Репозитарій
Ласкаво просимо до репозитарію Херсонської державної морської академії!
Репозитарій ХДМА – це електронний архів, що виконує функції накопичення, систематизації, зберігання та
забезпечення довготривалого відкритого доступу до праць професорсько-викладацького складу.

Фонди
Виберіть фонд, щоб переглянути його зібрання.
Нові надходження
З досвіду використання сайту Liveworksheets для занять з англійської мови
(ГО «Європейська наукова платформа», 2024-05-01) Ліхошерстова В.Г.; Likhosherstova V.G.
З переходом на дистанційне навчання викладачі знаходяться в пошуку нових інтернет ресурсів для урізноманітнення навчального процесу. У статті описано досвід використання сайту Liveworksheets для підготовки до занять з англійської мови з курсантами Херсонської державної морської академії.
With the transition to distance learning, educators are seeking new online resources to diversify the educational process. This article describes the experience of using Liveworksheets platform to prepare Maritime English lessons for cadets of Kherson State Maritime Academy.
Автоматичне штормування із врахуванням наявного демпфування
(ХДМА, 2022-12-07) Матейчук В.М.; Mateichuk V.M.; Зінченко С.М.; Zinchenko S.M.; Носов П.С.; Nosov P.S.; Маменко П.П.; Mamenko P.P.; Кириченко К.В.; Kyrychenko K.V.
У публікації розглядається проблема керування рухом судна в умовах шторму, що є однією з найскладніших задач мореплавання, особливо з огляду на вплив людського чинника. Проаналізовано, що більшість аварій та інцидентів пов’язані з помилками екіпажу, зумовленими стресом і складністю умов морського середовища. Запропоновано підхід до автоматизації процесу керування судном під час шторму з використанням алгоритмів аналізу зовнішніх впливів. Розроблено модуль автоматичного керування, доповнений блоком перетворення Фур’є для аналізу амплітудно-частотної характеристики хвилювання моря та фільтрації незначних коливань. У середовищі MATLAB було змодельовано хвильовий сигнал із накладеним шумом, проведено спектральний аналіз та візуалізовано допустимі області керування. Запропоноване рішення дозволяє підвищити точність навігаційних рішень, зменшити ризики резонансної хитавиці та покращити загальний рівень безпеки судноплавства в екстремальних умовах.
The publication considers the problem of controlling the movement of a vessel in storm conditions, which is one of the most difficult tasks in navigation, especially considering the influence of the human factor. It is analyzed that most accidents and incidents are associated with crew errors caused by stress and the complexity of the marine environment. An approach to automating the process of controlling a vessel during a storm using algorithms for analyzing external influences is proposed. An automatic control module has been developed, supplemented by a Fourier transform block for analyzing the amplitude-frequency characteristics of sea waves and filtering minor fluctuations. A wave signal with superimposed noise was simulated in the MATLAB environment, spectral analysis was performed, and permissible control areas were visualized. The proposed solution allows to increase the accuracy of navigation decisions, reduce the risks of resonant swaying, and improve the overall level of navigation safety in extreme conditions.
Key Elements in Assessing Maritime English Proficiency
(Baltija Publishing, 2025) Кудрявцева В.Ф.; Kudryavtseva V.F.; Барсук С.Л.; Barsuk S.L.; Фролова О.О.; Frolova O.O.
The paper provides an in-depth description of key elements in assessing Maritime English. It emphasizes the integration of informal and formal assessment methods – including self-study, module tests, oral presentations, and case analyses – to foster communication competence among future seafarers. У публікації подано детальний опис ключових елементів оцінювання рівня володіння морською англійською мовою. Наголошено на поєднанні неформальних і формальних методів оцінювання – самостійної роботи, модульних тестів, усних презентацій і аналізу ситуацій – з метою формування комунікативної компетентності майбутніх моряків.
The development of future seafarers' inquiry skills at English lessons
(ХДМА, 2024) Огородник Н.Є.; Ohorodnyk N.Ye.
This study examines the role and significance of an inquiry-based approach in the development of professional skills and abilities among future seafarers. The practical implementation of the fishbone diagram strategy in the context of the ESA lesson format is described in detail, with specific examples provided. The teacher's role in facilitating the professional development of future marine engineers is emphasized.
Розглядається роль і значення дослідницького підходу у розвитку професійних умінь і навичок у майбутніх моряків. Детально описано практичну реалізацію навчальної стратегії Діаграма «риб’яча кістка» в контексті уроку ESA-формату з наведенням конкретних прикладів. Підкреслено роль викладача у сприянні професійному становленню майбутніх морських інженерів." Формат уроку «втягуй-вивчай-активуй».
Development of social-emotional skills in future seafarers by teaching English
(Дніпро: КЗВО «ДАНО» ДОР», 2024) Огородник Н.Є.; Ohorodnyk N.Ye.
Social-emotional learning (SEL) is considered to be a crucial educational approach that enhances individuals' ability to understand and manage emotions, fostering skills necessary for interpersonal relationships, responsible decision-making, and teamwork. This concept is particularly relevant to seafarers, as their work environment demands strong communication, mutual respect, adaptability, and cultural sensitivity. SEL also equips seafarers with coping mechanisms to manage stress, maintain emotional stability, and resolve conflicts effectively. The integration of SEL into English language education enhances both linguistic and social-emotional competencies through strategies such as discussions, role-playing, journaling, and collaborative projects. This approach ultimately improves academic performance, well-being, and teamwork skills essential for professional success at sea.
Соціально-емоційне навчання вважається ключовим освітнім підходом, який покращує здатність людини розуміти емоції та керувати ними, розвиваючи навички, необхідні для міжособистісних стосунків, відповідального прийняття рішень і командної роботи. Ця концепція особливо актуальна для моряків, оскільки їх робоче середовище вимагає міцного спілкування, взаємної поваги, адаптивності та культурної чутливості. SEL також надає морякам механізми подолання стресу, підтримки емоційної стабільності та ефективного вирішення конфліктів. Інтеграція SEL в освіту англійської мови покращує як лінгвістичні, так і соціально-емоційні компетенції за допомогою таких стратегій, як дискусії, рольові ігри, ведення журналу та спільні проекти. Цей підхід зрештою покращує академічну успішність, самопочуття та навички командної роботи, необхідні для професійного успіху на морі.