification exercises are listed: Multiple-Choice Quiz; Cloze test; App Matrix; Audio/Video with notices; The Millionaire Game; Group-Puzzle; Crossword; Word grid; Where is what?; Hangman; Horse race; Pairing Game. The screenshots from e-course with these activities are shown. Advantages of the listed exercises for teachers are described: they are easy to use, available anytime and anywhere, there is big variety of examples which can also be used. The advantages for students are also listed: they experience “fun” during the game and still learn if the level of engagement is high; e-Learning is interactive; better learning experience. Examples of the activities from “Maritime English” e-course LMS MOODLE are listed and described. Our research describes the experience of the use of platform LearningApps to create gamification activities in professional training of future ship engineers as one of the components of communicative competence formation. The work proves that the use of Learningapps gamification activities as controlled exercises in MOODLE e-course “Maritime English” helps teachers to create unique and effective tasks which will improve students’ engagement, knowledge retention, increase their motivation, achievement, educational productivity, etc. У статті визначени поняття «гейміфікація» та «електронні курси» у науковому дискурсі. Описано основні переваги електронного навчання в порівнянні з традиційним навчанням. Платформа LearningApps описана з основними перевагами. Описуються способи створення інструкцій інтерактивних вправ LearningApps. Описано переваги перерахованих вправ. Наведені та описані приклади діяльностей в електронному курсі LMS MOODLE «Морська англійська мова». Наше дослідження описує досвід використання платформи LearningApps для створення гейміфікованих вправ у професійній підготовці майбутніх інженерів-кораблів як один із компонентів формування комунікативної компетентності. В статье определены понятия «геймификация» и «электронные курсы» в научном дискурсе. Описаны основные преимущества электронного обучения по сравнению с традиционным обучением. Платформа LearningApps описана с основными преимуществами. Описываются способы создания инструкций интерактивных упражнений LearningApps. Описаны преимущества перечисленных упражнений. Приведенные и описаны примеры деятельностей в электронном курсе LMS MOODLE «Морской английский язык». Наше исследование описывает опыт использования платформы LearningApps для создания геймифицированных упражнений в профессиональной подготовке будущих судомехаников как один из компонентов формирования их коммуникативной компетентности.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherСумДПУ імені А.С. Макаренкаuk_UA
dc.relation.ispartofseriesУДК 378.147;-
dc.subjectLearningAppsuk_UA
dc.subjectgamificationuk_UA
dc.subjectLMS MOODLEuk_UA
dc.subjecte-courseuk_UA
dc.subjectMaritime Englishuk_UA
dc.subjectblended learninguk_UA
dc.subjectгейміфікаціяuk_UA
dc.subjectелектронний курсuk_UA
dc.subjectМорська Англійська моваuk_UA
dc.subjectзмішане навчанняuk_UA
dc.subjectгеймификацияuk_UA
dc.subjectэлектронный курсuk_UA
dc.subjectМорской Английский языкuk_UA
dc.subjectсмешанное обучениеuk_UA
dc.titleThe use of learningapps gamification activities as controlled exercises in MOODLE e-courseuk_UA
dc.title.alternativeВикористання гейміфікованих вправ LearningApps як контрольованого виду діяльностіuk_UA
dc.title.alternativeИспользование геймифицированных упражнений LearningApps как вид деятельности контроляuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Кафедра англійської мови з підготовки морських фахівців за скороченою програмою навчання

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Yurzhenko_LearningApps.pdf1.5 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.