Please use this identifier to cite or link to this item:
http://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/631
Title: | Вчитель інформатики: спеціалізація чи спеціальність? |
Other Titles: | Учитель информатики: специализация или специальность? Computer Science Teacher: Specialization or Specialty? |
Authors: | Зайцева, Т.В. Zaytseva, T. |
Keywords: | Вчитель інформатики методика навчання інформатики Учитель информатики методика обучения информатике Informatics teacher methodology of teaching informatics |
Issue Date: | 2009 |
Publisher: | ХДУ |
Citation: | Зайцева Т.В. Вчитель інформатики: спеціалізація чи спеціальність? // Інформаційні технології в освіті. - 2009. - № 3. - С. 110-117. DOI: 10.14308/ite000060 |
Series/Report no.: | УДК: 378.147:004; |
Abstract: | Стаття присвячена загостренню проблеми підготовки майбутніх вчителів інформатики для загальноосвітньої школи з точки зору методичних та організаційних питань. Неможливість підготовки висококваліфікованого спеціаліста в рамках навчального навантаження, яке відведене для спеціалізацій, вимагає відмову від спеціалізації: Інформатика у вищих навчальних закладах для напрямку підготовки Математика* та Фізика*, і ставить питання про необхідність відкриття нового напрямку підготовки студентів, а саме Інформатика*. Статья посвящена обострению проблемы подготовки будущих учителей информатики для общеобразовательной школы с точки зрения методических и организационных вопросов. Невозможность подготовки высококвалифицированного специалиста в рамках учебной нагрузки, которое отведено для специализаций, требует отказ от специализации: Информатика в высших учебных заведениях для направления подготовки Математика * и Физика * и ставит вопрос о необходимости открытия нового направления подготовки студентов, а именно Информатика *. The article is devoted to the exacerbation of the problem of preparation of future teachers of informatics for a comprehensive school in terms of methodological and organizational issues. The impossibility of preparing a highly qualified specialist within the training load, which is allocated for specializations, requires the refusal of specialization: Informatics in higher education institutions for the direction of preparation Mathematics * and Physics * and raises the question of the need to open a new direction of student preparation, namely Informatics *. |
URI: | http://ite.kspu.edu/ http://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/631 |
ISSN: | 1998-6939 |
Appears in Collections: | Кафедра суднових комп’ютерних систем та мереж |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Zaytseva_Ticher.pdf | 882.64 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.