Please use this identifier to cite or link to this item: http://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/2395
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorШвецова, І.В.-
dc.contributor.authorShvetsova, I.V.-
dc.date.accessioned2023-11-27T10:46:08Z-
dc.date.available2023-11-27T10:46:08Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationIryna Shvetsova, The Use of Artificial intelligence in education as an effective tool for developing foreign language communicative competency // Contemporary technologies and society: innovations, artificial intelligence, and challenges. Collective Scientific Monograph, Chapter: 4.5. Publisher: Katowice, Poland: Academy of Silesia. 2023. C. 642-647. DOI: 10.54264/M029uk_UA
dc.identifier.isbn978-83-969890-0-0-
dc.identifier.urihttp://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/2395-
dc.descriptionРозділ колективної монографіїuk_UA
dc.description.abstractМетою даної публікації є аналіз можливості використання штучного інтелекту як засобу розвитку іншомовної комунікативної компетентності фахівців з навігації і управління суднами в контексті неперервної освіти. Завданнями дослідження є визначення потенційних переваг використання ШІ для розвитку іншомовної комунікативної компетентності; наведення прикладів використання ШІ у процесі викладання морської англійської мови; визначення завдань для подальшого вдосконалення використання ШІ як ефективного освітнього інструменту. Серед запропонованих прикладів застосування ШІ у навчальному процесі для розвитку іншомовної комунікативної фахівців з навігації та управління судном є наступні: розробка веборієнтованих навчальних ресурсів, перехід до персоналізованого навчання; розробка систем тестування та діагностики; організація онлайн-навчання та використання веб-платформ; використання VR-TECH на практичних заняттях з морської англійської мови. The purpose of this publication is to analyses the possibility of using artificial intelligence as a means of developing the foreign language communicative competence of specialists in ship handling and ship management in the context of continuing education. The objectives of the paragraph are to identify the potential benefits of using AI for the development of foreign language communicative competence; to provide examples of the use of AI in the process of teaching Maritime English; to identify tasks for further improving the use of AI as an effective educational tool. Among the proposed examples of AI application in the educational process for the development of foreign language communicative competence of navigation and ship handling specialists were the following: development of web-based learning resources, transition to personalized learning; development of testing and diagnostic systems; organization of online education and use of web platforms; use of VR-TECH in practical classes in maritime English.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherPublisher: Katowice, Poland: Academy of Silesiuk_UA
dc.subjectШтучний інтелектuk_UA
dc.subjectіншомовна комунікативна компетенціяuk_UA
dc.subjectактивні технології навчання англійської мовиuk_UA
dc.subjectморська англійська моваuk_UA
dc.subjectArtificial intelligenceuk_UA
dc.subjectforeign language communicative competenceuk_UA
dc.subjectactive technologies of teaching Englishuk_UA
dc.subjectmaritime Englishuk_UA
dc.titleThe Use of Artificial intelligence in education as an effective tool for developing foreign language communicative competencyuk_UA
dc.title.alternativeЗастосування штучного інтелекту в освіті як ефективний інструмент розвитку іншомовної комунікативної компетентностіuk_UA
dc.typeBook chapteruk_UA
Appears in Collections:Кафедра англійської мови в судноводінні

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Shvetsova I_Monograph.pdf413.44 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.