Репозитарій

Ласкаво просимо до репозитарію Херсонської державної морської академії!

Репозитарій ХДМА – це електронний архів, що виконує функції накопичення, систематизації, зберігання та
забезпечення довготривалого відкритого доступу до праць професорсько-викладацького складу.

 

Фонди

Виберіть фонд, щоб переглянути його зібрання.

Нові надходження

Документ
Підвищення безпеки судноплавства засобами тренажерної підготовки: методи синтезу та оцінювання дій судноводіїв.
(Астропринт, 2025) Сокол А.О.; Sokol A.; Гусєв В.М.; Husiev V.; Кущенко Ю.О.; Kuschenko Y.; Гузь А.М.; Guz A.M.
Монографія присвячена проблемі підвищення безпеки судноплавства шляхом удосконалення процесів тренажерної підготовки судноводіїв. Сучасні умови морських перевезень вимагають від судноводіїв не лише глибоких технічних знань, а й здатності діяти в умовах невизначеності, швидко адаптуватися до складних навігаційних ситуацій та ефективно взаємодіяти з екіпажем і зовнішнім середовищем. У роботі запропоновано нові підходи до синтезу інформаційно-технічних систем тренажерних комплексів, що дозволяють підвищити якість підготовки та зменшити кількість помилок під час управління судном. Розроблено метод формування індивідуальних тестових завдань для оцінювання рівня підготовки судноводіїв, метод відбору інформаційних елементів для створення реалістичного інформаційного середовища тренажерів, а також процедури інтегрального оцінювання операторської діяльності. Запропоновані рішення базуються на використанні інтелектуальних технологій, зокрема методів нечіткого логічного виведення та математичного моделювання, що забезпечує адаптивність тренажерної підготовки до рівня та потреб здобувачів освіти. Монографія буде корисна науковцям, викладачам морських закладів освіти, розробникам тренажерних систем і практикуючим судноводіям, які прагнуть підвищити ефективність професійної підготовки та рівень безпеки судноплавства. The monograph is devoted to the problem of increasing the safety of navigation by improving the processes of simulator training of shipmasters. Modern conditions of maritime transportation require shipmasters not only deep technical knowledge, but also the ability to act in conditions of uncertainty, quickly adapt to complex navigational situations and effectively interact with the crew and the external environment. The paper proposes new approaches to the synthesis of information and technical systems of simulator complexes, which allow to improve the quality of training and reduce the number of errors during ship management. A method of forming individual test tasks for assessing the level of training of shipowners, a method of selecting information elements for creating a realistic information environment of simulators, as well as procedures for integral assessment of operator activity have been developed. The proposed solutions are based on the use of intelligent technologies, in particular, methods of fuzzy logical inference and mathematical modeling, which ensures the adaptability of simulator training to the level and needs of education seekers. The monograph will be useful to scientists, teachers of maritime educational institutions, developers of simulator systems and practicing shipowners who seek to improve the effectiveness of professional training and the level of shipping safety.
Документ
Miro board as a teaching tool at Maritime English lesson.
(FOP Marenichenko V.V., 2024-09-10) Піндосова Т.С.; Pindosova T.S.
This article analyzes the features and effectiveness of using the Miro board as a collaborative digital whiteboard platform in teaching Maritime English. The shift to distance learning necessitated by global events has highlighted the need for tools to increase educational efficiency and student motivation. Miro's features, such as infinite boards, frames, and tools for mind mapping and project work, facilitate an interactive learning experience and develop crucial skills like critical thinking and teamwork among future marine specialists. Ultimately, Miro is presented as an indispensable and flexible tool for organizing various forms of group work and simplifying the process of sharing educational material in a distance learning environment. У цій статті аналізуються особливості та ефективність використання дошки Miro як цифрової платформи для спільної роботи на заняттях із морської англійської мови. Перехід до дистанційного навчання, спричинений глобальними подіями, актуалізував пошук інструментів для підвищення ефективності та мотивації студентів. Функціонал Miro, включаючи нескінченні дошки, фрейми та інструменти для створення ментальних карт і проєктної роботи, сприяє інтерактивному навчанню та розвитку критичного мислення й командної роботи у майбутніх фахівців. У кінцевому підсумку, Miro представлена як незамінний та гнучкий інструмент для організації різних форм групової роботи та спрощення процесу обміну навчальними матеріалами в умовах дистанційного навчання.
Документ
Мобільне навчання як інструмент вивчення морської англійської мови на старших курсах.
(Research Europe, 2025-02-10) Федорова О.В.; Fedorova O.V.; Піндосова Т.С.; Pindosova T.S.
Ця стаття розкриває потенціал мобільного навчання як інструменту вивчення морської англійської мови на старших курсах в автентичному навчальному середовищі. Мобільне навчання є гнучким інноваційним підходом, що дозволяє створити колаборативне середовище через групові чати та соціальні мережі, де студенти активно обмінюються досвідом та спільно створюють контент. Завдяки інтерактивним автентичним завданням відбувається засвоєння колективного знання, що виводить навчальний процес за межі аудиторії та є важливим доповненням до традиційного навчання. This article analyzes the potential of mobile learning (M-learning) as a tool for teaching Maritime English to senior students within an authentic learning environment. M-learning is presented as a flexible and innovative approach that creates a collaborative setting through group chats and social networks, enabling students to actively share experiences and collectively create educational content. Through authentic interactive tasks, the learning process extends beyond the classroom, fostering collective knowledge acquisition and serving as a crucial complement to traditional education.
Документ
Case method within soft skills development at Maritime English lessons.
(European Conference, 2025-09-15) Федорова О.В.; Fedorova O.V.; Піндосова Т.С.; Pindosova T.S.
Ця стаття досліджує роль кейс-методу у розвитку м'яких навичок (soft skills) на заняттях із морської англійської мови для старших студентів. Актуальність дослідження обумовлена пріоритетною увагою світової морської індустрії до розвитку навичок, пов'язаних із лідерством, командною роботою та вирішенням проблем. Кейс-метод, заснований на аналізі автентичних ситуацій, що сталися на морі, робить навчальний процес свідомим, мотивованим та активним, інтегруючи комунікативні методи для всебічного розвитку необхідних компетенцій майбутніх морських фахівців. This article explores the role of the case method in developing soft skills during Maritime English lessons for senior students. The study's relevance is driven by the global maritime industry's focus on developing skills related to leadership, teamwork, and problem-solving. The case method, based on analyzing authentic situations that occurred at sea, makes the educational process conscious, motivated, and active, integrating communicative techniques for the comprehensive development of essential competencies for future maritime specialists.
Документ
Розвиток soft skills курсантів морських вишів на заняттях з дисципліни «Морська англійська мова».
(КЗВО «ДАНО» ДОР», 2024-05-11) Ляшенко У.І.; Liashenko U.I.
У статті досліджено особливості розвитку soft skills курсантів морських вищих навчальних закладів за допомогою дисципліни «Морська англійська мова»; орієнтований на компетентність, міждисциплінарний та комунікативний підходи у навчанні курсантів; доведено, що дисципліна «Морська англійська мова» створює найбільш сприятливі умови для розвитку soft skills курсантів морських ВНЗ. The article examines the peculiarities of soft skills development of maritime universities cadets by means of the discipline "Maritime English"; it is focused on competency-based, interdisciplinary and communicative approaches in cadets’ teaching; it is proved that the discipline "Maritime English" creates the most favorable conditions for the soft skills development of cadets of maritime universities.