Please use this identifier to cite or link to this item: http://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/119
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorВолошинов, С.А.-
dc.contributor.authorVoloshynov, S.A.-
dc.date.accessioned2019-10-04T10:52:57Z-
dc.date.available2019-10-04T10:52:57Z-
dc.date.issued2018-09-
dc.identifier.citationВолошинов С.А. Реалізація адаптивної навчальної технології при формуванні англомовної компетентності майбутніх моряків / С.А. Волошинов // Молодь і ринок щомісячний науково-педагогічний журнал – Дрогобич : Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка, 2018. №9(164) – С. 61 – 65. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.137837uk_UA
dc.identifier.issn2308-4634-
dc.identifier.urihttp://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/119-
dc.descriptionКатегорія Вuk_UA
dc.description.abstractУ статті проведено аналіз засад використання LMS MOODLE як інструментарію реалізації адаптивної навчальної технології при формуванні англомовної компетентності майбутніх моряків. Описані компоненти (мотиваційно-діяльнісний, програмно-цільовий, інформаційно-діяльнісний, комунікаційний, контрольнооцінювальний та технологічний) та запропонована модель дистанційного курсу. Зазначено, що адаптивне середовище навчального курсу дозволяє підібрати навчальний контент, завдання, критерії аналізу у процесі навчання. Вони не є статичними та можуть бути змінені відповідно до індивідуальних особливостей студентів. Modern trends of the development of professional marine education require the individualization of the educational process, which is the development of pedagogical adaptive learning technologies. The article analyzes the principles of using LMS MOODLE as a tool for the implementation of adaptive learning technology in shaping the English competence of future seamen. It is noted that the adaptive environment of the training course allows choosing the educational content, tasks, and criteria of analysis in the process of learning. They are not static and can be changed according to the individual characteristics of the students. The described components (motivationalactivity, program-target, informative-activity, communication, control-assessment and technological) and the proposed model of the distance course “English language” are presented. The course contains the following information resources: web pages, e-books, directories, links, files, presentations. The features of the tutor’s activity in the distance course, which has an opportunity to update the training materials, to check the control tasks, to provide the students with the necessary information, to control the process of training, is described in the course. The students enrolled in the course can use all teaching materials (including lecture materials) for self-study and communication (forum, chat, messaging). The course structuring is carried out by division of topics in the methodological complex. A gradual system of knowledge, skills and abilities of each module, consisting of Review activities, Stop and Check and Progress test, included in the assessment system, has been developed. The adaptive environment of the training course allows you to select the training content, the tasks, and the criteria for analysis in the learning process. They are not static and can be changed according to the individual characteristics of the students. The formation of English competence based on the distance learning course in the Moodle system, which includes adaptive learning technologies, ensures the democratization of the educational process of its subjects and broadens the range of foreign language communication.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherДрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франкаuk_UA
dc.relation.ispartofseriesУДК 370+378.14:656.61.052;-
dc.subjectкомпетентнісний підхідuk_UA
dc.subjectадаптивні технологіїuk_UA
dc.subjectLMS MOODLEuk_UA
dc.subjectмайбутні морякиuk_UA
dc.subjectангломовна компетентністьuk_UA
dc.subjectдистанційний курсuk_UA
dc.subjectcompetency approachuk_UA
dc.subject adaptive learning technologyuk_UA
dc.subjectEnglish competenceuk_UA
dc.subjectdistance courseuk_UA
dc.titleРеалізація адаптивної навчальної технології при формуванні англомовної компетентності майбутніх моряківuk_UA
dc.title.alternativeImplementation of adaptive learning technology in the formation of the english competence of future seamenuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Кафедра інноваційних технологій та технічних засобів судноводіння

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Voloshynov_Implementation.pdf308.63 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.