Please use this identifier to cite or link to this item:
http://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/247
Title: | Педагогічні умови формування соціокультурної компетенції у процесі підготовки майбутніх судноводіїв до професійно орієнтованого спілкування |
Other Titles: | Педагогические условия формирования социокультурной компетенции в процессе подготовки будущих судоводителей к профессионально ориентированному общению Pedagogical Conditions of Sociocultural Competence Formation in the Training Process of Future Navigators to the Professionally-Oriented Communication |
Authors: | Фролова, О.О. Фролова, Е.А. Frolova, O.O. |
Keywords: | соціокультурна компетенція майбутні судноводії педагогічні умови професійно орієнтоване спілкування социокультурная компетенция будущие судоводители педагогические условия профессионально ориентированное общение sociocultural competence future navigators pedagogical conditions professionally-oriented communication |
Issue Date: | 2016 |
Publisher: | НДУ ім. М. Гоголя |
Citation: | Фролова О.О. Педагогічні умови формування соціокультурної компетенції у процесі підготовки майбутніх судноводіїв до професійно орієнтованого спілкування. Наукові записки. Серія «Філологічні науки». Ніжин, 2016. Кн. 2. С. 182-187. |
Series/Report no.: | УДК: 378.147:316.7; |
Abstract: | У статті обґрунтовано педагогічні умови формування соціокультурної компетенції у процесі підготовки майбутніх судноводіїв до професійно орієнтованого спілкування: забезпечення мотивації майбутніх судноводіїв до роботи в мультинаціональному екіпажі; розроблення та впровадження методичного супроводу до викладання професійно орієнтованих дисциплін; реалізація міждисциплінарної координації у навчанні професійно орієнтованих дисциплін у вищих морських навчальних закладах. Схарактеризовано напрями їх реалізації в навчальному процесі. В статье обоснованы педагогические условия формирования социокультурной компетенции в процессе подготовки будущих судоводителей к профессионально ориентированному общению: обеспечение мотивации будущих судоводителей к работе в мультинациональном экипаже; разработка и внедрение методического обеспечения в преподавание профессионально ориентированных дисциплин; реализация междисциплинарной координации при изучении профессионально ориентированных дисциплин в высших морских учебных заведениях. Охарактеризованы направления их реализации в учебном процессе. The article deals with the pedagogical conditions of sociocultural competence formation in the training process of future navigators to the professionally-oriented communication: 1) motivation of future navigators for working in a multinational crew; 2) development and implementation of methodical guidelines for profession-focused disciplines teaching; 3) interdisciplinary coordination in the learning process of profession-focused disciplines at higher maritime educational institutions. The guidelines for their implementation in the learning and teaching process are presented. |
URI: | http://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/247 |
Appears in Collections: | Кафедра англійської мови в судноводінні |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Frolova_sociocultural_competence.pdf | 354.55 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.