Please use this identifier to cite or link to this item: http://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/249
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorФролова, О.О.-
dc.contributor.authorФролова, Е.А.-
dc.contributor.authorFrolova, O.O.-
dc.date.accessioned2019-11-05T15:58:10Z-
dc.date.available2019-11-05T15:58:10Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationФролова О.О. Interdisciplinary integration in teaching Maritime English. Педагогічний альманах. Херсон, 2017. Вип. 33. С. 210-215.uk_UA
dc.identifier.urihttp://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/249-
dc.description.abstractThis article describes how communicative teaching of Maritime English can be integrated with the content of profession-focused subjects. Different approaches to the design of interdisciplinary courses have been analyzed. The author discusses the requirements to the development of the integrated language course programme and suggests possible interdisciplinary units in the recently up-dated Maritime English programme for Deck Officers at Kherson State Maritime Academy which focuses on the sequence and advancement of communicative language learning within the integrated process. The interdisciplinary teaching activities are recommended for use in relation to learning outcomes and how they are interlinked with occupational requirements. У статті висвітлено роль інтеграції між комунікативним навчанням морської англійської мови та змістом професійно орієнтованих дисциплін. Проаналізовано різні підходи до планування міждисциплінарних курсів. Автор наводить вимоги до розроблення інтегративної мовної програми та пропонує можливі міждисциплінарні зв’язки в оновленій програмі з морської англійської мови для судноводіїв у Херсонській державній морській академії, яка базується на послідовності комунікативного навчання в умовах інтеграційного процесу. Пропонуються приклади міждисциплінарних завдань відповідно до цілей навчання та професійних вимог. В статье освещается роль интеграции между коммуникативным обучением морскому английскому языку и содержанием профессионально-ориентированных дисциплин. Проанализированы различные подходы к планированию междисциплинарных курсов. Автор приводит требования к разработке интегративной языковой программы и предлагает возможные междисциплинарные связи в обновленной программе по морскому английскому языку для судоводителей в Херсонской государственной морской академии, которая основана на последовательности коммуникативного обучения в условиях интеграционного процесса. Предлагаются примеры междисциплинарных заданий в соответствии с целями обучения и профессиональными требованиями.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherКВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти»uk_UA
dc.relation.ispartofseriesУДК: 372.881.111.1:378:656.6(045)=161.2;-
dc.subjectinterdisciplinary integrationuk_UA
dc.subjecttraining programmeuk_UA
dc.subjectMaritime Englishuk_UA
dc.subjectprofession-focused subjectsuk_UA
dc.subjectdeck officeruk_UA
dc.subjectміждисциплінарна інтеграціяuk_UA
dc.subjectнавчальна програмаuk_UA
dc.subjectморська англійська моваuk_UA
dc.subjectпрофесійно орієнтовані дисципліни, судноводійuk_UA
dc.subjectмеждисциплинарная интеграцияuk_UA
dc.subjectучебная программаuk_UA
dc.subjectморской английский языкuk_UA
dc.subjectпрофессионально-ориентированные дисциплиныuk_UA
dc.subjectсудоводительuk_UA
dc.titleInterdisciplinary integration in teaching Maritime Englishuk_UA
dc.title.alternativeМіждисциплінарна інтеграція у процесі навчання морської англійської мовиuk_UA
dc.title.alternativeМеждисциплинарная интеграция в процессе обучения морскому английскому языкуuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Кафедра англійської мови в судноводінні

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Frolova_integration.pdf637.47 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.