Please use this identifier to cite or link to this item: http://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/244
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorФролова, О.О.-
dc.contributor.authorФролова, Е.А.-
dc.contributor.authorFrolova, O.O.-
dc.contributor.authorБарсук, С.Л.-
dc.contributor.authorBarsuk, S.L.-
dc.date.accessioned2019-11-05T14:57:24Z-
dc.date.available2019-11-05T14:57:24Z-
dc.date.issued2018-05-
dc.identifier.citationFrolova O., Barsuk S. CLIL: Integrating profession-focused subjects and maritime English. Стратегии, хора и технологии в корабоплаването: cборник доклади, изнесени на Международна научна конференция (Варна, 10-11 май 2018 г.). Варна, 2018. C. 78-85.uk_UA
dc.identifier.isbn978-619-7428-28-5-
dc.identifier.urihttp://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/244-
dc.descriptionМіжнародна наукова конференціяuk_UA
dc.description.abstractThe article describes how communicative teaching of Maritime English can be integrated with the content of profession-focused subjects. Different approaches to the design of interdisciplinary courses have been analyzed. The authors discuss the requirements to the development of the integrated language course programme and suggest possible interdisciplinary units in the recently up-dated Maritime English programme for Deck Officers at Kherson State Maritime Academy which focuses on the sequence and advancement of communicative language learning within the integrated process. The interdisciplinary teaching activities are recommended for use in relation to learning outcomes and how they are interlinked with occupational requirements. У статті висвітлено варіанти інтеграції змісту дисципліни «Морська англійська мова» та фахових дисциплін. Проаналізовано різні підходи до планування інтердисциплінарних курсів. Автори обговорюють вимоги до розроблення інтегрованої мовної програми та пропонують варіанти інтердисциплінарних зв’язків в оновленій програмі з морської англійської мови для судноводіїв у Херсонській державній морській академії, яка базується на послідовності комунікативного навчання крізь інтегрований навчальний процес. Рекомендуються різноманітні інтердисциплінарні навчальні завдання відповідно до цілей навчання та професійних вимог. В статье отражены варианты интеграции содержания дисциплины «Морской английский язык» и профессиональных дисциплин. Проанализированы разные подходы к планированию интердисциплинарних курсов. Авторы обсуждают требования к разрабатыванию интегрированной языковой программы и предлагают варианты интердисциплинарних связей в обновленной программе по морскому английскому языку для судоводителей в Херсонской государственной морской академии, которая базируется на последовательности коммуникативного обучения сквозь интегрированный учебный процесс. Рекомендуются разнообразные интердисциплинарные учебные задания в соответствии с целями обучения и профессиональными требованиями.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherИздательство ВВМУ "Н. Й. Вапцаров"uk_UA
dc.subjectinterdisciplinary integrationuk_UA
dc.subjecttraining programmeuk_UA
dc.subjectMaritime Englishuk_UA
dc.subjectprofession-focused subjectsuk_UA
dc.subjectінтердисциплінарна інтеграціяuk_UA
dc.subjectнавчальна програмаuk_UA
dc.subjectморська англійська моваuk_UA
dc.subjectфахові дисципліниuk_UA
dc.subjectинтердисциплинарная интеграцияuk_UA
dc.subjectучебная программаuk_UA
dc.subjectморской английский языкuk_UA
dc.subjectпрофессиональные дисциплиныuk_UA
dc.titleCLIL: Integrating Profession-Focused Subjects and Maritime Englishuk_UA
dc.title.alternativeПредметно-мовне інтегроване навчання: інтеграція фахових дисциплін та морської англійської мовиuk_UA
dc.title.alternativeПредметно-языковое интегрированное обучение: интеграция профессиональных дисциплин и морского английского языкаuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Кафедра англійської мови в судноводінні

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Frolova_CLIL.pdf698.7 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.