Please use this identifier to cite or link to this item: http://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/1904
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorYurzhenko, A.Y.-
dc.contributor.authorЮрженко, А.Ю.-
dc.contributor.authorSherman, M.I.-
dc.contributor.authorШерман, М.І.-
dc.date.accessioned2021-03-31T07:39:21Z-
dc.date.available2021-03-31T07:39:21Z-
dc.date.issued2020-12-10-
dc.identifier.citationYurzhenko A., Sherman M. Experimental research on the formationof future ship engineers’ communicativecompetence based on gamification approach, Educational Dimension. 2020. Issue 3 (55). P. 251–266uk_UA
dc.identifier.issn2708–460 (print)-
dc.identifier.issn2708–4612 (online)-
dc.identifier.urihttps://journal.kdpu.edu.ua/ped/article/view/3939/3969-
dc.identifier.urihttp://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/1904-
dc.descriptionстаття міжнародної конференціїuk_UA
dc.description.abstractТhe article is devoted to the experimental research on theof English-language communicative competence formation of future ship engineers. The method of usage of gamification approach to form the communicative competence is proposed. The model of English-language communicative competence formation based on gamification which includes target, normative, methodological, procedural, substantive and evaluative-effective blocks is described. The article also shows the experimental research results which confirm the effectiveness of the developed structural model of English-speaking competence of future ship engineers and the methods of its formation. Стаття присвячена експериментальному дослідженню формування англомовної комунікативної компетентності майбутніх судномеханіків. Запропоновано метод використання гейміфікаційного підходу для формування комунікативної компетентності. Описана модель формування англомовної комунікативної компетентності, заснована на гейміфікації, що включає цільовий, нормативний, методологічний, процедурний, змістовний та оціночно-ефективний блоки. У статті також показані результати експериментального дослідження, які підтверджують ефективність розробленої структурної моделі англомовної компетентності майбутніх корабельних інженерів та методи її формування.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherEducational Dimension.uk_UA
dc.relation.ispartofseriesУДК;378.147:656.6-051]:811.111-
dc.subjectcommunicative competenceuk_UA
dc.subjectкомунікативна компетентністьuk_UA
dc.subjectкоммуникативная компетентностьuk_UA
dc.subjectLMS MOODLEuk_UA
dc.subjectgamificationuk_UA
dc.subjectгейміфікаціяuk_UA
dc.subjectгеймификацияuk_UA
dc.subjectship engineersuk_UA
dc.subjectсухномеханікиuk_UA
dc.subjectсудомеханикиuk_UA
dc.subjectmaritime educationuk_UA
dc.subjectморська освітаuk_UA
dc.subjectморское образованиеuk_UA
dc.subjectEnglish for special purposeuk_UA
dc.subjectанглійська за професійним спрямуваннямuk_UA
dc.subjectанглийский профессиональной направленностиuk_UA
dc.titleExperimental research on the formationof future ship engineers’ communicativecompetence based on gamification approachuk_UA
dc.title.alternativeЕкспериментальне дослідження щодо формування комунікативної компетентності майбутніх суднових механіків на основі гейміфікаційного підходуuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Кафедра англійської мови з підготовки морських фахівців за скороченою програмою навчання

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Yurzhenko_communicative competence.pdf871.32 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.