Please use this identifier to cite or link to this item: http://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/2400
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorШвецова, І.В.-
dc.contributor.authorShvetsova, I.V.-
dc.date.accessioned2023-12-03T19:19:09Z-
dc.date.available2023-12-03T19:19:09Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationI. Shvetsova. Deep active learning: towards greater motivation to develop foreign language communicative competence. Сучасні досягнення в науці та освіті : зб. пр. XVІІІ Міжнар. наук. конф., 13–20 верес. 2023 р., м. Нетанія (Ізраїль). – Хмельницький : ХНУ, 2023. – 215 с. (укр., анг.)uk_UA
dc.identifier.isbn978-966-330-426-7-
dc.identifier.urihttps://elar.khmnu.edu.ua/items/4810c311-0ba7-41f0-950e-f77f2ee36ccb-
dc.identifier.urihttp://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/2400-
dc.descriptionЗбірник матеріалів конференціїuk_UA
dc.description.abstractThe article discusses the necessity of implementing deep learning as one of the active technologies in teaching maritime English. The importance of introducing active technologies in teaching maritime English is emphasized, which contributes to achieving a high level of motivation to master foreign language communicative competence, which is oriented towards the learner. The article shows that the development of motivation to master of foreign language communicative competence can be realized through the introduction of active learning technologies, through such approaches to in-depth learning as: Inquiry-based learning, Project-based learning, WorkBased Learning, Blended learning. Their influence on the effectiveness of teaching maritime English is analyzed and the potential for reforming professional education, which involves students and teachers in a joint educational process, is determined. У статті обговорюється необхідність впровадження глибинного навчання як однієї з активних технологій у викладанні морської англійської мови. Підкреслюється важливість впровадження активних технологій у викладанні морської англійської мови, що сприяє досягненню високого рівня мотивації до оволодіння іншомовною комунікативною компетенцією, яка орієнтована на того, хто навчається. У статті показано, що розвиток мотивації до оволодіння іншомовної комунікативної компетенції може бути реалізований через впровадження активних технологій навчання, через такі підходи до поглибленого навчання, як: Inquiry-based learning, Project-based learning, WorkBased Learning, Blended learning. Проаналізовано їх вплив на ефективність викладання морської англійської мови та визначено потенціал реформування професійної освіти, що передбачає залучення студентів і викладачів до спільного освітнього процесу.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherХНУuk_UA
dc.subjectDeep learninguk_UA
dc.subjectactive technologies in teaching maritime Englishuk_UA
dc.subjectmotivation to master a foreign languageuk_UA
dc.subjectcommunicative competenceuk_UA
dc.subjectInquiry-based learninguk_UA
dc.subjectProject-based learninguk_UA
dc.subjectWorkBased Learninguk_UA
dc.subjectBlended learninguk_UA
dc.subjectПоглиблене навчанняuk_UA
dc.subjectактивні технології у викладанні морської англійської мовиuk_UA
dc.subjectмотивація до вивчення іноземної мовиuk_UA
dc.subjectкомунікативна компетенціяuk_UA
dc.subjectInquiry-based learninguk_UA
dc.subjectProject-based learninguk_UA
dc.subjectWorkBased Learninguk_UA
dc.subjectBlended learninguk_UA
dc.titleDeep active learning: Towards greater motivation to develop foreign language communicative competenceuk_UA
dc.title.alternativeГлибинне активне навчання: Підвищення мотивації до розвитку іншомовної комунікативної компетенціїuk_UA
dc.typeOtheruk_UA
Appears in Collections:Кафедра англійської мови в судноводінні

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Shvetsova_Deep learning.pdf537.14 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.